20-weken echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Rozebottel, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozebottel

    Rozebottel Nieuw lid

    3 dec 2008
    2
    0
    0
    Beste Verloskundige,

    Fijn dat ik via deze weg mijn vraag kan stellen. Afgelopen maandag hebben we de 20-weken echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit.
    Nu heb ik (achteraf) toch nog wat vragen hierover.
    In het hoofdje zag de echoscopiste een 'vochtbelletje' wat vaker voorkomt zei ze en wat niet groter mocht zijn dan 1cm, wat het gelukkig ook niet was. Dus niets om je ongerust over te maken zei ze. Toch ben ik daar nu veel over aan het denken; komt dit inderdaad vaker voor en is dit normaal?

    Daarnaast stond de omtrek van het hoofdje op 20 weken en 2 dagen terwijl het kindje nu zo'n 21 weken moet zijn. Ze zei dus dat het hoofdje wat fijner is, maar ook weer helemaal niets om je zorgen over te maken.
    Is dit ook echt zo? Mag een hoofdje iets kleiner zijn? (Ons zoontje had juist een vrij groot hoofdje.)

    Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord!
    Groetjes, Rozebottel
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi rozebottel,

    Ik heb geen echo opleiding gedaan dus kan je niet vertellen of dat blaasje vaker voorkomt maar als de echoscopist dit zegt dan is dit echt waar, ze zal je geen leugens vertellen indien ze iets afwijkends ziet zal er altijd een herhaling van de echo worden gemaakt of word je doorverwezen naar het ziekenhuis, Idem met het hoofdje. Geen zorgen jou kindje heeft precies zo'n groot/klein hoofd als hetmoet zijn.

    Imke
     

Deel Deze Pagina