Buitenbedje, wie heeft ervaring?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lisszy, 16 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi!

    Nou, het onderwerp zegt het al, wie heeft er ervaring met een buitenbedje voor de baby? Zo'n hokje wat eruit ziet als een konijnenhok en ze vooral op kdv's gebruiken?

    Ik ben zwanger van mijn derde en heb mijn 2 dochters nooit buiten laten slapen in een hokje. Soms wel eens in de kinderwagen na het wandelen maar ook niet vaak.
    Nu heeft mijn schoonmoeder als kraamcadeau zo'n bedje gekocht. Hartstikke duur, 2 uur voor in de auto gezeten en helemaal enthousiast.
    Zij dan, ik niet eigenlijk... :cry: Ik denk er serieus over na om het hokje daadwerkelijk voor een konijn te gaan gebruiken... :rolleyes:

    Maar misschien moet ik het ook wel gewoon gaan proberen, het schijnt heel goed te zijn voor de kleine. Ik kan me alleen niks bij voorstellen dat ik mijn kleintje in januari buiten leg voor een middagslaapje.
    Wie gebruikt zo'n bedje en kan mij misschien overtuigen om het toch te gaan gebruiken?
    Ik voel me namelijk ook wel een beetje schuldig, het is natuurlijk een onwijs lief cadeau...

    Thanx girls!
     
  2. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik lees mee! Altijd nieuwsgierig naar geweest. In Scandinavië is het heel normaal ook. Ik denk dat als onze oudste die niet sliep wel buiten had willen slapen in de kinderwagen ik ook zo'n ding had gekocht. Maar die wilde niet.
     
  3. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Thuis geen ervaring mee, maar onze oudste sliep wel in zo’n bedje buiten bij de opvang. Helaas door verhuizing van opvang moeten wisselen, maar anders had onze jongste er ook gewoon in mogen slapen. Beide jongens zijn net als hun vader heel warmbloedig en hebben het al snel warm. De oudste sliep prima in het bedje buiten.
     
  4. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Thuis geen ervaring mee, maar onze jongste slaapt vaak in een buitenbedje op de kinderopvang. Binnen slaapt hij vaak onrustig en kort en word meteen wakker zodra een ander kindje wakker word, en buiten maakt hij zo 1,5-2 uur. In de winter heeft hij ook buiten geslapen. Lekker warm pakje aan en dat gaat prima. Gewoon hetzelfde aan doen als wat je ze aan zou doen als je buiten gaat wandelen :)
    Ikzelf liet ze ook altijd buiten staan als ze in de kinderwagen in slaap vielen.
    Het is wat onhandig dat je schoonmoeder het niet even bij je gecheckt heeft of je het wel wat vind voordat ze er al die moeite voor doet, maar het is wellicht wel het proberen waard!
     
  5. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Hier bij beide kids een buitenhuisje gehad. Beide kids zijn van maart en hebben er vanaf een week of 2/3 al ingelegen.. lekker instoppen en met een kruik goed voorverwarmen. Het is ook ideaal in de zomer als box buiten, want er kan geen ongedierte bij en ze kunnen niet zomaar omvallen. Wat natuurlijk wel kan met een gewone kinderwagen als de oudste kinderen erop klimmen of dat ineens een poes op de wagen bovenop je kindje springt. Ik had een babyfoon in het babyhuisje, zodat ik ze goed in de gaten kon houden.

    Ik zou zeggen geef het een kans! Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust..
     
  6. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Ik wil ‘m wel hebben hoor, ik kom ‘m graag bij je ophalen :D

    Ik heb er zelf geen, maar mijn zoon slaapt al 2 jaar in zo’n buitenbedje op de opvang. Hij slaapt alleen daarin, anders slaapt hij niet. Ook in de winter slaapt hij erin, hij vindt het heerlijk om dan lekker helemaal ingepakt te worden. Dikke slaapzak en dan een wollen deken erover. :)

    Ik zou zeggen, geef het een kans! Ik zou het overigens niet gebruiken voor een piepjonge baby, dus gezien je termijn nu zou ik eerder denken aan voorjaar om ermee te starten. Geen idee eigenlijk wat überhaupt de adviezen daarin zijn, zal vast wel te googelen zijn.
     
  7. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik zou het ook een kans geven. Heb er zelf ook naar gekeken maar gezien de vorm van ons huis (achtertuin grenst aan serre waar we niet veel zijn) voelde het me te onrustig om zo die kleine buiten zonder toezicht te houden. Het lijkt me voor het kindje echt super.
     
  8. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Wij hebben zelf een wat ongunstige ligging van de tuin. Veel wind en weinig luwte. Mede omdat we best dichtbij de kust wonen. Anders hadden we er denk ik wel een aangeschaft. Dochter is van februari en heeft best een hoop buiten geslapen in de wagen. Goed aankleden en zorgen dat ze uit de wind liggen en je zit prima. Ik zou het echt een kans geven, het is supergezond! Je zet een babyfoon in een hoekje in het bed of je houdt de deur op een kier. Komende baby verwachten we in december, en ook zij zal regelmatig buiten liggen in de wagen als het weer dat toe laat.

    Ik zou ook eens googlen op lutjepotje, bij veel links staan ook tips voor plaatsing en richtlijnen waar je op moet letten als je je kind erin laat slapen.
     
  9. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wauw! Toch best veel positieve reacties op een buitenbedje! Dankjulliewel!

    Ik zal het een kans geven, ook omdat het heel goed schijnt te zijn tegen allergieën en bijvb eczeem. Mijn jongste dochter zat het eerste jaar onder het eczeem, dus dit was misschien voor destijds een uitkomst geweest... Ik ga in ieder geval kijken of onze kleine jongen het iets vindt! Dank voor jullie reacties en tips!
     
  10. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hahaha, als het hier geen succes is, zal ik je onthouden! :-D
     
  11. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dankjewel! Nu geen vragen maar misschien wel op het moment dat ik 'm ga gebruiken dus wellicht dat ik je dan nog even contact als dat goed is.. :)
     
  12. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Als ze tijdens het wandelen in slaap vielen liet ik ze altijd buiten liggen, ook in de winter! Sliepen ze heerlijk.
     
  13. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Prima! Had jij de oudsten ook een slaapzakken aan? Tip om een wat dikkere slaapzak te kopen, je had bij de Hema altijd kleine warme.. maar anders bij een babyspeciaalzaak even vragen om TOG waardes...
     
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Eehh ja.. Ik vind het vooral nogal heavy dat iemand zo'n kado koopt zonder goed overleg.

    Hier zou ze hem echt zo weer mee mogen nemen. Ik kan me dr totaal niet in vinden en zou ook echt niks tegen mn zin doen om een ander blij te maken.

    Maar; als je het gaat proberen ben k wel benieuwd naar wat je er van vind. :)
     
  15. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ja maar pas op latere leeftijd omdat ik ze beide de eerste weken heb ingebakerd. Geen idee of dat bij deze kleine ook nodig is. Maar dank voor de tip!
     
    gerdia vindt dit leuk.
  16. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Nee, klopt. Maar ik denk dan, ze bedoelt het goed!
    Ik ga het proberen iig, en als het niks is, of eigenlijk als de kleine het niks vindt, dan is het jammer maar helaas!
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  17. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Heerlijk! Onze derde sliep er heerlijk in tijdens onze vakantie in Oostenrijk. Het zat bij onze vakantie woning met geschakelde babyfoon.
     
    Lisszy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina