vanaf wanneer uit een harde tuitbeker drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Mijn zoontje heb ik sinds dat hij 6 maanden is uit een antilek fles/ beker met zachte tuit (speen) laten drinken en dit gaat prima. Nu had ik bekers met harde tuit aangeschaft, maar hier moet hij niks van weten! Met ventieltje drinkt hij er niks uit, zonder ventieltje gaat t veel te hard en verslikt hij zich.
    Wanneer is jullie kindje uit een tuitbeker met harde tuit gaan drinken?
    Moesten ze erg wennen?
    Wanneer gebruikten jullie de oefenbeker of een gewone beker?
    Hier oefenen we ook wel mee en dit vindt ie prachtig! Alleen slikt hij niks weg en laat hij alle vloeistof uit zn mond lopen?! :(
    En met dat je de tuitbekers introduceert, gebruik je de gewone flesspeen dan nog?
     
  2. EmyD

    EmyD Niet meer actief

    Over tuitbekers ed kan ik je niks vertellen. Maar wij zijn aan het oefenen met een gewone beker. Wij doen er dan nog wel vla in. Dat is wat vaster van vorm en makkelijker om mee te oefenen. Onze meid dronk zo eigenlijk meteen wel goed uit een beker. Ze krijgt alleen nog een vla-snor.. Misschien een idee voor jullie.
    Een andere tip.. Oefen met een gewone beker water in bad. Dan is het niet zo erg als er geknoeid wordt!
     
  3. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Ik ga ook maar eens met yoghurt proberen inderdaad en ik deed de oefenbeker al vol met water, maar daar zit ook weinig smaak aan dus misschien laat ie het daarom wel uit zn mond lopen?
    Heb de tuitbeker vandaag zelf ook even geprobeerd maar met ventiel krijg je er echt niks uit, laat staan een baby!
    Zonder ventiel een paar slokken gedronken. Helaas is de anti lek er dan wel vanaf...
     
  4. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    o wat ben ik dan laat zeg!
    ze is 1 jaar sinds 10 nov. en drinkt uit een harde tuitbeker als we thuis zijn.
    maar in de auto of onderweg mooi uit haar flesje
    anders zit echt alles onder door het schudden.
     
  5. MissMom

    MissMom Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oo die tip van vla uit een beker ga ik ook eens toepassen.
    Hier is het namelijk zo dat ze het wel kan om uit een gewone beker te drinken maar niet zonder mijn hulp maar ze zal het moet het zelf doen en ja dat gaat het nog niet worden.
    Goeie tip!
     
  6. maartjev

    maartjev Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    door de logopedie wordt het aangeraden om bijv. met een difrax oefenbeker te beginnen, met wat diks er in, zoals yoghurt, verdund danoontje, etc.. In bad kun je oefenen met wat water.
    Een tuitbeker weet ik niet precies wanneer ze dat echt kunnen, wij gebruiken deze nooit.
    Op het KDV gebruiken ze trouwens bekers met harde tuit, drinken de kids ook yoghurt uit, ook met anti lek!!! Is van mepal rosti geloof ik?? De kinderen krijgen zo eentje als ze zelf zo'n beker omhoog kunnen houden, en goed kunnen zitten in de kinderstoel, du vanaf maand of 9 a 10 denk ik??
     
  7. MG2009

    MG2009 Niet meer actief

    Wij oefenen ook met een gewone beker. Tussen de middag met water (gaat dan idd veel naast) en 's avonds met yoghurt.
    Tuitbeker snapt ie niet zo en schijnt ook afgeraden te worden door logopedisten, vandaar dat we naast de borst alleen een (oefen)beker gebruiken.
     
  8. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Oefenbeker met smaakjesthee gaat wel goed! Ik denk dat hij met water alles eruit liet lopen omdat er geen smaak aan zit? Met thee ging het goed! Ik help hem wel natuurlijk maar het gaat aardig goed! Beter dan de harde tuitbeker ...
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier zijn we eigenlijk gewoon meteen verder gegaan met een gewone beker. Antilek was antidrink, dus dat werkte niet.

    En onderweg en in de auto kregen ze gewoon geen drinken. Dan drinken we zelf ook niet.
     
  10. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Nee, precies! Misschien gaat het hier ook wel zo... haha! ;)
     
  11. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Vanavond de yoghurt in een harde tuitbeker (zonder ventiel ) gegeven en dit ging goed!! Vloeibaar gaat nog te snel...
     
  12. Laure80

    Laure80 Fanatiek lid

    26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Hier ging harde tuitbeker zonder antilek inderdaad ook te snel met gewoon drinken. Vanaf ca. 9 maanden 'snapt' mijn zoontje hoe hij drinken moet met antilek (en harde tuit) en krijgt hij hier dus zijn diksap of thee uit.
    Yoghurt hier ook uit een oefenbeker. Nog wel een yoghurt snor en geregeld straaltjes yoghurt die langs zijn kin naar beneden lopen, maar gaat steeds beter.
     

Deel Deze Pagina