Gyn of verlos???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LadyM83, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyM83

    LadyM83 Actief lid

    23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi!

    Inmiddels ben ik zwanger, zon 4 weken, en zal dus binnenkort voor een controle moeten.
    Ik vraag me af bij wie, de gyn of verlos?

    Mijn eerste zwangerschap is geëindigd in een miskraam. Toen ik daarna opnieuw zwanger werd, ben ik voor een vroege echo eerst naar de gyn geweest en later toch weer naar de verlos.

    Mag ik bij deze zwangerschap dan opnieuw voor een vroege echo naar de gyn of toch gewoon naar de vk?

    Wanneer krijg je dan eigenlijk een echo bij een vk?

    Tnx!
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Volgens mij ga je in principe in eerste instantie gewoon naar een verloskunidge, tenzij er een medische indicatie is om naar een gynaecoloog te gaan....
    Als je graag naar een gynaecoloog gaat eerst, zou ik even contact opnemen met het ziekenhuis of dit mogelijk is of anders een verwijziging vragen via je huisarts..
    Bij mijn verloskundigenpraktijk krijg je met ca. 8 weken de eerste echo. Maar volgens mij verschilt dat hier en daar. Maar ook daar kun je naar informeren!
     
  3. LadyM83

    LadyM83 Actief lid

    23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok,zal morgen maar eens bellen dan. Ben erg benieuwd.
    Het liefste wil ik natuurlijk zo snel mogelijk weten of het hartje klopt, tja, wie niet hè!
    Ben gewoon op van de zenuwen!
     
  4. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb voor onze dochter een missed abortion gehad... bij onze dochter mocht ik eerder een echo (kwam ook wel omdat ik ontzettend ziek was )
    nu werd ik zwanger maar moest gewoon naar de VK en wachten tot 8 weken voordat ik een echo kreeg...
    Uiteindelijk had ik wel ontzettende buikpijn dat ze dachten dat het misschien buiten de baarmoeder zat en had dit keer bij 5,5 weken een echo... maar dan is er nog niet altijd wat te zien hoor, bij mij was het eerst ook alleen een ring en een week later ook een hartje... Dus vandaar dat ze vaak zeggen wachten tot 8 weken omdat het hartje dan in principe wel zou kloppen...
    Dus ik denk dat het naar je VK wordt of het ziekenhuis moet zeggen dat je wel langs mag komen, vaak gaat dat wel met een verwijzing!
     
  5. Aloe

    Aloe Niet meer actief

    Hartje klopt idd pas met 6 a 7 weken.
    Dus ook al ga je nu dan zie je nog niets wat betreft het hartje dan he.
    Bel je gyn op en vraag wat ze adviseren. Als het goed gaat word je naar de vk doorgestuurd tenzij een medische indicatie aanwezig is.
     

Deel Deze Pagina