Bruine bonen baby 6 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door GDuif, 7 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ik heb een hele simpele vraag: mag een baby van 6 maanden wat geprakte bruine bonen? Kan het op internet niet zo snel vinden. :)
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ja hoor. Bonen zijn juist gezond en bruine bonen bevatten veel eiwitten.
    Het enige 'probleem' is het potje waar ze vaak in zitten...je kunt ze dus het beste goed uit laten lekken en even afspoelen met water.
    Ik weet niet of je er een aardappeltje oid bij doet want het wordt nogal een dikke massa.
    Je kunt het een beetje verdunnen met 60/2 voeding of een gestoomd appeltje
     
  3. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Bruine bonen maken winderig, ik zou het niet doen met 6 maanden.
     
  4. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ja hoor, dat gaat prima! Hier is het onderhand het lievelingseten van mijn zoon die inmiddels 21 maanden is. Die hoeft er niets bij, geen gehaktballetje of aardappeltje maar laat zich lekker een keer of 4 opscheppen... Waarom zou je ze prakken? Leg er een paar op het tafelblad/blad van de kinderstoel en laat je kindje ervaren hoe bonen er uit zien, hoe ze voelen, wat er gebeurd als je erin knijpt en hoe het dan in je mond is.

    Bonen uit een pot of blik bevatten vaak wel suiker en zout, dat is dan weer niet zo goed voor jonge kindjes.
     
  5. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ja hoor, dat mag best.
    Wel zorgen dat de volgende luier voor papa is. Daarna kan je namelijk pas zeker zeggen of het een succes was:thumup:
     
    MaMa, jeshh, Blijdorp en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.971
    17.011
    113
    Vrouw
    Ja zit ook in die kant en klare potjes
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hahahahaha

    En idd het kan best, hier vind hij het geweldig! Vooral met wat appel erbij :)
     
  8. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Goeie vraag, wij hebben t ook nog niet gegeven.

    @MirW Over bruine bonen niet geprakt aanbieden, snijdt je ze dan niet door of plet je ze niet een beetje? Ik vind de vorm een beetje griezelig.
    (Ben nog nieuw in het hele stukken aanbieden en moet zeggen dat mn kleine heel enthousiast wordt van groente en fruit, tot ik het in haar hand geef en ze er zelf iets mee moet doen :roflmao:)
     
  9. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Nee, ik plet ze niet. Bij het vastpakken worden ze al een beetje fijngeknepen, dus dat gebeurt vanzelf. Druiven, tomaatjes etc. in vieren gesneden aanbieden, die kunnen de luchtpijp, door hun vorm, precies afsluiten. Doperwtjes plette ik een beetje zodat ze niet zo rolde en door frustratie op de grond belandden.
    En eet je kindje niet dan is het nog niet erg, als ze maar kunnen ontdekken en niet gedwongen worden iets in hun mond te steken als ze daar zelf geen aanstalten toe maken. Melk is de hoofdvoeding tot 1jaar, de rest is voor erbij.
     
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Oké dus ze pletten ze eigenlijk zelf een beetje :)
    Ik snap t helemaal van die hoofdvoeding en bijvoeding. Alleen mn meisje niet echt, ze wil op sommige momenten echt geen fles (bieden we dan aan) maar gewoon fruit of groente alleen als ze dat dan in haar handje krijgt dan gebeurt er van alles maar het wordt niet opgegeten :roflmao:
     
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hier precies hetzelfde!
    Alleen smikkelvingers of langwerpige dingen pakt hij in zijn handje en stopt hij in zijn mond, maar de rest echt niet hoor.
    Als ik hem dan zo laat met iets wat hij eigenlijk zelf moet doen is het oorlog :D
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  12. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Oh, hier juist andersom. ML wil nog wel eens proberen iets te voeren omdat hij dan geen zin heeft in de zooi, maar dat wordt niet geaccepteerd. Hij doet het zelf of eet gewoon niet... Maar met zijn 21 maanden als behoorlijk aan het puberen.
     
  13. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Haha hier ook! Ikke zelluf doen werkt alleen met grote stukken. Kleine dingen wordt fijngeknepen en over zijn kleding/stoel/haar/zijn broer uitgesmeerd. Wij voeren hem vaak nog en knijpen/prakken het een beetje. Wel stukken dus, maar meer plat dan rond
     
  14. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ik heb uiteindelijk wat bruine bonen geprakt met wat gestoomde appel. Ze at het op zich wel, maar verslikte zich steeds in het velletje van de bruine boon. Dus vond ik het niet meer heel fijn om te geven.
     
  15. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Misschien is het de leeftijd, maar vermoedelijk ook omdat we toch eerst gepureerd eten gaven. Ze moet nog wennen aan stukken en in haar mond steken. De lepel stopt ze dan weer wel zelf in haar mond. Jouw kindje is duidelijk gewend aan zelf eten! Hoop dat we dat hier ook voor elkaar krijgen al zal het dan wat langer duren :)
    Mn meisje laat nu merken als ze geen fles wil door op de speen te gaan blazen. Het is echt onwijs grappig. Of ze neemt een slok en gaat dan bellen blazen met het drinken nog in haar mond :roflmao:
     
  16. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik ja dat hadden wij met de tuinbonen. Die velletjes probeerde ze er met alle macht weer uit te krijgen.
     
  17. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Dat zal het ook wel zijn, hij heeft nooit gepureerd gehad of gevoerd.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  18. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dat is echt het verschil in de manieren van aanbieden denk ik.
    Cracotte ed doet hij wel goed, maar een stuk banaan wordt gelijk in zijn handen fijngeknepen en dan smashed hij het op zijn stoel nog verder fijn :D

    Lepel gaat hier ook goed..hij weet precies hoe hij die in zijn mond moet krijgen alleen gaat het uit enthousiasme vak veel te diep waardoor hij moet kokhalzen.

    @Blijdorp ook al de fase dat het ook ontzettend leuk is om eten uit te blazen?
    Hier moet standaard mijn goede trui uit omdat meneer eten eruit blaast met veel kracht.
    Vooral erg leuk met frambozen :p
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  19. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Dat moeten ze ook leren he, hoe reageert verschillend fruit als ik erin knijp. Komt vanzelf, is onderdeel van het proces. Banaan kun je ook aanbieden met een deel van de schil er nog om, zodat hij dat kan vastpakken en van het geschilde stuk kan happen.
     
  20. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hoe heb je ze bereid? Ik stoom ze namelijk en dan heb ik geen last van de velletjes.
    Dat is een goede tip!
    Hij vind het wel ontzettend leuk om iets in zijn handje te krijgen, dus we geven hem elke dag wel iets wat hij wel eet in zijn handje om te blijven oefenen.
     

Deel Deze Pagina