Budget kleding

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Luckyme96, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Nieuw huis, nieuwe financieen..
    We zijn alles op een rijtje aan het zetten.
    Eerder hoefden we nergens naar te kijken, nu met het nieuwe huis willen (en moeten we) het beter in kaart krijgen.

    Ik ben het meest nieuwsgierig naar het budget voor KINDERkleding, schoenen ed

    Natuurlijk is het voor iedereen verschillend, dat snap ik.
    Maar was gewoon eens benieuwd
    1. Hebben jullie een vast budget
    2. wat is dit budget..

    Ik koop redelijk graag ;) wat duurdere kleding.

    Brand los?:)
     
  2. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb geen vast budget. Koop wat ze nodig hebben. En soms wat ze niet nodig hebben.
    Maar ik heb 1 geluk... merken kunnen me gestolen worden. Ze hebben wel merk maar dat is niet om het merk.
    En sommige prijzen ga ik echt niet betalen voor die kleine kinderkontjes.

    Ik denk dat ik ongeveer 1000 euro per kind per jaar uitgeef.
     
    Syane en Luckyme96 vinden dit leuk.
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik heb een budget van 200 per maand voor onze kinderen, 50 pp dus. Lijkt veel, maar vind het soms lastig mee uitkomen. Ik geef bijv voor dochter zeker 100-140 euro per paar schoenen uit. (afwijkende maat voet).
    Ik spaar dus soms budget op voor de maand erop als er weer schoenen nodig zijn.
     
    Luckyme96 vindt dit leuk.
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Geen budget, net wat nodig is wordt gekocht. Koop ook gerust bij zeeman etc., dure merken niet. Hebben ze niks nodig gewoon niet kijken is mijn mening

    (Oke... niks meer nodig maar ik wil toch voor de meiden een toverstofjurk maken...)
     
    Luckyme96 vindt dit leuk.
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier geen budget. Als er wat nodig is haal ik het.
    Is het een krappe maand dan word het Hema en is het een ruime maand dan kijk ik wat luxer.
    Denk dat ik gemiddeld gerekend zo'n 70 euro per maand uitgeef.
     
    Luckyme96 vindt dit leuk.
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Oh en ik heb dus een vast budget omdat ik anders altijd een reden kan vinden waarom dat ene leuke jurkje echt nog nodig is. :rolleyes:
     
    Luckyme96 vindt dit leuk.
  7. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    :roflmao: Herkenbaar
     
  8. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik heb geen vast budget.
    Ik koop wat ze nodig hebben en ook extra's.
    Vaak koop ik wel vooruit in de sale.
    Dan koop ik wat maten groter. Zodat ik weet dat het volgend seizoen aan kunnen.
     
  9. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Hier ook geen vast budget.Wel koop ik graag in de uitverkoop.Zo scoor ik mooie kleding voor minder,merk en merkloos.En als het echt nodig is koop ik voor normale prijs.Oudere kinderen zorgen voor zichzelf en dat betekent dat er meer is voor de kleintjes.
     
    Syane vindt dit leuk.
  10. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik heb geen vast budget, maar ik koop wel bijna alle kleding bij Zeeman en H en M in de uitverkoop of de online sale. Ik vind voor de kinderen broeken rond de €10, shirts rond €5, jassen max. €25 en schoenen €25 acceptabel.
     
    MaMa vindt dit leuk.
  11. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb geen bepaald budget per kind of zo. Maar ik kijk wel naar de prijs van het artikel. Ik koop zoveel mogelijk voorruit in de sale. Heb nu de afgelopen dagen flink wat bij elkaar geharkt dus denk dat de zomer garderobe voor volgend jaar al aardig compleet is. Alleen nog sandalen en zomerjassen, kleding heb ik dan wel genoeg.
    Verder hecht ik niet aan merkkleding en koop ik eigenlijk ook nooit meer. Ik koop het meeste bij h&m en C&A (met korting) vul dat aan met Zeeman, Wibra, Primark. En als ik wat tegenkom bij de Aldi of Action neem ik het ook mee.
    Mijn budgetten liggen ongeveer op max 10 euro voor een t-shirt of korte broek, 15 euro voor een broek, trui of longsleeve. Ongeveer 40 euro voor een winterjas, zomerjas iets minder. Schoenen kijk ik eerder naar de kwaliteit, maar 70 euro is wel echt de max.

    Ik vind het zonde om er meer aan uit te geven. En op deze manier krijg ik ook geen hartverzakking als ze weer eens een gat in hun broek vallen met skeeleren of een winkelhaak in hun shirt trekken met door de bosjes heen sjouwen. Mijn kinderen groeien ook best flink door. Dus doen nooit geen jaren met kleding. En ik vind zelf dat ze er altijd leuk uitzien. :)
     
    Mery, Syane, Zonnestralen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik houd als regel aan dat ik de KBS mag uitgeven aan kinderkleding. Daar red ik het over het algemeen prima mee. Verder hanteer ik maximumbedragen die ik bereid ben uit te geven voor bepaalde kledingstukken.
    Jurk €30,—
    Rok €20,—
    Shirt €15,—
    Trui €25,—
     
  13. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ik koop wat ik leuk vind en dat is ook gelijk mijn probleem, want ik vind heel veel leuk:rolleyes:

