Lekkende borsten tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Hummel, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Hallo,

    Ik ben nu bijna 31 weken zwanger en ik heb vanaf ongeveer week 25 last van lekkende borsten. Op zich geen probleem hoor, maar laatst viel mij op dat er wat bloed mee naar buiten komt.
    Ik draag 'snachts soms al zoogkompressen, want dan lek ik het ergste en toen viel mij op dat het wat rozig gekleurd is.

    Nu is dus mijn vraag of dit normaal is of kan er iets achter schuilen zoals een borstontsteking ofzo?
    Ik heb verder geen enorm pijnlijke borsten en ook geen verhardingen erin zitten.

    Alvast bedankt voor de moeite.

    Liefs Hummel.
     
  2. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    HAllo Hummel,

    Alllereerst heel hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Wat je beschrijft is heel normaal.
    Veel vrouwen lekken al een beetje melk tijdens de zwangerschap. Als alle hormonen perfect in balans zijn moet de melkafgifte worden onderdrukt door de zwangerschapshormonen.

    Je zegt dat je borsten niet extreem gevoelig zijn en dat er geen harde plekken in zitten. Dat is prima. Wees daar allert op. Draag een goed steunende BH maar zorg dat hij niet klemt of afknelt.

    Maak je geen zorgen over de iets rozige kleur. er zijn twee mogelijkheden. Als het inderdaad iets van bloed is dan kan dat komen doordat demelkkanaaltjes zich verder ontwikkelen en door het uitrekken van het weefsel kan er ene kleine bloeding in een van de haarvaatjes ontstaan (zie het als bloedneus) Niets ernstigs.

    Het kan ook gewoon wat colostrum zijn. Dit is melk die je eerste dagen na de bevalling produceert. Dit is geel/donker geel achtig. Als hiervan een drupje opdroogt in het zoogkompres dan kan dit ook een oranje/rozige kleur opleveren.

    Ik zou zeggen geniet lekker van de laatste weekje, komt allemaal goed. Maak je geen zorgen.

    Ilse
     

Deel Deze Pagina