Buikbaby wil vlees? (Vegetariër)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Eva2011, 24 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik ben wel af en toe (2-3x per maand) vis blijven eten. Zodra we pizza eten bijvoorbeeld neem ik een met tonijn, en als er kibbeling wordt gehaald eet ik mee, maar echt vis op het menu komt er bij mijn vriend niet in, hoewel ik echt kan genieten van een mooi stukje zalm of tonijn.
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Hier ook een vegetariër. Maar geen behoefte aan vlees. Ik heb sowieso geen cravings :rolleyes:
    Ik slik de multi van davitamon, vegetarische visolie, vitamine d en vitamine b12. Ik vind dat je als vegetarier en zwanger zijn echt niet zonder extra vitamines en mineralen kan. En dus wat bij moet slikken.
    Ik gebruik wel biologische zuivel en eieren. Ik eet 4x in de week een ei bij de lunch, dagelijks portie yoghurt en op werk nog een glas karnemelk, en dagelijks 2 boterhammen met kaas (meeste kaas is van vegetarisch stremsel!). En ik eet vleesvervangers en vegetarisch beleg.
    Ik eet geen producten waar dierlijke dingen in zitten zoals vetten, bouillon, gelatine etc.
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  3. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Leuk topic!

    Eet zelf al 20 jaar geen vlees meer en mis het ook totaal niet, alleen nu tijdens de zwangerschap vind ik kipkruiden soms heel lekker ruiken! Verder is de smaak voor mij te lang geleden om er zin in te hebben.

    Durf het niet aan om het te proberen, heb ooit per ongeluk vlees gegeten (ze zeiden dat het zonder vlees was maar bleek er toch in te zitten) en ben er toen zo ontzettend ziek van geworden. Een heel menu naar binnen werken lijkt me erg heftig voor je maag/darmen als je het jaren niet gegeten hebt.

    Zo lang mijn bloedwaardes goed zijn is het voor mij niet aan de orde.

    Voor ons was het wel een korte discussie of onze dochter vlees gaat eten, het besluit is nu dat ons eerste kindje alles te eten krijgt wat de pot schaft. Als het aan mij ligt is dat niet elke dag vlees maar 2 a 3x per week (man is wel vleesliefhebber). Even aankijken hoe we dat straks gaan doen. Hoe staan jullie hier in?

    Nog een tip voor de snoepliefhebbers die snoep zonder gelatine willen: katja heeft vega snoep :) die kun je bij de meeste supermarkten krijgen.

    Ook kaas is er zonder dierlijk stremsel, onderandere ah verkoopt verschillende geitenkazen met vega stremsel.
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  4. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Mijn schoonmoeder had me een paar maanden geleden een stuk vis voorgeschoteld maar het smaakte naar kip (ze had het gefrituurd, gepaneerde kabeljauw zei ze) maar de textuur was ook echt die van kip. Heb haar maar op haar woord geloofd maar wel de hele nacht met enorme buikpijn wakker gelegen. Dat dus nooit weer!
     
  5. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Mijn kindjes eten met de pot mee. Maak ik pasta of rijst dan is het met vleesvervangers en eten we aardappelen dan maak ik voor mezelf een vleesvervanger en voor de rest gewoon vlees. Mijn oudste vraagt wel altijd een stukje van "mama's vlees" omdat hij de vervangers zo lekker vindt. En m'n vriend die eerst anti was hoor ik er nu niet meer over. Soms eten we vega soms vegan (weten zij niet, ik kook haha) maar de kinderen eten wel gewoon vlees op brood.

    Ik houd echt niet van vega broodbeleg dus houd het bij kaas of pindakaas. Zoet eet ik amper, maar nou moet ik ook eerlijk bekennen dat ik liever een zakje noodles als lunch eet of de restjes van de dag ervoor, dan dat ik een boterham pak ivm de gluten waar mijn buik ook niet blij mee is.
     
    Libra89 vindt dit leuk.
  6. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik volg een cursus en loop net de school binnen. Bij de ingang ga ik al bijna over m'n nek van de vleeslucht die uit de kantine komt. Bah... Snel weer naar buiten...
    Raar lichaam
     
  7. Lara123

    Lara123 Actief lid

    27 okt 2013
    160
    42
    28
    Noord-Holland
    Haha herkenbaar. Al 15 jaar geen vlees gegeten en bij beide zwangerschappen met vlagen toch echt trek.
    Bij de eerste vooral filet americain dus die keuze werd gemaakt gelukkig haha, zei toen wel tegen m'n man dat als 't na de bevalling nog zo zou zijn ik er aan toe zou geven, maar na de bevalling was het weg.
    Nu soms wel trek in bepaalde dingen, maar gezien ik ook steeds meer naar het veganistische wil neigen omdat ik merk dat ik me echt fijner in m'n lijf voel zonder melk etc. Lukt het om er niet aan toe te geven.
     
  8. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh, gisteravond biefstuk gegeten en ik voelde me toch een partij beter!
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  9. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Ik had in de eerste weken van mijn zwangerschap soms zin in vlees. Ben al 15 jaar vegetariër, dus voor mij kwam het ook als een shock ;).

    Ik heb het onderdrukt en ben wat meer vleesvervangers (en snoep, chips, etc. :p) gaan eten. Behoefte was zo weer weg :thumup:.
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  10. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik laat binnenkort even mn vitaminelevels bepalen, kijken of er eegens een tekort is.
    Gister tosti's gemaakt voor de knderen en dan trekt die tosti met ham of salami toch wel heel erg hoor! Maar nee, ik doe het niet...
     
