bruiloft met kleine kindjes (3 baby's, 1 dreumes en 3 peuters). Advies dagindeling gevraagd :)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jonnie01, 17 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jonnie01

    jonnie01 Lid

    12 mei 2014
    19
    5
    3
    Beste dames,

    Graag jullie advies gevraagd :). Volgend jaar mei gaan we trouwen en we vinden het heel leuk wanneer hier (kleine) kinderen bij aanwezig zijn (ook aangezien we zelf 2 kleine keuters hebben).
    Ik zit nu even na te denken over slaapjes enz en over een goede dagindeling (voor onze eigen kindjes en die van familie/ daggasten).
    .
    Het gaat om 7 kindjes, variërend met leeftijden van:
    - 3 meisjes van bijna 4 jaar, bijna 3 jaar en 2,5 jaar (geen middagslaapje meer nodig of 1 uurtje van 12:00 - 13:00?)
    - neefje van 1,5 jaar (1 lang middagslaapje nodig denk ik)
    - 3 baby's van < 1 jaar (1 kindje van bijna 1 en 2 neefjes van 8 maanden (nog 2 slaapjes overdag nodig).

    Onze indeling is nu als volgt:
    - verzamelen thuis rond 13:45 uur? en dan 14:15/14:30 richting kerk (fietsen bij goed weer en kids in bakfietsen) reistijd 15 min.
    - 15:00 - 16:00 kerkdienst ceremonie
    - 16:15 - 18:15 borrel (op 5 minuten loopafstand van kerk). Met ook genoeg activiteiten voor kinderen en ruimte voor campingbedjes.
    - 18:30 start bbq (kids eten direct iets van 18:30 - 19:30 en worden daarna opgehaald.

    Stadhuis trouwen doen we heel simpel op andere dag (zodat we op bruiloft zelf maar 1 ceremonie hebben). Wat denken jullie? Relaxed voor kinderen :). Ik vind dit toch wel belangrijk om hier alvast goed over na te denken. Familie kinderen wonen niet om de hoek (reistijd 35-45 minuten). Dank voor jullie adviezen alvast!
     
  2. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Ziet er relax uit. Maar zou t vooral met de ouders van de kindjes bespreken. Voor de jouwe kan t top zijn zo terwikl die van hun heel anders zijn waardoor dit ene grote stress factor kan worden.

    Dus zou t vooral met alle ouders even bespreken
     
  3. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Ik denk dat als er voor de kids een slaapplek is ( met evt. een babyfoon)en jij hebt oppas voor jullie eigen kids dat je de rest vooral aan de ouders moet overlaten. Het duurt nog 7 maanden en ik snap dat je dingen goed wilt regelen , maar dit is niet te plannen/regelen zover van te voren. Slaapplaats en speelgoed wel en verder kan alles qua slaapbehoefte , prikkels aankunnen etc. allemaal nog 3 dagen van te voren wijzigen.
     
  4. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Lastig vind ik het, vooral als het om andermans kinderen gaat. Wat ik wel als tip kan mee geven is om campingbedjes mee te nemen en een rustige aparte ruimte te vinden waar de kindjes kunnen slapen.

    Wat betreft avondeten, maak het niet te laat qua aanvang eten! Het is een drukke dag en vaak zijn kindjes dan zo moe door alle indrukken dat ze door vermoeidheid jengelig worden, daarom niet meer willen eten en er geen land meer mee te bezeilen is. Voor jullie en de andere gasten niet leuk, maar voor de ouders al helemaal niet!

    Wat betreft tijden is dit een optie?
    12:30/13:00 uur verzamelen en bij jullie eten zodat de kindjes die nog slapen daarna kunnen slapen. Of daarvoor al gegeten hebben en gelijk naar bed kunnen. Mijn kinderen sliepen toen ze alleen 's middags nog sliepen zeker 2 uur. Je hebt best een grote 'loze' tijdzeg maar waarin kinderen nog best kunnen rusten.
    14:30 fietsen (diep respect met jurk :) ) naar kerk
    15:00 - 16:00 kerkdienst
    Is de borrel ook de plek waar de bbq gaat plaatsvinden?
    16:15 - 17:45 borrel
    18:00 bbq
    19:30 einde bbq
     
  5. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ziet er op zich goed uit. Het punt is alleen dat je niet zover in de toekomst kan kijken. Misschien slaapt de kleine van anderhalf dan al niet meer of is hij die dag net meer moe en moet vaker slapen. Zou eerst met ouders overleggen.

