Bruinverlies 2e trimester

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Clueless01, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik had tm 17 weken bijna elke week wel een keer bruinverlies (echt heel weinig maar toch). Gisteravond dus weer. Ik was helemaal in de stress maar de vk deed er erg licht over toen ik belde, eigenlijk soort van dat t niks was. In combinatie met de pijn enzo vind ik t toch eng en ze hebben nooit gekeken waar het vandaan komt ofzo.

    Ik mag vanmiddag wel komen op controle, maar alleen het hartje luisteren stelt me niet gerust, want ik voel haar bewegen. Zelf heb ik in Mn hoofd dat ik graag zou willen dat ze met een echo van binnen kijken en een uitstrijkje oid maken om te zien of het niet een bacterie is, want dat kan het ook veroorzaken. Kan ik dat gewoon vragen? Of vinden jullie dat ook een gekke vraag en moet ik me niet zo druk maken?
    Misschien nog mensen die dit ook hebben gehad?

    Ik voel me gewoon een beetje naar erdoor. Ik weet dat ik echt een stresskip ben, maar ik bel echt bijna nooit, en nu word ik een soort van afgescheept met “het is niks”. Maar voor mijn gevoel is het wel iets en word ik niet serieus genomen.
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou dat gewoon aangeven dat je het idee hebt dat ze je niet serieus nemen en je graag ziet dat ze alles even goed controleren.

    Je hebt ook een pittige voorgeschiedenis, daar mogen ze best rekening mee houden .

    Succes!
     
  3. Miep1234

    Miep1234 Lid

    18 jul 2018
    15
    3
    3
    Zelf heb ik ook bruinverlies gehad rond de 20 weken. De verloskundige zei bij mij idd ook dat dat erbij kan horen en het niet erg is, zolang het maar niet helderrood is. Maar snap dat je er niet gerust op bent, was ik toen ook niet en maakte me onzeker. Vond ook dat ze “te luchtig” erover deden.
    Bij mij heeft de huisarts toen een uitstrijkje gemaakt om te kijken of het een bacterie was, daar kwam niks uit. Daarna ook geen bruinverlies meer gehad. Maar het schijnt dat sommige vrouwen hun hele zwangerschap er last van kunnen hebben.

    Ik denk dat je inderdaad het beste aan kan geven dat je je onzeker voelt erover en je zorgen maakt. Zijn geen rare vragen, het gaat immers om je kindje en ze zullen echt wel begrijpen dat je van zoiets onzeker kan worden! Succes!
     
    Clueless01 vindt dit leuk.
  4. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Dankjewel voor jullie reacties! Ik ben vandaag geweest en blijk een blaasontsteking te hebben (dinsdag had ik het nog niet). Het bruine is de urinebuis die geïrriteerd is.

    Dit is al mijn 5e blaasontsteking deze zwangerschap. Ze gaan nu dan ook overleggen met de huisarts of er verder nog iets moet.

    Ben eigenlijk wel blij dat dit het is, verklaard waarom ik zoveel pijn heb en het bruine!
     
    kleineM vindt dit leuk.
  5. Miep1234

    Miep1234 Lid

    18 jul 2018
    15
    3
    3
    Oh kijk! Dat verklaart inderdaad veel! Tijdens de zwangerschap ben je daar ook vatbaarder voor. En dan kan er ook wat tegen gedaan worden gelukkig! Succes verder!
     
  6. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Gelukkig een verklaring!! Dat is fijn! Beterschap!
     

Deel Deze Pagina