Buitenbaarmoederlijke zwangerschap uitgesloten.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MariamZ, 11 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariamZ

    MariamZ Niet meer actief

    Ja, weetje wat t ook was. Hij zei dat mijn hcg 1364 hoort bij 4 tot 5 weken. In ieder geval ik vertrouw op zijn woord hij gaat bijna met pensioen hij weet waar hij het over heeft!
     
  2. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Juist,het is onmogelijk te zien waar dan ook.
    In dit geval kun je daar dus niet vanuit gaan,want het kan niet,of die gyn nu 1 of 40 jaar ervaring heeft.Ik twijfel dus ernstig aan deze gyn,en zou zelf niet bij iemand onder controle willen die na 40 jaar nog dit soort onzin verteld.
     
    monique7 en louan vinden dit leuk.
  3. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Nee dat weet hij absoluut niet,getuige jou verhaal.
     
  4. MariamZ

    MariamZ Niet meer actief

    @bozoe was ie bij jou ook zo.
     
  5. louan

    louan Niet meer actief

    Denk dat je bedoelt dat hcg 1364 kan passen bij een zwangerschap van 4 tot 5 weken, dus dan hoort het niet perse zo te zijn. Is er op basis daarvan geconcludeerd dat er geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is?
     
  6. MariamZ

    MariamZ Niet meer actief

    Aan de hand van die echo en dat ze dus een zwangerschap zagen waren ook 2 Ass erbij. En die Zeiden aan de hand van Mn hcg en de echo ziet t er goed uit en is t geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap
     
  7. bonita09

    bonita09 Actief lid

    23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Heyy ik denk dat dat geen gekke echo is voor 4 weken hoor. Hij doet me denken aan een echo van mij van lang geleden. Was toen ook 4-5 weken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MariamZ vindt dit leuk.
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Haha, de gyn die ik heb gehad gaat ook bijna met pensioen hoorde ik... welk ziekenhuis zit je? :)
     
  9. louan

    louan Niet meer actief

    Ok. Nou als jullie er gerust om zijn dan is het prima toch. Benieuwd naar je volgende echo!
     
    MariamZ vindt dit leuk.
  10. MariamZ

    MariamZ Niet meer actief

    Diak jij?
     
  11. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Oh, nee daar zat ik niet ;) zijn natuurlijk meer hondjes die fikkie heten :D
     
  12. MariamZ

    MariamZ Niet meer actief

    Hahah Ok!
     
  13. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. En helaas is dit niet bij 4 weken al te zien. Had mij een hoop leed bespaard. Je kunt pas vanaf 5 weken klachten krijgen waarbij meestal de piek tussen de 7 en 8 ste week. Mijn echo’s waren tot de 6de week ok.
    Succes met je zwangerschap
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  14. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Sorry dat ik nu pas reageer!

    Bij mij was het wel ietsje duidelijker te zien dat het echt een beginnend vruchtzakje was. Maar dat kan ook aan de apparatuur liggen. Overigens heeft @Pipo30 wel gelijk. Totdat er overduidelijk een zwangerschap te zien is in de baarmoeder valt een buitenbaarmoederlijke zwangerschap simpelweg niet uit te sluiten.

    Maar..... je bloedwaarden lopen volgens het boekje op, je hebt geen bloedverlies en er lijkt een beginnend vruchtzakje te zijn in de baarmoeder. Dan denk ik dat je hoop mag hebben dat het wel op de juiste plek zit. Maar misschien ben ik wel te optimistisch ingesteld dan:D. Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden door het ziekenhuis!
     
    K00 en MariamZ vinden dit leuk.
  15. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Mijn beste vriendin heeft 2x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en kon ook echt pas bij 6 weken terecht voor een echo om te bepalen of het op de goede plek zat. Voor die tijd is het onmogelijk. Zelfs al is er een holte te zien in de baarmoeder is het niet uitgesloten dat er niet ook iets in de eileider zit. Ben het dus wel eens met @Pipo30

    Ik duim overigens met je mee dat alles helemaal goed zit! :)
     
    Rosy90, Pipo30 en MariamZ vinden dit leuk.
  16. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.228
    1.041
    113
    Weet niet wie het was hier op forum, maar inderdaad bij 5 of 6 weken werd gezegd absoluut geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. En een week of wat later bleek het toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dus ben het ook eens met pipo, het is onmogelijk op dit termijn een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  17. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dat is in ieder geval bij mij gezegd, echter was daar op de echo absoluut niet hetzelfde te zien als bij ts, waren mijn bloedwaarde lager en had ik bruin verlies.
    Naar mijn mening is het dus heel afhankelijk of het wel of niet uitgesloten kan worden van wat men op de echo ziet in combinatie met bijvoorbeeld bloedwaarden en andere signalen.
    Er zijn ook genoeg vrouwen die al met 5/6 weken een behandeling krijgen voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dat zou dan ook niet mogelijk zijn.
     
    MariamZ en bozoe vinden dit leuk.
  18. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dit klopt inderdaad...maar dus niet bij precies 4 weken zoals in de openingspost staat,dat is echt 100 procent onmogelijk.
     
  19. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Aangezien je nogal bekend bent met teruglezen van berichten van een ts en je notabene bij dat topic ook gereageerd hebt weet je dat ze maandag een hele duidelijke zwangerschapstest had. Een topic waar je ook alles behalve positief op kon reageren net als vele andere topics. Dus eerlijk je berichtjes komen over alsof je ts moedwillig een onzeker en ongerust gevoel wil geven.
     
    K00, izzy1984 en Ysabella vinden dit leuk.
  20. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Misschien beginnen met gewoon te lezen wat er staat,dan een aanval te openen...
    Ik ben niet van de fluwelen handschoentjes en pappen en nat houden...helaas.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina