Buik na bevalling? Eerlijke ervaringen gevraagd

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Shari90, 11 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #41 Novastar, 12 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2018
    Ik snap je zorgen wel, hoor! Ik heb zelf nooit issues gehad met mijn lichaam. Ben wel wat stevig maar niet dik en ik vind mezelf goed zoals ik ben. Ik kwam tijdens allebei mijn zwangerschappen weinig aan en ik was de kilo’s beide keren binnen twee weken weer kwijt. Toch heb ik allebei de keren staan janken voor de spiegel vlak na de bevalling. Ik heb twee keer een keizersnede gehad en de huid van mijn buik was toch wat opgerekt waardoor er echt zo’n flapje over het litteken hing. Zo lelijk! En dat mensen dan zeggen dat het niet erg is want je hebt er iets moois voor terug gekregen vind ik zo’n dooddoener want op dat moment zie je alleen die lelijke hangbuik. Na de eerste is het best redelijk in orde gekomen maar deze keer lijkt het erger te zijn. Maar mijn baby is pas vier weken dus ik moet nog even afwachten. Het heeft natuurlijk ook wat tijd nodig. Maar echt goed komt het niet meer, daar ga ik maar vanuit. Ook niet met sporten, het blijft los vel, geen vet. En daar mag je best van balen, vind ik, ook al ben je dolgelukkig met je baby. Verder was mijn buik wel meteen weer vrij plat en had ik mijn oude vorm weer terug. Met kleren aan zie je niet eens dat ik zwanger geweest ben. Maar even niet naakt voor de spiegel dus.
     
  2. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik ben bijna 5 weken geleden bevallen van mijn tweede en het is een slappe uitgezakte bedoeling bij mij. Dat komt ook nooit meer goed, het zal hopelijk wel minder lelijk worden. Bij mijn eerste was het al wat slapper, nu nog meer. Maar ik heb wel 2 keizersnedes gehad en ik heb zo'n flap over mijn litteken hangen, misschien krijg je dat wel helemaal niet bij een vaginale bevalling.

    Waar ik wel blij om ben is dat je er niks van ziet als ik kleding aan heb. Ik moet natuurlijk geen hele strakke kleding aan doen, maar het was erger geweest als het er dan ook zo dramatisch uit zou zien.
     
  3. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ik snap wel dat je je er zorgen over maakt. Ik denk zeker dat het ook te maken heeft met aanleg en ook met hoeveel erbij komt tijdens de zwangerschap. Maar hier een hopelijk geruststellend verhaal. Ik heb aan beide zwangerschappen geen loshangend vel of vet overgehouden. Nu bij de 2e was ik na 2/3 weken alweer zo goed als normaal met een heel klein buikje en iets bredere kont daargelaten.
     
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Oké, ik zal eerlijk wezen. Ik mis mijn strakke buik van voor de bevalling soms.

    Was mijn buik snel weg na de bevalling? Ik zal je vertellen die was direct weg na de bevalling iedereen stond verbaast te kijken in het ziekenhuis. Iedereen zegt in mijn omgeving " goh wat zie jij er lichamelijk toch ontzettend goed uit" Ja ik was 30 kilo aangekomen in de zwangerschap en 4 weken later zat ik op mijn oude gewicht. Super trots, maar die buik ziet eruit als een gerimpeld oud vrouwtje. Sommige broeken pas ik niet meer, terwijl mijn gewicht het zelfde is als vroeger. Ik heb gewoon overtollig huid erbij gekregen, rare is dan weer dat ik geen striae heb. Als ik naar mijn zoon kijk is het het allemaal waard geweest. Van lachen en vervolgens zonder controle druppels urine verliezen tot geen strakke buik meer hebben. :thumup:
     
    Nirosa vindt dit leuk.
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik woog voor onze kinderwens 80 kilo. Door de icsi pogingen 93. Met mn zwangerschap geïndigd op 108 (dus 15 kilo)

    Mn buik was zo weg, maar mn vel.. nee dat hangt echt mega los. Ik ben ook finaal uitgescheurd (sommige scheuren 2 cm) en mn huid zal echt nooit meer mooi zijn. Aan beide kanten bij mn heupen twee flapjes vel en ook het vel op mn schaambeen hangt behoorlijk.
    Het is het waard voor mn zoon, absoluut. Maar mooi vind ik het zeker niet.

