Bridezilla?

Discussie in 'De lounge' gestart door Champetter, 21 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Een van mijn lieve vriendinnen trouwt einde zomer. We gaan daarvoor naar Italië met een leuke club mensen en ik ben 1 van de 4 ceremoniemeesters.

    Mijn taak is de correspondentie / communicatie naar de gasten. De offiele uitnodiging met programma gaat er nu uit met een rsvp voor dieetwensen, accommodatie enz.

    Nu staat er ook iets in over het programma, wat wanneer en hoe laat. Het bruidspaar heeft ook een bepaald thema in gedachte, heel breed hoor. Maar in de kleding etiquette wil mijn vriendin nu ook zetten dat ze graag de enige wil zijn met haar kindjes in het wit. Geheel begrijpelijk maar ook dat ze liever geen drukke jurkenprints of felle kleuren ziet.

    Ik vind het lichtelijk bridezilla, jullie? De genodigden zijn verder echt allemaal mensen die vaker feestjes en gala's hebben dus ik verwacht echt geen jeans maar mooie, nette feestkleding. Of je dan ook kleur kan voorschrijven?
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Als jij je bruiloft in een bepaald thema of bepaalde kleurstelling doet kan ik mij daar wel in vinden.

    Als ze nou zegt dat mensen alleen in het middenblauw met zwart randje mogen komen had ik je gelijk gegeven met bridezilla.

    Ik snap haar wel. Je spendeerd een boel geld, dan wil je het ook mooi hebben.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hoeveel mensen komen er? Ik zou zelf nooit in het wit naar een bruiloft gaan en onze dochter dus ook niet... ik zou het ook niet op de uitnodiging zetten, maar wellicht een apart kaartje erbij? Of een aparte dresscode benoemen?
     
  4. Manque

    Manque Niet meer actief

    Oh joh, dat valt nog mee.... Ik ben ook ooit ceremoniemeester geweest. Maak je borst maar nat :roflmao:

    Misschien kan ze beter een duidelijke dresscode omschrijven. Bijvoorbeeld een kleurencombi of palet. Dan hoef je niet een hele opsomming te maken van wat er allemaal niet mag, dan omschrijf je juist wat het wel moet zijn. Dat komt ook iets vriendelijker over.
     
  5. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Dit is exact de reden waarom ik nooit ben getrouwd...
     
  6. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Jullie lievelingskleuren vloeken bijelkaar :p.

    Er komen 60 personen en een 15 kindjes.
    Ik wilde zelf 's avonds een rode jurk aandoen, dat kan ik dus al vergeten haha.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Dan kun je dat die groep toch gewoon melden? En bruid in kwestie vertellen dat ze niet te expliciet moet zijn :p

    Of als dresscode aangeven: pasteltinten of iets dergelijks
     
  8. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Vind het nog wel meevallen geloof ik. Sowieso mogen gasten niet in het wit komen, dus dat zou ik niet op de uitnodiging zetten.

    Misschien als dresscode iets met pastel?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Haha, nee al het gedoe eromheen. Ik wilde gewoon ergens in het geheim trouwen vanwege het belastingvoordeel, Maar mijn vriend wilde dan in elk geval wat familie erbij (en het werden er steeds meer), we woonden toen in de Uk (nu in Frankrijk) met familie in NL en UK, en toen hoefde het al niet meer wat mij betrof. Plus dat ik echt een héle grote hekel heb aan witte jurken, schoenen met hakken, en op sentimentele wijze in het middelpunt van de belangstelling staan. Ik wil gewoon even ergens een handtekening kunnen zetten tussen de boodschappen door, maar die optie is er nog steeds niet helaas.
     
    Nescio, Blijdorp, nizzie86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Eerlijk? Ik vind het lichtelijk overdreven ja, om voor te schrijven dat mensen geen drukke prints of felle kleuren mogen dragen.
    Geen wit lijkt mij logisch en hoef je normaliter niet te vermelden, maar verder....?

    Je nodigt mensen uit omdat je samen met hen één van de mooiste dagen van je leven wilt vieren, niet om vervolgens óók nog te zeggen wat ze wel of niet mogen dragen qua kleur. Qua dresscode mag dat uiteraard wel, maar de kleuren en of prints....nee, je maakt het mensen onnodig moeilijk, daarnaast zullen lichte kleuren misschien helemaal iemands ding niet zijn, of niet mooi staan bijv. (pastel staat mij bijv helemaal niet)
     
    Jo79, Paardenbloem, Anouk2005 en 17 anderen vinden dit leuk.
  11. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ze wil persé in de uitnodiging het verzoek om de witte jurk voor dames en kinderen thuis te laten. Ook al is het de etiquette durft ze dat niet aan het toeval over te laten. Dat snap ik ergens nog wel.

    Verder kan ik wel een leuke tekst bedenken over een voorkeur voor pastel tinten. Staat wat vriendelijker dan geen felgeel, geen rood, geen print, geen fuchsia enz.

    Hopelijk krijg ik geen zeikerds die bij gaan klagen. Want de retouren komen dus naar mij.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Haha ik vind iemand nogal gauw een bridezilla.
    Ik heb dus 0,0 met die specifieke wensen/eisen.
    Ik zou mij dus al kapot ergeren als ik zo'n eis van drukke bloemen en kleurenprints zag staan op een uitnodiging.

    Sorry hoor, maar je kunt je gasten echt niet verbieden een bepaald kledingstuk aan te trekken. Een joggingbroek snapt iedereen wel, maar dat de print te druk is...daaaag.
     
    rijo, Paardenbloem, Anouk2005 en 19 anderen vinden dit leuk.
  13. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Beste gasten,

    In verband met het vloeken van de verschillende kleding stijlen voor op de foto's verzoeken wij u om allemaal uw kledingstuk in een kleur te houden. Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,
    Bruidzilla

    Ps. Wanneer u wit draagt word u verwijderd van de locatie
     
    Oceanna, Paardenbloem, spruitje80 en 14 anderen vinden dit leuk.
  14. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    kledingtip: Adamskostuum. (Wel bij voorkeur vooraf de haren verwijderen). Graag vooraf afstemmen over de groentint van het vijgenblad i.v.m. eventuele vloekende kleurstellingen en ongewenste witgrijze haren. Dank u.
     
    spruitje80, Schuurpapier, Fuddey en 15 anderen vinden dit leuk.
  15. poekien

    poekien Niet meer actief

    Haha adamskostuum is best een goed idee :roflmao:

    Tja ik vind het bridezilla maar ik ben als ceremoniemeester en als gast al meerdere keren dit soort eisen en andere dingen tegengekomen, het een nog aparter en dwingender dan het andere.
    Bv absoluut geen ‘live’ goed bedoelde lieve woorden van de sportclub of collega’s, die moesten dat maar op een kaartje zetten maar ook dat je kinderen niet welkom zijn, ik snap dat ergens wel maar ik vind dat soort eisen zo dwingend en ongezellig dat de lol er voor mij al af is maar ja iedereen zn ding.
    Ik ben maar op 1 huwelijk geweest wat ik echt leuk vond. Een fijne en ontspannen sfeer met de kinderen lekker in een speelhoek op t strand met entertainment zoals smink terwijl de rest genoot van de zon, een goede bbq en drankjes. En ja, er liepen ook mensen in spijkerbroek, je kunt daarvan vinden wat je wilt maar in sommige delen van het land is dat heel normaal en een ‘net’ kledingstuk en een deel vd familie kwam niet uit de randstad waar dat soort dingen denk ik gebruikelijker zijn. Maar ach wat maakt het uit denk ik dan, als iedereen zich maar welkom voelt en een fijne dag heeft toch? Als zoiets al je mooie dag moet verpesten.. ik kan me dat echt niet voorstellen. Dat krijg je het nog zwaar in het leven denk ik dan.. :rolleyes:
     
    Theezeefje, puzzelstukje, mamabri en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. poekien

    poekien Niet meer actief

    Ik zei dan tegen klagende mensen altijd gewoon doodleuk: ‘ik vind het ook belachelijk maar hey, i’m just the messenger! Succes met het zoeken van je pasteljurk die je niet staat en die je hierna nooit meer draagt, klachten kun je indienen bij het aankomende bruidspaar, doei!’
     
    channe, puzzelstukje, spruitje80 en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. A je to

    A je to Bekend lid

    7 feb 2016
    904
    1.224
    93
    Ik vind het nogal overdreven, bepalen wat anderen moeten dragen. Voor mij persoonlijk zou het belangrijker zijn dat mensen zichzelf prettig voelen in hun kleding.
    Ik zou niet weten wat ik aan zou moeten trekken op een bruiloft waar kleur en prints niet zijn toegestaan.
    Pastel staat me echt voor geen meter, dus dan zou ik het zwart moeten. Lekker feestelijk :confused:
     
    puzzelstukje, Yellowsun, maansneeuw en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Manque

    Manque Niet meer actief

    Héél herkenbaar :D

    Tis wat he, ceremoniemeester zijn... Toen ik ja zei tegen die eer, dacht ik: samen de jurk uitzoeken en het vrijgezellenfeest regelen en zorgen dat er op de grote dag genoeg kratjes bier zijn enzo. Maar nee. Het waren maar liefst 4 bruidswinkels, 4 locatiebezoeken en een stuk of 20 tenenkrommende vergaderingen voordat de dag zelf aanbrak. En alle telefoontjes tussendoor. En de appjes. En uiteindelijk het bij elkaar vegen van de bruid toen de grote dag achter de rug was en zij in een héél diep gat viel omdat *suprise!* het leven heel gewoon weer doorging en zij geen dagbesteding meer had. Die kreeg dus een post-bruiloftdepressie die maanden geduurd heeft.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ik vind het ronduit belachelijk. Wees blij dat die mensen naar Italië komen voor je (je vriendin dan). En op de kaart vermelden dat niemand in het wit mag is helemaal stom, iedereen weet dat en je zet jezelf alleen maar voor lul, bovendien breng je mensen op ideeën ;)
     
    puzzelstukje, Chocolat, Nescio en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Op een bruiloft? Als er iemand op mijn bruiloft in spijkerbroek komt mag die gewoon weer naar huis hoor.
     
    GailH90, Blijdorp, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina