Budget kleding

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Luckyme96, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Dit waardeoordeel hang ik er dan niet aan. Wat een ander doet moet iemand zelf weten, ook al ben ik in shock om een jas van 700 euro. Ik zou het zelf serieus in geen 700 jaar doen, zelfs al zou ik het kunnen. Ik zou het niet willen, dat is een heel ander verhaal.

    In een andere post las ik dat schoenen van 200 euro lekkerder zitten dan van bijv 25 euro. Daar ben ik het wél mee eens, maar ik zou ook voor mijn kind geen 200 euro voor schoenen uit willen geven: 100 voor winterlaarzen/winterschoenen is hier de max, maar: ik kijk wél altijd of ik duurdere laarzen/schoenen in de opruiming kan vinden. Zo dragen mijn kinderen dus wel goede schoenen/kleding, maar wel voor een stuk goedkoper.

    Ook ik kan mijn geld maar 1x uitgeven.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Daarom. Zonder mensen die de volle pond willen neerleggen is er ook geen uitverkoop want dan verdienen de bedrijven te weinig. En dan zou er ook niet zo snel nog mooie merkkleding tweedehands gekocht kunnen worden.
     
  3. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Wat vind jij materialistisch? Als ik/zoon een jas had gezien van 100 euro die hij mooier vond hadden we die uiteraard gekocht. We kopen de jas niet voor het merk en de prijs maar omdat we hem mooi vinden.
    En geld van manlief uitgeven gaat hier niet op. Hij werkt ervoor buiten de deur maar het bedrijf is netzoveel van mij als van hem dus het is mijn eigen geld wat ik uitgeef ;)
     
    lloorrtt en Ysabella vinden dit leuk.
  4. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Tja die schoenen ik heb de pech dat zoon niet meer in kindermaten valt met zijn schoenmaat dus voor een paar nike air schoenen of nike huarachi (of hoe je dat schrijven mag) ga je al snel richting de €200 in die maat. Voor dochter geef ik dat niet snel uit maar haar voetjes groeien echt super snel voor haar moet ik elke 3 maanden nog nieuwe schoenen kopen.
     
    lloorrtt en Ysabella vinden dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Voor kinderen geef ik ook geen 200 voor kinderschoenen uit, maar een paar schoenen in een breedtemaat gaat toch al snel richting de 150 euro helaas. En wachten op de uitverkoop is meestal geen optie, ze heeft dan schoenen nodig en ze vooraf op de gok kopen kan niet, omdat ze ze echt moet passen op het moment dat de maat goed is, zeg maar. En zal alleen maar duurder worden, want ze is bijna ‘kindermaat-af’.
     
  6. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    ik herken het: hier is dochter van 8 van maat 34 doorgespurt naar een maat 36!! Nog even en ze kan mijn schoenen aan. Haar sandalen die ze nog niet zo lang heeft moeten eigenlijk weg en ze moet dus nieuwe hebben nu...Niet grappig.

    Ook mede daarom koop ik ze dus geen schoenen voor héél veel geld.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Geen idee wat het budget is wat ik verbruik (zal ongetwijfeld te veel zijn :$). Ik houdt van kleren kopen en doe dat dan ook graag voor onze dochter. Daarbij ben ik toch wel van de merkjes (niet om het merk maar wel vaker om de kwaliteit, pasvorm en dat niet de hele klas er in zit) waardoor ik toch ook weer wat duurder uit ben. Het voordeel is wel dat ik het tweedehands vaak nog weer goed kan verkopen (wordt er natuurlijk niet rijk van maar leg het geld weer aan de kant voor de volgende lading kleren :roflmao:)
     
    femkes en DastyQueen vinden dit leuk.
  8. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Ik probeer hiernaar te leven. Bij alles wat ik koop ga ik na of ik het kan combineren en wanneer ik het kan dragen. Er zijn weinig kledingstukken in mijn kast die er nauwelijks uitkomen op 1 feestjurk na. De andere zaken zijn heel specifiek voor bepaalde momenten (kamperen, heel koud weer, heel warm weer) en die gebruik ik dan jarenlang. Ik vind het echt handig.
     