    Maargoed, ik heb meerdere vriendinnen met kinderen die weer net zo mooi zijn als ervoor. Geen streep of striem hebben en maar een klein hangend buikje. Verschilt enorm pp
     
  6. merel80

    merel80 Bekend lid

    3 mei 2009
    812
    39
    28
    Het verscheelt zo veel per vrouw. Ik heb ook ervaring met een eetstoornisverleden (anorexia). Bij mij is het na 4 zwangerschappen helemaal goed gekomen. Ik sport veel en eet super gezond (niet eetstoornis gerelateerd meer hoor!!). Buik is heel plat en eerste spieren zijn weer zichtbaar.(jongste is 5 maanden). Kilo's was ik zo weer kwijt. Het enige wat herinnert aan 4 zwangerschappen is als ik zit. Dan heb ik huid over, maar verder ben ik helemaal in shape.
     
  7. Nyntje

    Nyntje Lid

    23 jan 2016
    5
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik was voor mijn eerste zwangerschap al wat te zwaar en ik heb altijd al een buikje gehad. Ik denk dat ik daarom nooit last van zwangerschapsstriemen heb gekregen en daar ben ik wel blij om. Mijn buik is na de bevalling redelijk teruggegaan naar hoe deze ervoor was, maar nu ben ik voor de tweede keer zwanger en ben ik ook wel een beetje bezorgd.
    Wat wel veranderd is, is dat mijn billen dikker en minder stevig zijn dan voor de bevalling, dat vind ik wel jammer. Nou was ik ook wel erg lui tijdens mijn eerste zwangerschap en nu weer, dus hopelijk is er nadat de tweede geboren is nog wat aan te doen door middel van sporten.
     
  8. abdomen

    abdomen Niet meer actief

    Men neme een ballon, blaas die lekker strak op en laat hem leeglopen. De flubber die overblijft, is mijn buik.
    Tja. Dit komt niet doordat mijn buik slap is, maar ik kreeg met week 26 striae en bij week 40 was ik een zebra. Zelfs de gyn zei (25 jaar ervaring) dat ik extreem ben. En ik zei: gelukkig zit het niet op mijn gezicht.

    En nu, ruim twee jaar verder, is mijn buik plat met witte strepen en daardoor wat flubberig. Nou ja, het is NIET leuk maar uiteindelijk houdt mijn man nog steeds van mij en heb ik mijn gezonde lieve zoon ervoor terug. En mijn nieuwe bikini die ik toentertijd had gekocht ingeruild voor een badpak.

    Ik zou mij niet teveel druk maken meid. Je kunt er toch niks aan doen, alleen accepteren wat er komt. :)
     
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Ik ben wel veel aangekomen bij beide zwangerschappen en ik moest er voor sporten om weer op oude gewicht te komen. Dat duurde zon 4-6 mnd. Mijn buik is eigenlijk (vanzelf) weer heel strak geworden (en geen striae) maar ik denk dat ik daarin wel uitzondering ben (en gek genoeg voelen mijn buikspieren wel zwakker en kwetsbaarder van binnen).
    Nu na derde is het afwachten
    Mijn borsten zijn overigens (nog( slapper geworden :rolleyes:
     
  10. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Zelden angsten gehad hier hoor! Ik had ook best een flinke buik. Gelukkig valt het me erg mee; geen spoor striae en mijn buik lijkt best aardig op wat het was. Wel wat losser en moet met zitten wel opletten qua houding. Moet nog enkele kilo's, maar die strijdt voer ik al jaren af en aan ook voor de zwangerschap :)
     
  11. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    #51 Dubbelfriss, 5 apr 2018
    Laatst bewerkt: 5 apr 2018
    Hoi, ik ben 3 weken geleden bevallen en er moet nog 4 kilo af wil ik weer op mn oude gewicht zitten. Geef borstvoeding dus de kilos vliegen hier vanaf (was bij de eerste ook het geval destijds) . Kom nog niet in mijn oude kleding, dus draag nog mn zwangerschapsbroek en wat grotere shirts, maar ik mag toch zeker niet klagen. Ben blij dat ik al meer dan de helft kwijt ben. (Was 12 kilo aangekomen) . Ik let niet echt op mijn voeding nu, eet wel gezond maar hou ook nog wel van zoete dingen. Het is bij iedeteen verschillend, maar meid hoe dan ook het komt wel goed.
     
