Brood met of zonder fles erna?

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkertje, 7 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkertje

    tinkertje Fanatiek lid

    19 dec 2014
    1.075
    13
    38
    hoihoi!!

    Ik dacht ik bel het CB eens even hoe of hun denken over brood geven en of daar dan de fles nog bij moet.. maar blijkbaar kan je maar tot een bepaalde tijd bellen voor voedingsadvies enzo weer wat nieuws pfff ...

    Ik vroeg me af!, ik wil straks mn kleine meid van 6 maand een boterhammetje met geprakte banaan geven ( brood vind ze heerlijk!) maar als ze nou die hele boterham ( zonder korst) nou op eet of bijna op eet... moet ze daar dan nog haar flesvoeding bij ook?? Ze drinkt nog 4 flessen op een dag maar 3 zou ook al wel lukken...

    Hoe doen jullie dat? Boterham en fles? Of boterham voldoende en fles weer om 15:00-16:00 uur ( hier altijd onze fles 3e fles tijd)

    Hoop dat jullie me verder weten te helpen, lkker net voor dat weekend ook dat je niemand kan bereiken haha heb ik weer!.
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Je mag met 6 maanden nog geen flessen eraf gaan halen voor bijvoeding.
    Je kan dus het beste haar flesje geven en daarna een broodje...als ze vol zit dan laat ze vanzelf het brood staan.
    Belangrijkste is nu dat haar flesje gedronken wordt.

    Wij geven soms na de fles van 12.00 een paar stukjes brood.
    Vaak wilt hij dan maar een paar stukjes.
    Heb het ook een keer andersom gedaan, maar toen wilde hij zijn fles bijna niet meer, dus dat doe ik voorlopig nog niet... pas als hij een flesje eraf zou mogen laten krijgt hij eerst een broodje en dan moet hij maar kijken hoeveel hij daarna nog wilt drinken.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Tot een jaar is melk de hoofdvoeding, dus ik zou het andersom doen, eerst een flesje en daarna kijken hoeveel brood ze nog wilt.
    Maar zo deed ik het tot 11 maand met elke maaltijd, eerst bv en dan vv.

    Maar als je dat liever niet doet, zou ik een kleiner flesje bij het brood aanbieden. Als ze genoeg heeft gehad stopt ze wel.
     
  4. tinkertje

    tinkertje Fanatiek lid

    19 dec 2014
    1.075
    13
    38
    Bedankt!, dan weet ik genoeg, heb nu eerst een boterham gegeven ( ze had een hele op) en toen toch maar ( had nog geen reactie hier) flesje aangeboden deze dronk ze op 30cc na op ( ze viel in diepe slaap hihi).. maar zal morgen eerst flesje proberen en dan brood..

    Bedankt voor de tips en uitleg!!
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dochter was met 6 maanden over gegaan op 3 flessen. Maar de avondfles werd vervangen door haar groentehap.

    Met 8 maanden ging ze op 2 flessen over. Toen at ze 2 boterhammen tijdens de lunch.

    Ik zou idd nu ook eerst de fles doen en dan een boterham.
     
  6. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Ik heb bij beide altijd eerst brood gegeven en daarna fles..
    Omdat ze anders geen brood meer hoefde.

    Bij de 1e die at met 6,5mnd 1,5 boterham met korst en kreeg daarna 90+3. Soms ook tijdens de boterham uit een rietjesbeker. Al snel at hij 2 boterhammen. Met 7 maanden had ie dis ook nog maar 2,5 fles maar dat was prima.

    De tweede duurde het wat langer voordat brood echt goed ging. Die at een paar stukjes en kreeg gewoon een hele fles. Toen hij beter brood ging eten langzaam de fles ook verkleind omdat ie niet meer leeg ging.
    Nu eet hij vanaf 8mnd 1 boterham met korst en 120+4
     
  7. tinkertje

    tinkertje Fanatiek lid

    19 dec 2014
    1.075
    13
    38
    Dankje wel!

    Wij geven hero baby comfort 2 dus de opvolgmelk, daarnee kan je de flesjes niet meer kleiner maken volgens mij.. er staat gelijk van 6-8 maand 4 flessen 180 (6) en dan ouder 3 flessen van weet even niet uit mn hoofd hoeveel cc..

    Bij de confort nmm 1 konden we dat indd wel doen kleinere flesjes en dus ook minder schepjes.. dat maakt het lastig.. geef daarom eerst maar haar fles dan brood en soms wissel ik een aantal keer af eerwt brood dan fles ze eet het super goed op!
     
  8. Logan

    Logan Niet meer actief

    Met zes maanden zaten we op vier flessen, verdeeld over de dag. Ik deed dan bij het wakker worden een fles, aankleden en naar beneden. Broodje eten.
    Smiddags rond lunchtijd een fles, voor of na (afhankelijk van hoe laat we aten) het avond eten een fles en dan nog zijn half elf fles waar hij voor wakker werd.
     
  9. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Waarom zou je de flessen niet kleiner kunnen maken? Het blijft gewoon 1 schep per 30ml. Ook met opvolgmelk kun je kleinere flessen geven. Zl krijgt pepti 2 en de oudste kreeg gewone opvolgmelk.
    Je bent niet verplicht om te doen wat op het pak staat ;) het is een richtlijn.
    Zolang ze de totale hoeveelheid melk maar voldoende is. Hoe je dat verdeeld over de dag maakt niet zoveel uit.

     
  10. tinkertje

    tinkertje Fanatiek lid

    19 dec 2014
    1.075
    13
    38
    Ooh super!, dacht dat dat met opvolgmelk niet meer kon! Vond het al zo vreemd haha..

    Dankje wel! :D
     

Deel Deze Pagina