Het blijft grappig als de baby de hik heeft

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chica82, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik heb hier eerder een topic over geopend met de vraag of anderen dit ook voelen, maar ik blijf het apart vinden vooral nu ik het stadium heb bereikt dat je letterlijk op de maat van de hik mijn buik ziet bewegen op afstand haha:D!! Anderen zien het nu ook.

    Valt het jullie ook op dat de tussenpozen tussen een hik zo kort zijn? En gaat jullie baby ook altijd extra bewegen als hij de hik krijgt, bij mij begint hij dan meteen te woelen enzo, erg schattig:)
     
  2. Chai

    Chai Niet meer actief

    Klinkt alsof je baby zoiets heefd van "gatver ga weg hik!"
    Haha, wel lief hoor om te lezen, lijkt me een grappig gezicht zoeen hikkende buik.. :D
     
  3. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Hahahah ja hier idd ook, dan begint hij te bewegen en te woelen of hij idd zoiets heeft van , kom op stomme hik ga weg!!!
    Hier de ene keer heel kort achter elkaar en de andere keer zitten er wel meerdere seconden tussen.
    Het is belangrijk dat ze het krijgen, maar soms vind ik het ook wel zielig.
    Aangezien ik me zelf ook altijd zo erger over de hik haha.
     
  4. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    vind het ook grappig overdag, maar nu ook telkens als ik wil slapen hahaha ;) das wat minder.......

    liefs es
     
  5. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja ik vind het ook zo schattig en zielig tegelijk dat hij dan zo gaat bewegen, inderdaad omdat ik het zelf ook zo irritant vind. Mijn partner en ik vonden het alleen zo apart dat het zo snel gaat, normaal is het HIK 1 2 3 4 5 HIK (zoietse ofzo) maar dit is echt HIK 1 2 HIK 1 2 HIK

    hajha
     
  6. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Bij mij heeft hij het vaak 's ochtends/begin van de middag even en 's avonds nog een keer maar niet zo laat in de avond
     
  7. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ja soms kan het echt snel gaan haha.
    Idd hik 1 hik 12 hik ;) hahaha
     
  8. Biccy

    Biccy Fanatiek lid

    28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Vanaf wanneer kun je het voelen als de baby de hik heeft? Lijkt me eigenlijk wel grappig :)
     
  9. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ik weet niet meer precies vanaf wanneer ik het voelde maar het was wel al voor 27 weken, ik kon het alleen niet plaatsen. Toen ik met 27 weken een echo had en de vk zei dat de baby de hik had realiseerde ik me; oh dat is dat getik onderin mijn buik. Ik zag op de echo de baby hikken en op hetzelfde moment voelde ik het, heel grappig:)

    Maar het zal vast verschillend zijn per persoon en ook ermee samenhangen hoe de baby ligt
     
  10. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ja dat zou ik ook wel willen weten, en vooral: hoe herken je het dat je baby dat heeft?

    Mijn baby beweegt volop in mijn buik, en soms ook echt met regelmaat. Je ziet nu ook heel vaak mijn buik bewegen van de buitenkant. Maar hoe weet ik dat de baby de hik heeft?:(
     
  11. Pickle

    Pickle Fanatiek lid

    7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik voelde het pas met 33 of 34 weken ongeveer. Het voelde heel subtiel, als een soort regelmatige tikjes. Het zal er ook vanaf hangen hoe je baby ligt, maar ik vond het een beetje voelen of iemand met z'n knokkel tegen m'n darm zat te tikken :p inmiddels voel ik de tikjes in m'n bekken.
     
  12. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja ik voelde het wel al eerder maar hele zachte tikjes inderdaad, het begon met dat ik dacht dat het een soort trillend spiertje was of zo..een regelmatig getik zachtjes
     
  13. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    maar ik denk dat het heel veel ermee samenhangt hoe de baby precies ligt, ik had het in het begin niet meteen elke dag
     
  14. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik voel het pas echt duidelijk sinds een week of 2 a 3
     
  15. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ja ik denk dat het echt een veschil is dat ik het toen heb gezien op de echo, daarom ben ik er sneller/vroeger op gaan letten. Maar nu is het echt overduidelijk, je ziet mijn hele buik meegaan:)
     
  16. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Hmmm... ok, dus misschien moet ik nog een paar weekjes wachten totdat ik het echt denk te voelen...
     
  17. pcomiep

    pcomiep Actief lid

    22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet alle baby's hebben de hik hoor. De mijne had wel vaak de hik, ook wel 's nachts. Lekker fijn maar niet heus. Hij heeft het nu nog steeds regelmatig. Vaak na een boer als hij net gedronken heeft. Zielig maar ook wel schattig.
     
  18. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Die van mij heeft het soms wel 4 keer per dag:( Maar idd, zo leuk om te zien, ook nu aan de buitenkant, afhankelijk van hoe ze ligt :)
     
  19. ladiedaa

    ladiedaa Bekend lid

    5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Haha, leuk is dat he! Hier ook een kleintje met regelmatig de hik; zo'n 4/5 keer per dag halen we wel! Vaak nadat ik zelf gegeten heb, en inderdaad, midden in de nacht....ik kan er eigenlijk alleen maar van genieten! :)
     
  20. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb het vorige week voor het eerst gevoeld, dus ongeveer bij 25 week. Maar heb de placenta aan de achterkant en herken het gevoel al van de vorige zwangerschap.
    Het was echt héél zachtjes, als ik niet geweten had dat de hik zo gaat had ik het nog niet herkend.
     

Deel Deze Pagina