  12. Mama2be90

    Mama2be90 Actief lid

    10 jan 2015
    158
    8
    18
    Voor iedereen verschillend maar na mijn 1e zwangerschap ben ik weer in dezelfde shape gekomen als voor de zwangerschap. Nu 33 weken zwanger van nummer 2 en ik hoop mijn lijf weer terug te krijgen. Ik ga er dit keer wel wat meer mijn best voor doen bij de 1e zwangerschap heb ik daarna niet gesport ) omdat ik het ook heerlijk vind iets voor mezelf te hebben.
    Er mag van mij gerust nog 5 kilo ervan af mocht ik weer op mijn oude gewicht terecht komen maar anderzijds als ik straks 2 mooie kindjes heb vind ik ook dat ik niet mag klagen.
     
  13. flower861

    flower861 Actief lid

    4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook zeker wel angsten gehad, ik moest het echt hebben van mijn taille (geen lange benen en flinke heupen) dus was best bang om die niet meer terug te krijgen. Ik had een enorme zwangerschapsbuik, maar hier wel een geruststellend verhaal. Ik heb al het gewicht eraf gekregen en nu 8 maanden verder en ben zelfs 5 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap en geen striae of loshangend vel, zelfs weer mijn platte buik terug. Borsten is een ander verhaal, maar je kunt niet alles hebben zullen we maar zeggen ;) Moet er wel bij zeggen dat ik goed op mijn eten let en 2 a 3 keer per week sport. Maar het kan dus!
     
  14. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    De buik. Ik begrijp dat jouw zorgen in die zin anders zijn ivm door in het verleden te kampen met een eetstoornis.
    Ik ben nu in verwachting van de 3e en maak me ook een beetje zorgen om mijn buik en hoe komt dat er straks uit te zien.
    Na mijn zoontje (4370gram 55 cm) heb ik behoorlijk wat straie. Nu liep ik toch al niet in bikinis. Dus best.
    Ik besef me nu wel heel goed dat hoe je buik eruit ziet na de zwangerwchap niet het ergste hoeft te zijn.
    Ik had meer te kampen met urineverlies, verzakking, lichte diastase. Mijn buik is na mijn zoontje wel weer goed gekomen, maar door langdurig borstvoeding geven heeft het wel zo'n 2 jaar geduurd voor ik een beetje weer mezelf werd. Of dat door de bv komt weet ik niet. Kan ook door hormonen, zoontje was zorgenbaby in het begin, sliep nooit door.

    Nu merk ik ook de spanning bij mezelf. Wat blijft er dit keer van mn lichaam over. Dit is het laatste kindje. Echter weet ik ook dat tijd heel veel kan doen.

    Dus mijn tip: geef jezelf de tijd en ruimte na de bevalling.
    En er zit ook heel veel in een stukje acceptatie van je lichaam. Deze heeft straks nogal een prestatie verricht.
     
  15. 3414

    3414 Lid

    28 mei 2015
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik las je reactie en ben heel benieuwd hoe je buik nu is. Is de flap weggetrokken? Mijn eerste bevalling was ook een keizersnee en ben inmiddels 31 weken zwanger van de tweede. Ik vrees ook enorm voor een flap boven het litteken.

     
  16. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nee, helaas. Het is wel al wat bijgetrokken hoor maar het ziet er in mijn ogen nog steeds niet uit. Maar de keizersnede is nog maar elf weken geleden en ik heb er zelf ook nog niks aan gedaan. Het duurde bij de eerste keizersnede ook vrij lang voordat ik het weer acceptabel vond maar dat is ook niet helemaal weggetrokken. Had jij het na je eerste keizersnede niet? Mijn vriendinnen die ook een keizersnede hebben gehad hebben het namelijk ook over “de flap”. Volgens mij komt het vrij vaak voor.
     
  17. 3414

    3414 Lid

    28 mei 2015
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb aan mijn keizersnee zo'n gleuf (flap) erboven overgehouden. Omdat de huid wat naar binnentrekt zeg maar. Ik vind het heel lelijk omdat ik weet hoe het ervoor was. Ook vind ik mijn litteken hoog zitten. In een bikini valt mijn broekje standaard in de gleuf.
    Overal lees je dat je er niks van zou moeten zien in badkleding, nou niet dus. Daarom vrees ik dat het na een tweede zwangerschap nog meer zichtbaar is. Ik ben slank van mezelf en de gynaecoloog zei destijds al dat een keizersnee meer opvalt bij slanke mensen. Dat je dan eerder een flap hebt.



     

Deel Deze Pagina