    rijo vindt dit leuk.
  9. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    interessant. Ik zat dit te bekijken op pinterest maar in veel voorbeelden zie je in zo een wardrobe maar 1 korte broek, 1 rok en 1 jurkje. Ben je in de zomer je dan niet een ongeluk aan het wassen?
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ik wil eigenlijk ook zo’n capsule wardrobe (voor mezelf ;)), maar ik ben denk ik niet georganiseerd/gepland genoeg... Nu is er altijd wel iets schoon, dan niet ben ik bang... En eigenlijk moet je naar mijn idee dan ‘opnieuw starten’; ik heb nu teveel wat ik niet weg wil doen en teveel wat er niet in zou passen, omdat het niet allemaal met elkaar te combineren is, zeg maar. Maar wie weet, ooit... ;)
     
  11. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Ik heb wel meer basics dan wat jij noemt. Ik heb een stuk of 7 rokken, geen korte broeken, 3 lange broeken, 2 zomerjurken en 4 rest van het jaar jurken. Op mijn werk draag ik eigenlijk alleen rokken en jurken, in de zomer in mijn vrije tijd ook. Maar als ik iets koop, dan bedenk ik altijd waar het bij kan. Als ik niet minimaal 2 zaken stante pede kan bedenken, dan laat ik het liggen. Ik bedenk me ook altijd of ik er passende schoenen bij heb. Ik heb maar een paar specifieke setjes. Ik heb bijvoorbeeld 1 jurk waar maar 1 vestje en 1 blazer bij kunnen, maar dat vestje en die blazer kunnen wel weer bij andere zaken. De jurk kan in de zomer ook zonder vestje of blazer worden gedragen. Zo kan ik het op meerdere momenten en manieren gebruiken.
    Het is bij mij eigenlijk vooral een beetje op kleuren en pasvorm letten. Ik heb veel blauw, bruin, zwart en rood. Daardoor kan bijna alles weer bij elkaar. Scheelt ook omdat ik niet snel misgrijp als ik me aankleed omdat ik makkelijk iets anders kan pakken als iets nog in de was ligt.

    Ik was me trouwens best een ongeluk, maar dat komt door mijn kinderen. Ze hebben een gave voor mij (en zichzelf) viesmaken. Maar ik heb niet snel dat ik misgrijp.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  12. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Je kunt wel een keer je kledingkast nalopen en bedenken wat je je het beste in voelt. Als je daar een lijn in herkent (of 2of 3 lijnen) dan kun je bij nieuwe kledingstukken telkens bedenken of het daarbinnen past. Zo niet, hoe vaak ga je het aandoen? Wanneer? Hoe blij wordt je ervan als je het past? Door gewoon net wat kritischer te oordelen voordat je iets koopt kun je rustig je garderobe aanpassen.
    Ik heb veel nieuwe kleren moeten kopen nadat ik 25 kilo was afgevallen, dus dat maakt anders kijken naar je garderobe makkelijker, maar ivm de kosten ook noodzakelijk, maar je kunt ook rustig opbouwen. Vergeet ook niet om dingen soms ook weg te gooien IPV achterin de kast te leggen, scheelt een hoop chaos.
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Maar daar herken ik dus geen lijn in. :roflmao: Of in ieder geval meerdere. ;) Sowieso is mijn ‘vrijetijdskleding’ anders dan mijn ‘werkkleding’, dus wat dat betreft al twee ‘collecties’. :oops: En inderdaad, met die meerdere lijnen werk ik al wel, evenals kritisch zijn en weggooien, maar dan houd je evengoed heel veel kleding...
     
  14. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Ik had eerder begrepen dat je dan per seizoen een nieuwe samenstelling/capsule maakt. Aantal items kun je door combinaties te maken natuurlijk meerdere seizoenen aan. Maar ik dacht dat je dan bij zomer of winter, een paar items toevoegt of weglaat die echt seizoensgebonden zijn (zomerjurk, wintertrui etc. en die elders bewaard voor het volgend jaar).
    Of begrijp ik het dan verkeerd??
     
  15. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.263
    2.437
    113
    Vrouw
    Waar koop je shirts en longsleeves voor € 5,-? Of koop je dan veel tweedehands? Ik heb wel eens zeeman of H&M maar dan zijn de goede kwaliteit shrts nog vaak duurder
     
  16. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik koop altijd online in de sale. Bij H en M, c en a en kiabi is er vaak genoeg keuze.
     

Deel Deze Pagina