    Vrienden van ons hebben de hele dag een oppas ingehuurd voor de kinderen. Dit waren en een stuk of zeven geloof ik. De kleinsten waren anderhalf en oudste was tien dacht ik. Er konden caminpgbedjes staan. Zij hielden alles op een locatie (kasteel). Dit was het fijnst voor iedereen. Op deze manier hadden de ouders ook een fijne dag en hoefden niet steeds op de kids te letten.

    Ik zou het persoonlijk niet prettig vinden als ik een hele dag een bruiloft heb en ik moet mijn drukke dreumes ook steeds in de gaten houden. Dan breng ik hem wel bij opa en oma haha.
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.578
    13.141
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier een zoon van bijna 1,5 die gemiddeld genomen van 12.30 tot 15.30 slaapt. Als we dan ook nog 30-45 minuten zouden moeten reizen, en jullie alles in de middag willen vieren, kun je je voorstellen dat dat in het geval van onze zoon drama zou worden :rolleyes:
    Hij slaapt alleen lekker in z'n eigen bed, en als ie te kort slaap heeft wordt het een draak :p

    In ons geval zou ik dan ook eerder een oppas regelen en m'n kind gewoon niet meenemen naar jullie bruiloft. Daar doen we niemand een plezier mee denk ik zo (als we m wel mee zouden nemen).

    Voor jullie kinderbezoek: ik zou iig. een laag tafeltje regelen met wat leuke kleurplaten/kleurpotloden.
    Daarnaast zou ik met zoveel verschillende leeftijden het van de ouders af laten hangen of ze de kinderen mee nemen of niet.
    Je kan met al die verschillende leeftijden het echt niet iedereen naar de zin maken namelijk ;) (en moet je ook niet willen)
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.273
    113
    Ik zou het eerst met de ouders overleggen. Sommige kinderen slapen overal en ook in de buggy. Mijn dochter doet dat heel slecht en moet echt ergens op bekend terrein slapen. Maar ze kan ook leven op een half uur slaap wat ze dan bijv in de auto kan doen mits erg moe. Dus overleggen zou ik zeggen. Kan mij ook voorstellen dat niet iedereen hun kind mee wil nemen.
     
  8. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik denk niet dat je meer kan doen dan slaapplek en speelgoed (en evt een oppas) regelen.

    Het is namelijk niet te doen om verder qua tijden het voor iedereen leefbaar te maken. Kinderen veranderen nog hun slaapschemas of veranderen hem die dag helemaal omdat het een andere dag dan anders is. Het kan best dat de kindjes allemaal langs elkaar heen slapen of bijv smiddags terwijl jullie ceremonie is.

    Daarbij kan ik mij voorstellen dat mensen hun kinderen ook niet mee willen nemen. Ik doe dat bijv ook niet als ik daggast ben op een bruiloft omdat ik dan alsnog de hele dag aan het rennen ben met de kinderen (tenminste in deze jonge jaren) Ik zou bijv de kinderen er dan niet of maar een dagdeel bij laten zijn.

    Ik zou dus vooral de dag plannen zoals hij voor jullie en jullie kindjes het beste is. De rest regelt het wel is mijn ervaring!
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier ben ik het mee eens. Ontzettend lief dat je met iedereen rekening wil houden maar dat is eigenlijk niet te doen.
    Qua tijden heb je het wel goed geregeld vind ik. Je zou nog kunnen aanbieden dat de kindjes voor de ceremonie bij jullie thuis boven kunnen slapen zodat ze dan de reistijd van 3 kwartier niet meer hebben.
    Verder denk ik dat je het aan de ouders moet overlaten, de een is er ook makkelijker in dan de ander,sommige ouders zien overal problemen in.
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    En waarom niet van 10-11 uur ceremonie en daarna een high tea?!
     
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    @jonnie01 ik vind je echt een geweldig mens dat je het de ouders en de kinderen zo naar hun zin wilt maken en daar zelfs je bruiloft op aanpast!
    Toen ik ging trouwen was ik nog geen moeder en waren kleine kinderen niet welkom (ja onaardig ik weet het).
    Diep respect voor je organisatietalent!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  12. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Haha bij mij ook niet hoor, wel echt heel lief inderdaad. Mijn kind slaapt elke dag anders, ene mee moet dan lang, soms 1 keer en soms 2. Niet echt te plannen dus zoals veel dames al zeiden. Maar een bedje is al heel handig dus als je dat regelt lijkt het me verder aan de ouders.
     
  13. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Haha bij ons ook niet hoor ;)
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Bij ons deden ze gewoon mee. Trouwen was om 14:00 eten om 18:00 en de twee kleintjes werden door de ouders van mn schoonzusje opgehaald. Hadden een trouwlocatie met op t terrein een speeltuin en een speelkamer. Mannekes waren toen al wat ouder 3 en de ander net 5. Voor papa en mama wel erg belastend ookal konden ze lekker spelen en ravotten samen. In de kerk heb je vaak nevendiensten. Ik zou kijken of een van de vrijwilligsters eventueel bereid is om op een of meerdere kleintjes te letten als die instort tijdens je ceremonie. Ik vluchte met onze dochter ook weg uit de ceremonie ruimte want dat stilzitten is niks voor een kindje van 9 mnd. Man bleef daar ik liep buiten de zaal met een gupje op mn arm t gebouw te bekijken.
     
  15. jonnie01

    jonnie01 Lid

    12 mei 2014
    19
    5
    3
    Ja ga ik zeker doen. Thnx voor tip!
     
  16. jonnie01

    jonnie01 Lid

    12 mei 2014
    19
    5
    3
    Eerder verzamelen zou idd ook kunnen, vooral voor kinderen die tussen 12:00 -14:00 slapen. Jurk moet idd fietsproof zijn ;) of ik ga achterop bij vriendlief (lijkt me zo tof om door de stad richting kerk te fietsen mits het weer het toelaat). Bbq is ergens anders in de stad op 10 minuten afstand van borrellocatie.
     
  17. jonnie01

    jonnie01 Lid

    12 mei 2014
    19
    5
    3
    Omdat de dag dan zolang duurt (vroeg verzamelen daggasten en dat willen we liever niet)! We vinden het relaxter wanneer alles wat later begint. Ook houden we erg van borrelen.

    Dank btw dames voor alle reacties!!

    Ikzelf zou ook niet zo'n rekening houden met kinderen op bruiloft als ik ze zelf niet zo hebben (1 van 2+ en 1 van 4 maanden). Ikzelf heb nu recent aantal bruiloften gehad waarbij we een hele dag meegingen -van vroeg in morgen verzamelen huis bruid en meegingen van hot naar her en er niet echt aan de kindjes werd gedacht. Ik heb het geluk dat mijn kids niet zo moeilijk zijn, maar vond t zelf toch wel vaak gedoe met slaapjes enz. Vandaar nu (eigen bruikoft) wel zelf goed over nadenken.
     
  18. jonnie01

    jonnie01 Lid

    12 mei 2014
    19
    5
    3
    Je hebt gelijk, niet teveel met iedereen rekening houden, vooral met eigen kinderen. En wat valt er eigenlijk te plannen met kleine kinderen.. hahaha. Ik nodig alleen de kinderen als daggasten uit van directe familie (broers en zwager), vrienden laten kinderen thuis. En omdat ik het wel erg leuk vind dat zij er van ceremonie tot begin bbq erbij zijn, moet ik er toch wel al een btje over nadenken (rest aan ouders overlaten).
     
  19. jonnie01

    jonnie01 Lid

    12 mei 2014
    19
    5
    3
    Haha d
    Haha dan beter om draakje maar thuis te houden. Zo'n tafel wilde we idd ook neerzetten
     
  20. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Bij ons gold hetzelfde. Alleen direct neefjes en nichtjes, maar deze waren al wat ouder (6 en 8) Ik hoorde van vrijwel alle vrienden dat ze het juist heerlijk vonden om een dagje zonder kids weg te zijn. Een vriendin kwam niet omdat haar dochter van tien maanden niet welkom was. Tja, jammer, dan kom je maar niet. Het was onze dag en ik heb de keuze aan de mensen gelaten. Dit gol bijv ook bij schoonfamilie. Er is nogal wat gedoe daar (de een heeft geen contact met die en de ander weer niet met die). Wij hebben mensen uitgenodigd die belangrijk voor ons zijn. Aan hun de keus of ze komen, ofwel kun je voor een dag voor je broer/zoon je eigen problemen vergeten? Dit konden ze en het was een topdag!
     

Deel Deze Pagina