Buurvrouw spuit gif op haar heg via mijn oprit - mag dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eva2011, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Situatie: vrijstaande woning, opritten zijn gescheiden door een heg op de grond van de buren waardoor zij nog een 20cm strook gras aan onze kant hebben. Kadaster heeft dit 8 jaar geleden in ons en het bijzijn van de buren uitgemeten.

    Sinds afgelopen week zit de buurvrouw constant op onze oprit onkruid te wieden onder de heg, rijdt er met een zitmaaier langs 2x per week en net kwam ze voorbij met een gifspuit.

    Zij is van mening dat ze 1,5 meter heeft aan 'onze kant' en de buurman zegt "onzin, maar laat haar maar want ze zit niet lekker in haar vel & we lossen het wel op samen" tegen mijn vriend.
    (Ze wil nl ook een 1m80 hoge schutting over de volledige lengte van 100 meter plaatsen)

    Ik raak ondertussen (hormonen?) aardig gefrustreerd en vraag vriend vanavond ook om even met de buurman te gaan praten. Wil er zsm een hek tussen op de juiste plek! Zodat ze ook met die rottige maaier er niet meer langs kan rakelings langs mijn auto etc.

    Nou is dat maaien niet het grootste probleem, maar het feit dat ze gif spuit vind ik erg vervelend. Wij houden bijen en die beesten sterven massaal. Daarnaast zitten er aldoor vogeltjes (merels vooral) onder de heg te prikken dus die krijgen nu ook dat gif binnen. Én mijn kinderen, het belangrijkste! Spelen ook op de oprit dus die moet ik nu daar weg houden.


    Brengt me tot twee vragen na deze klaagzang:

    Wanneer is het weer veilig voor de kinderen?

    Mag zij juridisch gezien via mijn oprit haar heg onderhouden op deze manier?
    (Natuurlijk vind ik dat het moet kunnen maar elke dag?? En met gif?)

    Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  2. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou aan jouw kant van het stukje gras een soort hek maken, misschien gewoon een laag hek, dan hoeft ze niet op jouw oprit te komen.
    Ze mag wel op haar stuk gras komen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Dat is ook zeker de bedoeling maar toen we hier kwamen wonen (zij en wij tegelijkertijd) hadden we afgesproken dit in overleg te doen wanneer de verbouwwerkzaamheden bij beiden afgerond waren. We zijn nu beiden aan het aanbouwen en de buren bijvoorbeeld gebruiken onze achtertuin deels om hun steigers op te zetten etc. (Zonder overleg maar hey... maak ik geen probleem van, het is maar gras).
    Ze bouwen zo ongeveer op de erfgrens, net binnen de regels.

    Was ook al mijn idee om dit door vriend en buurman te laten bespreken vanmiddag.

    Ik kon de afgelopen jaren goed overweg met de buurvrouw maar het laatste jaar (sinds er steeds pakketjes worden bezorgd hier en ik die breng zodra ik haar zie) praat ze niet meer tegen me. Doe blijkbaar iets verkeerd door pakketjes aan te nemen ofzo? Ze had een keer geprobeerd de bezorgdag te wijzigen, niet gelukt en pakje is alsnog hier bezorgd, daar was ze boos om. Sindsdien praat ze niet meer met me. Waarom ik dan de boosdoener ben weet ik niet maar ik weiger nu de pakjes vriendelijk bij de bezorger.

    Zoals buurman zegt, ze zit niet lekker in haar vel, trek je er niks van aan. Hm...

    Ik vind het gewoon erg irritant om continue iemand op mijn oprit te hebben.
     
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Alleen al dat ze een hele tijd op jullie oprit zit lijkt me al irritant. Je woont niet voor niets vrijstaand. Zo snel mogelijk voor een hek of schutting zorgen. En ik wens haar succes met haar 20 cm gras.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    In t begin verzorgde ik onze kant van de heg, snoeien etc. Tot zij een dag later het nog eens overdeed (auto stond er niet dus ze dacht dat ik er niet was).
    Was toen naar buiten gegaan en gezegd dat ik dat net had gedaan de dag ervoor.

    "Het is onze heg, ik doe het wel"
    Twee uur lang 10 meter heg bijwerken :rolleyes: perfectionist...
    Had het niet goed gedaan denk ik.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  6. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Evt afspreken dat jullie die 20 cm strook gras bijhouden voor dr totdat er een schutting is geplaatst.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik wijt het aan de zwangerschap hoor, dat ik me er nu zo aan erger. :roflmao:
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  8. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Juist, maar dat stukje van 10m bij 20cm moet ook 20x heen en weer gereden worden tot elk sprietje precies even lang is. En dan met de keukenschaar onder de heg erbij waar de zitmaaier niet komt...
     
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.241
    113
    Waarom moet er met gif gespoten worden of weet je dat zelf ook niet?:roflmao:
     
  10. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Omdat er niks anders dan gras mag groeien. Onkruid is uit den boze...

    Zal ook maar eens maaien straks. Mijn voortuin is verre van netjes gemaaid... Het is al twee weken geleden!

    (Ik denk dat ze overcompenseert voor onze relaxte houding ofzo)
     
  11. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Nou vind gif spuiten aan jullie kant wel erg ver.. zeker voor je kinderen! Dat zou ik sowieso niet accepteren!
     
    Nikki88 en bosi333 vinden dit leuk.
  12. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Nee dat wordt ook zeker genoemd vanmiddag maar ik ga (zo slim ben ik ondertussen wel) geen confrontatie met haar aan nu. Dat mag vriend met buurman oplossen vanavond.
     
    Raaf92 vindt dit leuk.
  13. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Groot gelijk!
     
  14. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.241
    113
    Dan zou ik er dus echt wel wat van gaan zeggen. Gif spuiten om niks, vind ik echt niet oke.

    Ik zou in protest gaan en helemaal niks meer maaien of doen.:roflmao:

    Ik denk wel doordat je er nooit echt wat over hebt gezegd ze nu telkens een stapje verder zal gaan. '' want die lieve buren vinden het toch prima.''
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  15. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Misschien eens op de koffie uitnodigen? Scheutje gif er in?



    *grapje natuurlijk*
     
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Een schutting is prima maar als jullie opritten voor jullie huis zitten dan moet je er wel rekening mee houden dat je schutting , vanaf het punt waar je huis op houdt, niet hoger mag zijn dan 1 meter.

    Ik zou mij eerst druk gaan maken over het gif dat ze spuit en zo er (indirect) voor zorgt dat jullie bijen sterven en dan zwijg ik nog maar even over de merels en de meesjes (die vaak het spul ook nog voeren aan hun jongen die daardoor het loodje leggen)

    Tegen de buurman zeggen dat je best snapt dat de buurvrouw even niet lekker in haar vel zit maar dat jij, op dit moment, gewoon veel last hebt van haar gedrag en dat je het niet fijn vind dat zij met de zitmaaier steeds zo dicht langs jullie auto rijdt.
     
  17. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    2 weken?!? Oh my God, de buurt verloedert door jou! :p

    Je buurvrouw heeft recht op haar obsessies, maar als ze daarvoor uren op jouw oprit zit, met een motorvoertuig heen en weer banjert over je oprit en gif neerstrooit waar jouw kinderen spelen, dan gaat ze te ver. Als ze niet wil veranderen, dan toch maar dat hekje. Al is het maar zo'n 20 cm randje waardoor er geen open ruimte onder de heg meer is. En snoeien mag even kort.
     
  18. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Ja het gaat sinds dit voorjaar ook ineens verder. Heb ze in 8 jaar tijd nog nooit op mijn erf gehad anders dan de heg snoeien.

    Gister zat ze uren op haar knieën onder de heg onkruid te trekken, kijk je steeds tegen een afgezakte broek aan, prettig... En dan vandaag spuiten ??? Maar alles is er toch al uit???
     
  19. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Ja echt!
     
  20. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook zo'n met de keukenschaar elke week de heg bijknip buurvrouw.
    Gelukkig niet onze directe buurvrouw maar we kijken erop uit. Die bemoeit zich zelfs met de tuin van haar directe buren...die buuf moet nu van haar ook de dingen zo doen als zij. Vermakelijk tafereel.

    Laat het je man oplossen. En gif mag toch niet in het broedseizoen. Zou eisen dat ze daarmee stopt!
     

Deel Deze Pagina