  11. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Afgelopen weekend zelf kipkerrie salads gemaakt, met kipstuckjes, dus vega. Maar ohhh wat lekker!

    Ik mis stoofvlees. Ga dit morgen maken voor de familie en ik weet gewoon dat ik een draadje ga pikken of een boterham in de jus ga dopen. Herkenbaar? Water loopt me al in de mond!


    Heb een lage bloeddruk, en de vk vond het raadzaam om op vitamines te laten prikken. Dat ga ik binnenkort regelen. Denk dat er bij de volgende controle ook wel op ijzer geprikt gaat worden. Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar mijn waarden na een jaar geen vlees.


    Ik heb laatst de vleeswaren van gourmet garden geprobeerd maar die vond ik smerig. Is er een alternatief wat beter smaakt? Zag bij de ah ook van de vegetarische slager. Iemand daar bekend mee?
    Ondertussen wel een no beef bapao gehad, smullen!
     
  12. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    De Vegetarische Slager heeft echt heeeeerlijke producten. Vind zelf ook een hoop vleesvervangers van Jumbo een succes, zoals de 'pulled pork'. Voor mij is die zelfs een beetje vreemd na zo lang geen vlees te eten, omdat het voor mijn gevoel echt naar vlees smaakt.
     
  13. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Zo maar even de jumbo leegkopen ;)

    Dank je!
     
  14. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Succes! Vind persoonlijk de vegetarische saté van Mora (diepvries) ook lekker :)
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  15. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik ben geen vegetariër, maar sinds ik zwanger ben verslaafd aan de filet a la americain van de vegetarische slager. :roflmao: Als alternatief. De 'kip'stukjes zijn ook erg lekker!
    Een aantal familieleden van mij is wel vegetarisch, dus daar eet ik wel eens vega.
     
  16. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Weer stoofvlees gemaakt. Ruikt zo lekker!
    Maar niet gegeten. Staat me toch tegen omdat ik weet dat mijn lichaam er sterk op reageert.

    Maar die aardappeltjes met vleesjus.... Een drupje... :)
     
  17. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik ben al 18 jaar vegetariër, maar sinds een jaar of 6 eet ik wel zo nu en dan vis. (2/3 keer in de maand) Verder eet ik weinig zuivel en eieren, maar eet het wel.

    Tijdens de zwangerschap soms wel ineens zin in iets wat mijn man eet (die eet 2 of 3 keer per week (biologisch) vlees. Maar geen echte cravings, het is meestal zo weer over. dus niet iets waar ik echt moeite mee heb om niet te eten. Mijn weerstand tegen vlees is na die 18 jaar denk ik zo groot...

    Ik heb wel in vlagen ontzettende cravings in zuivel. Hier geef ik wel aan toe, omdat ik ergens toch denk dat mijn kindje daar dan om vraagt ofzo.. zeker omdat het meestal langer aanhouden, dat ik na een aantal uur toch toegeef :)

    Over hoe we het straks doen, hebben we nog niet echt een beslissing genomen.
    Mijn man eet, sinds hij met mij is, heel veel minder vlees... Dus qua avondeten denk ik dat we ons kindje, zodra met de pot Mee-eten van toepassing is, misschien 1 keer in de week vlees en 1 keer in de week vis krijgt.
    Dat geld dan voor het avondeten. Wat betreft broodbeleg e.d. heb ik er helemaal nog niet over nagedacht.
    Wel een goede om over na te denken... Hoe we dat willen aanpakken :)
     
  18. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Wij aten ongeveer 8 maanden vegan toen ik met 7 weken zwangerschap begon te walgen van de vleesvervangers en ontzettende cravings kreeg naar vlees. Kibbeling, zalm, frikandellen, hamburgers, vooral slechte en ongezonde dingen. En ik heb nu nog steeds last ervan dat ik 0,0 zin heb ik gezond eten en alleen maar trek heb ik fastfood enzo. Niet dat ik daar constant aan toegeef hoor! Ben pas een kilo aangekomen. Maar er staat hier wel weer vlees op het menu.

    Eieren gebruik ik sporadisch voor wafels ofzo, maar eerlijk, 1 doosje gekocht dit hele jaar. En zuivel mijd ik nog steeds, wij hebben Oatly melk, Alpro yoghurt enzo in huis. Al moet ik mijn best doen om geen kaas te eten, dat mis ik steeds meer. (Zuivel mijdt ik al 1,5 jaar voor mijn eczeem.)
     
  19. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    #39 Zoe123, 24 mei 2018
    Laatst bewerkt: 24 mei 2018
    Hier was het tijdens de zwangerschappen juist andersom.
    Ik kon geen hap vlees door mijn keel krijgen.
    Van gehaktbal tot biefstuk, yuk!
    Wel had ik een craving voor rijstpudding. (bijna elke dag zo’n klein bakje :confused:)..Vraag me niet waarom...
    Ik vraag me dus af of zo’n craving als die van jullie ook echt, zoals geopperd werd, een teken van je
    lijf is dat je iets echt nodig hebt. Het is meer een enorme behoefte aan iets.
     
  20. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik drink sinds deze week elke dag een glaasje melk. En dat heb ik al jaren niet gedaan!!
     

Deel Deze Pagina