    Budget is denk ik 2000 per kind per jaar? Maar ik verkoop ook heel veel door en daar haal ik ook wel 1000 per kind per jaar mee op denk ik.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  14. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    #14 Hippo89, 28 jun 2018
    Laatst bewerkt: 28 jun 2018
    Geen vast budget maar altijd goedkoop en ik kijk ook naar merk kleding, ik hou van echte koopjes en goede kwaliteit en dan ook nog volle kasten

    Zo hebben wij 2 keer per jaar een tuunte outlet met 90% korting, hier kan ik altijd goed slagen voor de kinderen en ik heb dan dus truien voor 1 of 2 euro per stuk jurkjes voor 2/3 euro per stuk leggings 1 euro broeken 1,50 euro shirtjes van 1.10 tot 0,70 cnt
    Voor beide meiden heb ik daar een Zomer jasje gekocht voor 4 euro, voor mezelf voor 10 euro mijn man 4 broeken voor 10 euro winterjas van mijn zoon voor komende winter 5’euro


    Maar ook bij Hema zoals nu... voor mijn oudste die nu in 140/146 zit zijn daar truien in de aanbieding voor 6 euro, over die aanbieding (rode sticker) komt weer 50% korting dus dan heb ik een trui voor hem van 3 euro, bij de WE fashion heb ik nu twee mooie vesten gescoord voor hem voor 5 euro per stuk, ik koop dit dan allemaal in maat 146/152 zodat hij dit straks rond oktober november aan kan.

    Maar online ook de merk kleding 75% korting dan koop ik ook al vast van te voren

    Wij hebben in ons dorp een schoenen winkel met alleen maar merk, 2 keer per jaar heeft deze een grote sale, tijdens de 4e ronde van deze sale zijn alle kinder schoenen voor 25 euro of 39 euro, zo heb ik afgelopen januari 2 paar laarzen gekocht voor beide dochters van het merk giga girls en zechino’s voor 25 per paar voor mijn zoon 1 Paar schoenen van Munich en 1 paar van new balance, voor mijn jongste 2 paar van red rag,

    Ik koop dus minimaal 2 paar schoenen per kind in die sale en ben dan voor 8 paar merk schoenen 200 euro kwijt. Maar soms koop ik ook een extra schoentje gewoon voor de leuk erbij. En ook een maatje groter op de gok.

    Mocht het uiteindelijk niet passen ja jammer dan voor die 25 die ik betaald heb kom ik het wel weer kwijt
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Geen budget...ik koop wat nodig is.

    Geen dure merken. Vaak ik dat sneller stuk dan de gemiddeld geprijsde kleding ( vooral Vingino...lelijk en snel stuk)

    C&A, lokale winkels, Wibra, Jensen
     
  16. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Meestal kom ik op zo'n 500 euro voor dochter uit en voor zoon minimaal 600 euro ivm stukbijten shirts en jassen. Zoon is dan weer zuiniger met zijn schoenen en loopt als het even kan op crocs dochters heeft altijd meerdere paren schoenen in de zomer en in de winter min. 2 paar waarvan minimaal 1 paar stevige laarzen.
     
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    Geen budget per kind. Wel kijk ik naar een budget per kledingstuk.
    Ik geef liever geen 30,- uit aan een broek of shirt voor de kids. Schoenen onder de 100,- jassen onder de 70,-
    Ik kijk altijd of ik iets in de aanbieding mee kan pakken en koop graag vooruit.

    Voor onszelf kopen we wat nodig is en ik hou van koopjes maar mijn man van merkkleding. Hij kan met zijn functie ook niet in een jas van de c&a aankomen.
    Ik kan echt super blij worden van mijn perfect zittende rok van de action voor 2,-. Krijg altijd complimenten als ik hem aan heb :)
     
  18. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Dank jullie voor de reacties! Ik vind het lastig om een budget te bepalen, ik zie dat de meeste van jullie dit ook niet echt hebben.
    Voor dochter koop ik vaak wel wat duurdere kleding, want die is wat meer maat vast zeg maar. Voor zoon meestal wel goedkoper, want die vliegt de kleding letterlijk door, die groeit nog zo hard dat ik dat ook zonde vind. Ik had voor dochter vroeger ook veel te veel kleding en ik merk toch dat ze haar favorietjes heeft en de rest nieuw of bijna nieuw blijft hangen.. Dat leer ik steeds meer:rolleyes:

    Maar hebben jullie dan bijvoorbeeld geen idee welk bedrag in de maand jullie voor dit soort dingen reserveren of is het meer 'op is op' op de rekening. Snappen jullie wat ik bedoel?:D
     
  19. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Kleding primark, laatst heel veel voor mijn dochter gekocht voor de zomer daar, 60 euro kwijt. En echt veel.
    Winterjas en schoenen wel duurder. Dat moet goed zijn en wel merk.
    H&m heeft ook leuke kleding vind ik.
     
  20. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hoe kunnen ze nou geen toverstofjurk nodig hebben? :p Ik baal met zulke dingen echt altijd dat mijn dochter een halve jongen is, zij trekt zoiets echt niet aan, maar ik vind het zelf superleuk! Misschien maak ik voor ZL wel een shirt met die zebra-toverstof.

    En weet OT: wij hebben ook geen budget, maar ik geef wel vrij veel uit aan kinderkleding. En ook aan stoffen waar ik vervolgens weer kleding van maak ;).
     

Deel Deze Pagina