Budget kleding

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Luckyme96, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Hier ongeveer 600-700 per jaar per kind. En ik shop van zeeman tot de standaard duurdere merken (geen exclusieve dingen;))
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  2. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Nou, wij hoeven niet alles voor de kinderen te kopen want hun moeder koopt ook een deel maar wij kopen zo veel mogelijk tweedehands ivm milieu en het is goedkoper en de kinderen maakt het toch niet uit. Dus qua kleding kun je dan wel voor 50 euro per jaar klaar zijn. Voor schoenen zou ik dan max 100 euro per jaar doen: 1x winterschoenen, 1x sneakers, 1x sandalen, 1x slippers. Ook zo veel mogelijk tweedehands. Schooltas krijgt de jongste van school, oudste heeft die wel dus dat is dan wat duurder.
    Kinderkleding is heel makkelijk tweedehands omdat kinderen er zo snel uitgegroeid zijn, dus het is vaak echt leuke moderne kleding. Maar zelfs als ik alles nieuw zou kopen denk ik niet dat ik aan zo'n hoog bedrag kom hoor. Wij kopen alleen iets als het nodig is, mensen dragen toch alleen hun favoriete kledingstukken en de andere helft blijft ongedragen in de kast liggen.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  3. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.529
    7.033
    113
    Voor de oudste denk ik 300 a 400 per jaar, voor dochter naai ik bijna alles,van stofjes van max 3 euro de meter dus daar ben ik goedkoop voor uit, al heeft zij wel meer schoenen (want mam, ik moet echt sneakers, en sandalen, en slippers en ballerina's hoor). Mar totaal zal het zon 200 a 300 zijn per jaar. Jongste ook zoiets.
    Maar ik vind het heerlijk om zo goedkoop mogelijk kleding te kopen die ze ook nog eens mooi staat. Zeeman shirts doe ik voor de oudste bijvoorbeeld wel eens, maar broeken niet, die zijn bijna altijd te wijd bij hem.
    Gister bij h en m, voor dochter een jurk, wrijfshirt, trui, spijkerbroek, gewone broek, vest (tja, want we winkelen bijna nooit en zeker niet met haar er bij, dus dan komt van mijn voornemen om echt alleen nog maar te naaien voor haar niks meer terecht omdat ze veel te veel leuks ziet ) voor oudste een spijkerbroek en jongste een shirt voor totaal 40 euro. Daar kan ik echt helemaal gelukkig van worden en gewoon extra goed van slapen haha.

    Maargoed, dat deed ik ook al toen we in een kleiner huis woonden en veel meer over hielden per maand na aftrek van alle vaste lasten, dus het zal wel in me zitten ofzo
     
  4. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Zoon als voorbeeld, zijn winterjas alleen al was bijna €700. Hij draagt boxershorts van Calvin Klein (net als papa) rond de 25 euro per stuk liggen er 15 van in de kast. In mei hebben we geshopt voor zomerkleding, was ik rond de €800 kwijt (8 shirtjes en 3 korte broeken, has mazzel dat hij nog korte broeken van vorig jaar past) daarna 3 zwembroeken gekocht totaal €150. Daarnaast hebben we nog af en toe was los gekocht. Dan schoenen, zo een 2x per jaar 2 paar tussen de € 100 en € 200 en een paar slippers € 70. Dus ja ik denk dat ik op jaarbasis makkelijk over die €2000 heen ga.
     
    Ysabella, Vitamientjuh en Lovely83 vinden dit leuk.
  5. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Je zit er alleen met deze voorbeelden al ruim overheen :roflmao:
     
    suus1983 en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    700 euro voor een winterjas? En ook nog voor een kind :O

    Wat als die stukt gaat. M kwijt raakt? Holy cow, vind je dat stiekem niet zonde?

    Ontopic. Ik denk dat ik per jaar nog niet eens voor 700 euro kleding voor mezelf koop :p ik weet t wel zeker. Zoon ook niet. En man al helemaal niet.
     
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ja ik ging net rekenen na het posten :roflmao:En dan zal ik voor dochter iets voordeliger uitzijn qua prijs per kledingstuk maar ja meisje dus ik vind alles leuk en kan niet kiezen. Die heeft nu voor de zomer 30 jurkjes in de kast hangen varierend van prijs (€15 zara tot €180 Burberry en van alles ertussen) en dan heeft ze nog korte broeken, shirtjes, rokjes, te veel zwembroekjes, sandaaltjes 4 paar want bij elk jurkje wil je wat leuks en ga zo maar door.
     
