Brood

Discussie in 'Voeding' gestart door Adrianna, 26 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    sinds 1.5 week hebben we de laatste fles eraf gehaald omdat die niet meer leeg ging en hij weigerde hem meerdere malen...dat gaat hartstikke goed en hij slaapt zelfs nog iets beter dan met de fles.
    Nu is het wel zo dat hij tussen de middag ineens aanzienlijk meer brood eet.
    In de ochtend krijgt hij pap van een bordje 150cc water en 5 schepjes voeding.
    Daarna eet hij vaak een paar hapjes van mijn ontbijt en als lunch kan hij met gemak 3 a 4 boterhammen op.
    Als meneer vol zit dan slaat hij iets gewoon weg of begint te snuiven, maar dat gebeurt dus niet, dus hij kan het hebben neem ik aan.
    We hebben hiervoor een hele periode gehad dat hij ‘slecht’ at en er met moeite 3/4 boterham in ging.
    Hij is goed op gewicht (0 lijn) en qua lengte iets onder de +1 wel is hij in de lengte meer gegroeid dan dat hij was aangekomen...zijn lijntje boog iets af, maar niks zorgwekkends.
    Wat is nu wijsheid?
    Een steviger ontbijt proberen te geven of hem gewoon die boterhammen laten eten?
    Hij eet daarna ook gewoon nog fruit en zijn avondeten trouwens.
    Ook is hij ontzettend druk bezig met rond meubels stappen en klimmen en klauteren, misschien even wat meer energie nodig?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik zou wat anders geven dan zoveel brood.
    Een kind tot een jaar mag 1 gram zout per dag, een sneetje brood bevat al 0,4 gram, dus met 3 sneetjes zit je al over het maximum heen. En dan heb je het eten van de rest van de dag ng niet eens meegenomen.
     
  3. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Havermout als ontbijt.

    En een eitje of avocado bij de lunch, dit vult wat meer.

    En tussendoor op de ochtend kreeg ze vaak banaan in de wat hongerige periodes
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik zou evt zoutloos brood kunnen kopen voor hem
     
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik zou inderdaad tussen ontbijt en lunch iets stevigers kunnen aanbieden qua fruit en zal straks eens weer een avocado meenemen. Eens kijken hoe het dan gaat :D
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Zoutloos brood is al beter idd.
    Ik zou een combinatie doen, kijken of alternatieven werken en dan gewoon zoutloos brood geven zoveel hij wil.
    Tussendoor iets meer of stevigers laten eten is ook goed.
    Brood bevat maar weinig toegevoegde waarde, is vooral vulling, dus beter iets anders.
    Iets met ei, groentemuffins, of bananenbrood is ook een goede voor bij de lunch.

    Een ander soort brood kopen kan ook nog. Brood van de bakker vult vaak al een stuk beter dan supermarktbrood.
     
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hij krijgt inderdaad regelmatig andere dingen zoals een eitje, maar ook daar zit een limiet op vanwege het cholesterol, maar eet echt als een bootwerker nu...het zal wel weer een fase zijn ofzo.
    Bananenbroodje kan ik binnenkort ook wel weer eens bakken. Dat lust hij ook graag.
    Mag hij dus Inprincipe eten tot hij aangeeft niet meer te willen?
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Zolang jij hem gezonde keuzes voorschotelt wel.
    Ik heb hier ook een vreetzak, probeer hem niet teveel van hetzelfde te geven.
    Sochtends eet hij bijv havermout met yoghurt, maar mag van mij net zoveel als hij wilt. Bij fruit mag hij van mij ook zoveel hij wilt, maar ik zorg wel voor afwisseling, geen 2 bananen, maar een banaan, mandarijn en kiwi vind ik prima.
    Op z’n rozijntjes heeft hij wel een limiet.
    Bij het avondeten mag hij ook zoveel hij wilt, alleen vlees krijgt hij niet zoveel.

    Hier eet hij echter weinig brood, met moeite een sneetje per dag, maar dat vind ik geen probleem.
     
    Adrianna vindt dit leuk.
  9. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ik zou willen dat die van ons wat meer brood at, haha!

    Als je blijft afwisselen met eten, en het gezond is, kan het geen kwaad denk ik.

    @Fristi2012 , geef jij dan in de ochtend een schaatlje yoghurt met wat lepels havermout er doorheen roeren? Hier ook een hele slechte brood eter en ben ook steeds aan het zoeken naar alternatieven voor straks als we flessen gaan minderen.
     
  10. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dit is ook pas sinds kort. Daarvoor at hij max 3/4 boterham en op mindere dagen maar een paar stukjes.
    Iets anders at hij dan ook niet.
     
  11. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ja ik doe gewoon wat havermout in de yoghurt.
    Soms krijgt hij er ook wat rozijntjes door.
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hebben jullie een leuk kindproof bananenbroodrecept? Hier wisselt ze tussen 3/4 boterham tot 2,5 boterham. Ze krijgt het alleen bij de lunch. Zou het zelf wel leuk vinden om wat anders voor de schotelen maar ben niet zo'n bakkampioen haha. Ei weigert ze :rolleyes:

    Ontbijt is meestal havermout dan fruit en 's middags een smaakje van de kleine keuken of broodkorstjes van de lunch als ze over blijven of weer fruit. In de avond dan gewoon met de pot mee zonder zout.
     
  13. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik gebruik zelf dit recept https://www.brendakookt.nl/2017/04/28/yoghurt-bananenbrood/
    Maar dan met Griekse yoghurt

    Groente ei muffins wat fristi al zei zijn ook erg lekker en makkelijk om te maken.
    Paar eitjes loskloppen, wat groente snijden en in een cupcake bakvorm doen.
    180 graden 25 minuten in de oven en klaar.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  14. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Recept ziet er lekker uit!
     
  15. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik denk dat zijn ontbijt niet meer genoeg was voor hem.
    Heb hem nu twee dagen havermout met fruit gegeven en nu eet hij 1 a 2 broodjes.
     
    Blijdorp en Fristi2012 vinden dit leuk.
  16. tinkertje

    tinkertje Fanatiek lid

    19 dec 2014
    1.075
    13
    38
    Recept ziet er heerlijk uit zeg!.. kan je het brood goed bewaren ( invriezen bijv) want tis wel gelijk een enorme brood haha



    Rexept
     
  17. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Het is werkelijk een gigantisch brood Hahaha.
    Wij geven vaak de helft weg, want na twee dagen het als lunch gegeten te hebben en als tussendoortje, ben je het wel zat voor een tijdje :D
    Ik weet niet of je het kunt invriezen, maar het lijkt me wel hoor
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  18. tinkertje

    tinkertje Fanatiek lid

    19 dec 2014
    1.075
    13
    38
    Haha jaa kan ik me dus wel voorstellen!.. denk dat ik de helft een keer ga maken, en bekijken of het in te vriezen is
    Thanks!

     

Deel Deze Pagina