Burnout en zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lekstr54, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lekstr54

    Lekstr54 Lid

    13 sep 2018
    56
    81
    18
    Vrouw
    Eventmanager
    Hoef en Haag
    Goedemorgen.
    Sinds dinsdag weet ik dat ik zwanger ben. We zijn super blij hier mee en naar aanleiding van m'n zwangerschap heb ik nog wel een vraag.
    Sinds juni heb ik een burnout en op dit moment ben ik bezig met revalideren. Ik heb sinds zondag echt minder energie en het voelt als een terugval ookal weet ik dat het kan komen door m'n zwangerschap en heftige verkoudheid. Nu moet ik dinsdag weer naar de arbo arts. Ik vroeg me dus af of ik het in dit eerste stadium al moet aangeven dat ik zwanger ben?

    Groetjes, Femke
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Femke,

    Mag ik je feliciteren met je zwangerschap? Je vraagt je af of je in dit stadium moet aangeven bij de Arbo-arts dat je zwanger bent.

    Goede vraag!

    Er is geen verplichting om in dit stadium te melden dat je zwanger bent. Door het wel te vertellen, kan je mogelijk betere afspraken maken over de re-integratie op dit moment.
    Vertel aan je werkgever uiterlijk 3 weken voordat je met zwangerschapsverlof wilt gaan, dat je zwanger bent. Door eerder te melden bij dat je zwanger bent, hebben jij en de werkgever nog de tijd om eventuele afspraken te maken over jouw afwezigheid tijdens het verlof.

    Ik wens je een mooie zwangerschap en een voorspoedig herstel.

    Met vriendelijke groet,

    Petra
    UWV WebcareTeam
     
    Lekstr54 vindt dit leuk.
  3. Lekstr54

    Lekstr54 Lid

    13 sep 2018
    56
    81
    18
    Vrouw
    Eventmanager
    Hoef en Haag
    Hoi Petra,

    Bedankt voor je reactie en felicitatie.
    Ik denk dat ik dan toch nog heel even afwacht. Heb al een keer een vroege miskraam gehad en zou sonde zijn als ik slapende honden wakker maak.

    Met vriendelijke groet,
    Femke
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Graag gedaan, Femke.

    Ik wens je veel sterkte.

    Met vriendelijke groet,

    Petra
    UWV WebcareTeam
     

Deel Deze Pagina