Buiten of binnen katten?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Hier 2 binnen poezen. Poezenbeesten mogen alleen naar buiten als wij erbij zijn dit omdat we nogal Indiana Jones poezen hebben :p
    Vindt het ook niet zielig ofzo, ze hebben genoeg krabpalen en holletjes...
     
  2. Niboma

    Niboma Fanatiek lid

    20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik heb 2 binnenkatten. Mijn vorige kat is doodgereden, die liep wel buiten wanneer ze zin had. Dat gebeurt me geen 2e keer. Wel heb ik m'n katten voor de zekerheid gechipt en hebben ze een kokertje met adres en telefoonnr. om voor het geval ze ooit eens kans zien om te ontsnappen.
     
  3. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier op t moment 14 (volwassen) katten, van raskatten tot ex zwervers en allemaal blijven ze binnen. Waarom? Het zijn mijn huisdieren, ik wil dus niet dat andere mensen er last van hebben. Daarbij hebben we een heel groot huis en hebben ze dus plaats genoeg.
     
  4. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Onze 2 katten zitten in de winter alleen maar binnen en in de zomer zijn ze overdag buiten als wij thuis zijn. Ze gaan wel alle 2 over een muurtje heen naar de buurman beetje met zijn kat spelen en beetje rondlopen maar ze durven niet naar voren (zijn echt watjes op dat gebied) Maar wij zijn er blij om zo komen ze niet in gevaar.
     
  5. HopeandFaith82

    HopeandFaith82 Bekend lid

    19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Wauw!!! Ik ben jaloers!!! dat is echt mijn droom!! (zoveel katten, en een groot huis, liefste boerderij)
    maar jah huis is niet echt groot.. dus dan is het zielig vind ik..
     
  6. Katalaya

    Katalaya Fanatiek lid

    3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Wij hebben onze tuin afgezet, maar dan zo dat het niet op een gevangenis lijkt:

    Een slap vijvernet (bouwmarkt, nog geen tientje) bij de groenstukken. Daar kunnen ze niet in klimmen, omdat het slap hangt. Je ziet het niet omdat het helemaal wegvalt in het groen.

    En een 'rolbalk' bovenaan de schutting: een bezemsteel met aan beide kanten een schroef, zodat deze om z'n as draait zodra er een kat zich aan het balkje wil optrekken.
     
  7. Rammel

    Rammel Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Ben blij om te horen dat de mensen hier zo goed voor hun beesies zorgen!! :D
     
  8. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou echt proberen ze binnen te houden, dan veroorzaken ze tenminste ook geen overlast! ;) Geniet van je beestjes! :)
     
  9. heitjekarweitje

    heitjekarweitje VIP lid

    14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Mijn katten kunnen elk moment van de dag door een luikje naar buiten. Ik vind dat katten lekker buiten moeten kunnen ravotten en avonturen beleven ;).
    Natuurlijk ben ik ook wel eens bang dat er eentje aangereden wordt...maar dit gebeurt vaak in het eerste jaar waarin ze nog volwassen moeten worden en nog niet goed de gevaren kennen. Die van mij zijn nu 2 en 4 en ze zijn dolgelukkig. De meeste tijd liggen ze wel binnen, helemaal als het buiten regent of koud is (watjes hihi).
    Ik zou ze dus niet binnen houden, en als je dat wel doet, zorg dat je het buitenleven dan een beetje naar binnen haalt (kattengras, nieuwe dingen om aan te ruiken, mee te spelen enz)
     
  10. hopeful

    hopeful Lid

    14 okt 2009
    76
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook 3 raskatten die heerlijk binnen leven. Soms kijken ze wel eens naar buiten en vraag ik me af wat er in die koppies omgaat.
    Maar ja ze hebben elkaar om mee te spelen en teveel speeltjes waarvan ze met de helft niet eens wat doen. Ook hebben ze hun eigen kamer, dus ja zielig ik denk het niet.
    Ik zou elke keer als ze buiten lopen bang zijn dat er iets gebeurt. Ben blij dat ze veilig binnen zitten.
     
  11. Caro31

    Caro31 Fanatiek lid

    11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik heb twee katten die alleen in de tuin kunnen komen. We hebben de tuin dusdanig afgeschermd dat ze niet over de schutting kunnen. Ook nog een mooie klimpaal van boomstammen erin gezet, zodat ze over de schuttingen heen kunnen kijken. Ze genieten volop! Als je foto's of meer info wilt, PB me dan gerust.

    Een aantal jaren geleden is mijn lieve schat aangereden en een dag later overleden. Wat een verdriet heb ik hiervan gehad en wat een pijn heeft ze haar laatste uren nog moeten lijden. Nee, dat nooit meer...
     
  12. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een heilige birmaan, en we houden haar binnen.
    In de zomer komt ze wel in de tuin, maar die hebben we afgeschermd met schuttingen zodat ze er niet uit kan.
    Ze is niet slim genoeg om over de schuttingen te klimmen ;)

    Ik vind het totaal niet zielig dat ze binnen is.
    Moet zeggen dat ze het meest van de tijd slaapt, echt een luie kat.
     
  13. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb één kat en die is buiten geboren en altijd buiten geweest. We hebben gepoogd hem een tijd binnen te houden, maar hij was gewoon niet te houden!

    Daarbij werd het ondoenlijk toen de kids zelfstandig buiten gingen spelen; hij glipte telkens d'r uit.

    't Gekke is, dat sinds hij naar buiten kan, hij meer binnen is dan buiten.
     
  14. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben voor binnen katten. mijn katten hebben altijd binnen gezeten waren daar heel gelukkig. sinds de komst van de jongste die het benauwd krijgt van de katten zijn ze noodgewongen naar de tuin en de schuur verhuisd. ze kunnen bij ons niet uit de tuin we hebben een ringleiding van stroom. we zijn zoekende naar een permanente oplossing. maar ik zou absoluut voor binnen gaan. ten eerste is eht veiliger voor de katten en ten tweede beter voor de buurtgenoten die geen last hoeven te hebben van andermans katten vind ik.
     
  15. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

    en ze poepen andermans tuin niet onder....:)
     
  16. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb 4 raskatten. Ze blijven lekker binnen, geen probleem, willen ook niet eens naar buiten. Als ik de deuren open heb lopen ze er gewoon voorbij. Alleen in de zomer zitten ze in de achtertuin op t terras maar zodra ik een scheet laat vliegen ze naar binnen.
     
  17. Katalaya

    Katalaya Fanatiek lid

    3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Stink jij zo?
     
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee.decibel 130
     
  19. Katalaya

    Katalaya Fanatiek lid

    3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    :D

    Letterlijk een luchtalarm dus!
     
  20. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    deuren en ramen gaan standaard dicht en zet radio of tv aan.:)
     

Deel Deze Pagina