    Betsy en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  8. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik zou liegen als ik zeg dat ik het niet zonde vind als die jas stuk gaat of kwijt raakt maar dat is het risico. Kan ook met een andere jas gebeuren.
     
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wow ik ben echt in shock. Jouw kinderen hebben een duurdere garderobe dan mijn hele gezin.

    Maar als jij dat OK vindt is het goed toch?
     
  10. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja dan kom je er wel aan inderdaad. Ik geloof niet dat ik ooit zo'n dure winterjas voor een kind heb gezien :p die van mezelf was 100 euro en dat vind ik dan veel geld dus dan wil ik er een aantal jaar mee doen :p maar wat is de reden dat je zulke duren spullen koopt? Ben ik oprecht benieuwd naar hoor. En ben je dan niet bang dat het kapot gaat als je kinderen erin spelen?

    Edit:
    Dit is trouwens wat hier de jongste (9) ongeveer heeft:
    4 lange broeken, 3 korte broeken, 3 rokjes, 1 jumpsuit, 5 lange mouwen T-shirts en 5 korte mouwen T-shirts, 4 hemdjes en 4 vestjes. Zomerjas, winterjas, bikini en badpak, 1 paar schoenen, 1 paar sandalen, 1 paar slippers.en 1000000 verdwaalde sokken :)
     
  11. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Precies vind ik ook hoor, ik word er vrolijk van en hoef er niets voor te laten zolang dat het geval is vind ik het ook niet zonde.
     
  12. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik koop niet alleen dure spullen want kan bij de zara ook echt goed slagen. Maar zoals die winterjas, zoon van 10 is zich al echt bewust van merkjes en vind dat mooi en wil vaak hetzelfde als zijn vader. Dat was ook het geval met de winterjas, die had hij afgelopen winter hetzelfde als zijn vader.
    Voor dochter koop ik wat ik mooi vind en dat kan bij de zeeman, hema, zara en dat kan dus ook burberry zijn. Bij haar is niet de prijs van de kleding het "probleem" maar dat ik heel veel leuk vind en ze dus echt gigantisch veel kleding heeft met bij alles bijpassende schoentjes of sandaaltjes en zomerjasjes.
     
    suus1983 en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  13. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Daar kan ik me ook helemaal niks bij voorstellen. Puber van bijna 13 is zich hier nog niet eens bewust van merken :p maar als hij hetzelfde wil als zijn vader snap ik het wel, dat is altijd leuk natuurlijk. Zijn ze bij hem op school ook zo met merkkleding bezig dat hij dat zo belangrijk vind? Ik herken dat hier helemaal niet, ook niet van de andere kinderen enzo. Die zijn vooral bezig met spelen.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Ik geef juist meer geld uit omdat ik (vaak) "goede" kleding koop en in elk geval niet door kinderhandjes gemaakt en beter gefabriceerd.
    Bij mijn dochtertje gaat zelden iets kapot en zo hard groeien ze ook niet meer. Bij de jongens alleen de broeken en dan moet je wel vaak nieuwe dingen kopen.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Hier speelt het echt wel bij de oudste. Hij wil vooral graag Hilfiger op dit moment. Nu moet ik bekennen dat ik niet zo gecharmeerd ben van "al mijn vriendjes hebben dat", maar dat ik de polo's toch wel een stuk fijner vindt staan dan de eeuwige voetbaloutfits, dus dan lekker toch.

    Edit: 700 voor een winterjas gaat hier nooit gebeuren. Ik Vind het niet erg om een beetje extra voor merk te betalen, maar het moet wel een beetje in verhouding blijven. Zo komt er geen napapirij of stone island hier in huis. Vind ik buiten proportie duur.
     
  16. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Eh geen budget maar ook geen jas van 700 euro want ik vind de jassen van rond de 100 euro meestal al heel mooi en ik weet hoe mijn mannen er mee om gaan :roflmao:
    Ik koop wat ik mooi vind, waar ik van weet wat goed bij ze zit ( en past ). En dat is van c&a tot burberry.
     
    Vitamientjuh en suus1983 vinden dit leuk.
  17. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Welke kleding word niet in van die naaiataliers gemaakt dan?
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja dat is waar. Maar dan is 700 euro wel een heel ander bedrag dan 35 :p
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Ik koop nog lang niet alles "goed", ben er ook niet zo lang mee bezig. Maar bijvoorbeeld br@ndforgirls produceert alles in Portugal op een eerlijke manier. Daar koop ik veel voor mijn dochter. Hilfiger, WE zijn ook bedrijven die er mee bezig zijn.
     
  20. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Hier is stone island samen met Armani grote favoriet bij zoon (en man).
     

Deel Deze Pagina