Buurmeisje verloren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Evanesco, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik zou melding na melding maken en een oogje in de zeil houden dit zou echt niet mogen kunnen. En veilig thuis komt enkel een gesprek doen en je staat in een systeem je kinderen worden niet zomaar uit huis geplaatst etc dus die kunnen dan bekijken of ze de melding serieus nemen of niet .
     
  2. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Enorm triest. Dit zou bij mij ook alle alarmbellen doen laten afgaan.
    Goed dat je gaat bellen.
     
  3. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou ook bellen, niks gaat zoals 't zou moeten: Een kind van 6 hoort op die tijd niet alleen buiten op straat, ze hoort ook niet meer in haar broek te plassen, en ze zou zichzelf gewoon om moeten gaan kleden, en haar ouders zijn daar allemaal verantwoordelijk voor maar geven niet thuis.
     
  4. Gizzie1983

    Gizzie1983 Fanatiek lid

    11 apr 2011
    3.340
    207
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Pffff....mijn nekharen gaan overeind staan hiervan :(. Arm meisje....
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Een kind van 6 hoort niet in haar broek te plassen? Waarom niet? Kan gebeuren toch?
     
  6. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Ja een ongelukje kan altijd lijkt mij. Maar ik krijg wel de indruk dat dit meisje in haar broek heeft geplast omdat ze niet naar binnen mocht en dus niet naar een wc kon :(

    Ts. Goed dat je gaat bellen!
     
  7. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Wat een schrijnende situatie! Ik zou ook zeker bellen!
     
  8. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat is wel heel makkelijk. Alles kan een keer gebeuren ja, maar nooit zomaar. Kinderen van 6 zijn zindelijk, in mijn ervaring. En als ze dat niet zijn, dan is er meestal een ouder die ze op tijd naar de wc stuurt.
     
    Strijkkraal vindt dit leuk.
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Een keer te laat bij de wc is niet meteen ‘niet zindelijk’. Dat kan ook gewoon ‘zomaar’.
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Deze situatie lijkt me ook zeker niet goed, maar het broekplassen an sich vind ik geen reden om VT te bellen. Het gaat juist om hoe vader ermee om gaat. En ja, als het meisje regelmatig ongelukjes heeft, is dat iets om te onderzoeken - kan bv prima komen door de spanning die ze thuis ervaart. Dan is het broekplassen ook niet het probleem, maar een uiting van het probleem. (En dat vind ik zeker aannemelijk klinken hoor, daar niet van...)
     
  11. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Ja dat zeg ik toch
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En ik dus ook, ik snap deze reactie daarom niet?
     
  13. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo

    Het leek me wat overdreven om het hele protocol hier te benoemen ;) maar dat klopt, wij maken nooit een melding zonder de ouders op de hoogte te stellen.
     
  14. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Nou, ik plas nooit zomaar in mijn broek :) Dl ook niet.
    Als een kind na jarenlange zindelijkheid gaat broekplassen is er meestal wel iets aan de hand.
    Stress, verhuizingen, echtscheidingen, medische oorzaken, zenuwen; niet op school naar de wc durven etc.
     
  15. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Goed voorbeeld! :rolleyes:

    Als een kind na jarenlange zindelijkheid structureel gaat broekplassen, is er inderdaad meestal iets aan de hand. Maar op die leeftijd is een incidenteel ongelukje echt niet heel ongebruikelijk hoor. Dat komt soms gewoon voor en is geen reden tot zorg.

    In het geval van het buurmeisje van ts weten we gewoonweg te weinig om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Het broekplassen zou een symptoom/gevolg kunnen zijn van structurele problemen, maar het kan net zo goed een incident zijn geweest.
     
  16. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Klopt, maar een incident is per definitie niet gangbaar,of zoals het zou moeten gaan toch? :) Dat bedoelde ik. Want dat iets een keer kan gebeuren gaat ook op voor de vader; misschien had hij een keer aan slechte bui. Je weet het niet. Maar als ik het zo lees in een opsomming, krijgt het een bepaalde lading.
     
  17. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Heb niet de hele discussie gelezen maar ik krijg buikpijn van dit verhaal, arm meisje. Klinkt helemaal niet goed. Ik zou zeker ook melding maken bij Veilig thuis oid, hoe moeilijk dat ook is misschien. Dat meisje heeft mensen nodig die zich om haar bekommeren. Succes en ❤️ voor jou dat je dit doet
     
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar incidenteel in je broekplassen als 6-jarige is wel van een heel ander kaliber qua ‘incident’ dan je 6-jarige dochter niet binnen laten tot 22u met een natte broek. Dit komt toch ook niet voort uit een slechte bui? Dit gaat - zelfs als incident - voor mij heel veel grenzen over.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  19. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    En, TS, heb je gebeld? Wat hebben ze gezegd?
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  20. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik heb gister gebeld.

    Mijn verhaal gedaan. Toch maar de gegevens van het meisje gegeven (op verzoek) + die van mij.

    Ze vroeg nog wat aanvullende info.

    Verder kan ze er natuurlijk niet veel over zeggen. Ze bedankt me dat ik gebeld had. En als ze nog vragen heeft mag ze me bellen.

    We hebben afgesproken dat ik me, zo goed en zo kwaad als het kan, een beetje over haar ontferm. En als er weer iets gebeurt/opvalt ik nog even bel.

    Het lastige is wel dat ik zelf alleen ben met 3 kleintjes . Dus heel veel meer dan dat ik nu doe kan ik gewoonweg niet.
     
    Patri1982 en Amberxx vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina