Buurmeisje verloren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Evanesco, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Wat goed dat je hebt gebeld!

    Misschien kun je haar gewoon af en toe bij je binnen laten als je haar alleen op straat ziet rondhangen. Als jullie dan gaan eten kan ze misschien mee eten? Krijgt ze in ieder geval af en toe een fatsoenlijke maaltijd.
     
    Janna en Evanesco vinden dit leuk.
  2. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Goed dat je gebeld hebt!

    Ik denk dat je onderschat wat je nu al voor het meisje betekent. Het is bekend van mensen die als kind mishandeld/verwaarloosd werden, dat het heel fijn was om die ene lieve oom, tante of buurvrouw in de buurt te hebben, waarbij zij af en toe terecht konden. Dat maakte voor hen echt een verschil.

    Als je haar gewoon regelmatig, als ze toch met je dochter speelt, even in huis haalt en dan gezellig samen een kopje thee / limonade met de meisjes drinkt, dan is dat voor je buurmeisje al goud. Veel meer dan gastvrij zijn hoef je denk ik niet te doen.
     
    Aegyo, Oceanna en Evanesco vinden dit leuk.
  3. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Ik word hier echt emotioneel van. Dat arme meisje...jeetje. Sommige mensen verdienen het niet om kinderen te krijgen. En dat zeg ik niet zo snel.

    Naar haar toe zou ik het luchtig houden overigens. Als ze vieze kleren o.i.d. heeft, "oh joh, daar hebben we een wasmachine voor" of "genoeg te eten hoor, eet je gezellig mee?".

    Ik vind dit echt hartverscheurend allemaal :(

    Zou me niks verbazen als jij later degene blijkt te zijn die haar op het rechte pad heeft gehouden, simpelweg door je gastvrijheid. Heel goed van je dat je melding hebt gemaakt!
     
  4. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Wat een vreselijk trieste situatie. Goed dat je hebt gebeld. In ieder gezin kunnen dingen gezegd en gedaan worden waarvan je kunt denken, dat zou ik absoluut anders aanpakken. Maar dit valt echt onder verwaarlozing/mishandeling. Dan vind ik het echt iemands burgerplicht om actie te ondernemen. Dat kleine meisje is nog volledig afhankelijk van haar ouders. Goed gehandeld dus door jou.
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Wat goed dat je gebeld hebt en haar in de gaten houdt.
    Wat ik je nog wel wil meegeven is dat je je niet te verantwoordelijk gaat voelen.
    Doe waar jij je goed bij voelt, maar leg jezelf niet teveel druk op hierbij.
    En mocht er ooit wat gebeuren, het is niet jouw schuld!
     
  6. sm1990

    sm1990 Bekend lid

    28 nov 2012
    618
    9
    18
    Heftig! Heb zelf een zoontje bijna 5 die veel broekplast en ook beetje bang is voor de reactie van papa en ook soms mama. Maar dat is omdat wij hem vertellen ga naar de wc en hij zegt ik hoef niet en dan na minuut zegt ik heb een ongelukje. Dan worden wij ook weleens boos ja!! Maar tot 22.00 op straat! Je kind niet binnenlaten. Nee dat is 1+1=2 lijkt mij!
     

Deel Deze Pagina