Brood als ontbijt

Discussie in 'Voeding' gestart door Lilou17, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Mijn dochter is nu 7 maanden en al een week drinkt ze van haar eerste fles maar 30cc. Ik heb haar een bordje pap aangeboden maar dit weigert ze ook op te eten. Na een paar hapjes wil ze gewoon niet meer. Deze ochtend heb ik haar een broodje gegeven met rooibos thee. Dit ging er prima in. Ze heeft meer dan de helft van een broodje gegeten en 100cc thee. De rest van haar flessen drinkt ze ook heel slecht. Vaak maar 50 tot 100cc. Fruit en groente eet ze wel weer heel goed. Omdat ze weinig vocht binnen krijgt door het weinige drinken geef ik haar 's middags wat extra fruit. Vaak wat watermeloen.

    Nu vraag ik me af of ik gewoon een kindje heb die snel van de melk af is? Volgens het cb moet ik haar opvolgmelk geven maar ik kan haar niet dwingen. Ze wil gewoon echt niet. Is het erg als ze op deze leeftijd al liever vast voedsel eet dan melk drinkt? Ik lees veel verhalen van kinderen die niet van de melk af willen. Nou, hier is het andersom :roflmao:
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook rond die tijd een periode van slecht melk drinken gehad. Had hier te maken met de tandjes waardoor ie de speen niet fijn vond.
    Nu drinkt ie weer volop.
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Op hoeveel flessen zit je nu?
    Hier ook 1 die niet veel om de flessen meer gaf na het starten van vast voedsel.
    Met 7 maanden zaten we op 3 flessen en dat was prima.
     
  4. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ja ik dacht ook dat het door de tandjes komt. Maar ze heeft flesvoeding nooit echt lekker gevonden dus ik zou het niet raar vinden als ze het helemaal niet meer zou willen.
     
  5. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Zonder de eerste fles op 3 flessen. Ik had alleen verwacht dat ze de fles van 3 uur zou laten vallen en niet de eerste. Misschien gaat ze de flessen overdag wel wat beter drinken als ze in de ochtend fles niet meer krijgt.
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ja daar heb je wel kans van.
    Rommelen met alle flessen was hier vaak een teken dat er 1 weg ‘moest’
    Wanneer de fles er een aantal dagen af was dronk hij de rest weer beter.
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Dronk ze de nr. 1 voeding wel beter? Sommige kindjes vinden opvolgmelk niet zo lekker.
    Daarnaast mag je inderdaad ook naar 3 flessen, welke fles je dan weghaalt maakt niet zoveel uit.
    Hier was de periode van 6/7 maanden tot een maand of 9 ook vaak gedoe met de fles. Sinds ze 9 maanden is kan ze 'm zelf vast houden en drinkt ze de fles 's morgens en 's avonds in d'r bed als ze op schoot niet wil drinken en die fles in de middag vaak in de wandelwagen of de maxi cosi. Dan drinkt ze prima.
    Hier heeft ze tot vorige week elke ochtend een bordje pap gegeten, maar ze hoeft het nu ook niet meer. Nu dus als ze wakker wordt eerst een fles drinken in d'r bed en dan krijgt ze beneden een boterham.
    Griekse yoghurt (met fruit) vind ze hier ook erg lekker.
     

Deel Deze Pagina