wie kan mij helpen aan een schema?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door marianne1984, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne1984

    marianne1984 Actief lid

    15 aug 2007
    402
    0
    0
    Hallo,

    wie weet zo een beetje een schema voor mij wat ik het beste kan doen?

    Mijn dochtertje is nu 4 maanden en krijgt fruithapje en een groentehapje, zo'n potje(125gr) kan ze nu nog maar half op,(vast omdat het allemaal nog wennen is).
    Fruit krijgt ze smiddags en groente 's avonds.
    In de eerste en de laatste fles doe ik er rijstebloem (nutrix) bij door.

    Mijn schema is nu:

    07:00 : Papfles (180+6)
    11:00 : Fles (180+6).
    15:00 : Eerst wat fruit en dan een flesje (150+5), drinkt ze soms niet helemaal op
    19:00 : Groentehapje en dan een flesje (120+4), maar kreeg ze gister ook niet op.
    23:00 : papfles (180+6).
     
  2. mandy80

    mandy80 Actief lid

    2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

    Ik werk op een Kdv n wij hebben vaak dit schema..
    7.00 fles
    9.00/9.30 fruit
    11.00 fles
    15.00 fles
    17.00 groente
    19 fles
    23 fles pap

    misschien ff om te testen?
    liefs mandy
     
  3. marianne1984

    marianne1984 Actief lid

    15 aug 2007
    402
    0
    0
    ik wil graag die laatste fles afbouwen, ze krijgt er nu nog 5
    wil de laatste op den duur, tegen een uur of 21:00 a 21:30
     
  4. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Je kunt er ook voor kiezen (maar dat moet je zelf weten) om het schema te veranderen. Wij hebben op een gegeven moment nog een tijdje de laatse (vijfde) fles om 20.30 gegeven.

    Schema zag er zo uit:
    7.00 fles
    9.30 fruithap
    11.00 fles
    14.30 fles
    18.00 fles
    21.00 fles
    Op een gegeven moment kwamen de flessen te snel en heb ik 1 laten vallen. Ging zonder problemen.

    Een groente en een fruithap met 4 maanden vond ik persoonlijk wat veel. Helemaal omdat je een vijfde fles wilt afbouwen. Nu kom je er niet helemaal achter of ze die fles nog nodig hebben. Ik doe nog steeds alleen fruit met 4 flessen en dat red ie makkelijk.

    Zo ziet mijn schema eruit
    7.00 fles
    10.00 fruit
    12.00 fles
    16.00 fles
    20.00 fles

    Je moet het toch even uitproberen. Waarom ben je met bijvoeding begonnen?
     
  5. marianne1984

    marianne1984 Actief lid

    15 aug 2007
    402
    0
    0
    omdat ze aangaf dat ze dat graag wou, als wij aten begon ze te smakken.
    Nu moet ik zeggen dat ze groente lekkerder vind dan fruit.
    En om nou alleen fruit te geven en geen groente meer vind ik ook zo sneu.dat vind ze nou net zo lekker.

    maar mijn schema hoe ik het nu doe, is dat verkeerd?
     
  6. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Je kunt ook groente geven ipv fruit. Dat maakt niet uit.

    Ik kan niet oordelen of je het verkeerd doet. Elk kind is anders. Zou alleen niet te snel een fles afbouwen ipv daarvan bijvoeding geven. De melk moeten ze het gewoon van hebben deze periode.

    En ze is best nog wel jong! Persoonlijk vindt ik het allemaal een beetje veel voor een baby van 4 maanden. En een fruit- en een groentehap.
     
  7. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind 2 papflessen ook best veel.
    Je zou er voor kunnen kiezen om groenten- en fruithapjes af te wisselen, bijv. 2 dagen groente en dan weer 2 dagen fruit.

    Mijn tip wat betreft een schema:
    7.00 fles
    11.00 fles
    15.00 fles
    17.00 fruit of groenten
    19.00 fles
    23.00 fles

    En dan bij 1 fles rijstebloem erbij.

    En nogmaals, elk kind is anders, dus wij kunnen 100 tips geven, jij en je dochter moeten het ermee doen!

    Succes.
     
  8. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    fruit en groente is echt nog bijvoeding. Ze groeid op de flessen. Als ik jou was zou ik haar zelf aan laten geven wanneer ze de laatste fles niet meer wil.

    Meestal gaan kindjes met 6 maanden dus wanneer ze "bijvoeding goed eten" ( meestal) over op 4 voedingen en eten ze genoeg om een fles te vervangen.

    Lastig he, alleen de fles is veel makkelijker.

    En alleen groente om te wennen aan het eten van een lepeltje. zoals hier onder al beschreven stond?
     
  9. marianne1984

    marianne1984 Actief lid

    15 aug 2007
    402
    0
    0
    Ze eet nu een half potje groente, dat vind ze echt heerlijk.
    Fruit heb ik vandaag maar niet gedaan, want bij nader inzien vind ik het allemaal dan wel veel wat ze krijgt.
    Maar ik dacht dat als ze over de 6 kilo zijn dat ze het dan op 4 voedingen moeten doen :(
    Zij is nu ongeveer een kilo of 7.
    Maar afwisseling van groente en fruit is wel een goed idee.
    Maar mocht het zo zijn dat ze een heel potje op kan (125 gram), maakt dat dan nog wat uit wat betreft de fles?
    Ik zou graag de fles van 23:00 na iets vroeger verzetten of zou dat niet zo slim zijn?
    Ik moet haar nu steeds wakker maken en soms komt ze niet meer zo makkelijk in slaap, dat vind ik dan zo zielig.

    Toen ze nog alleen de fles kregen was het idd een stuk makkelijker.... :)

    En ik zal denk ik ook wel overgaan op 1 papfles, die doe ik dan alleen voor het slapen gaan.
    Ze vind dat echt heerlijk die papfles

    En als ik haar om 17:00 een groentehapje zou doen en dan om 19:00 weer de fles, doen jullie je kinderen dan weer naar bed of laat je ze 2 uur op?want dat is best wel lang.
     
  10. randi

    randi Niet meer actief

    nou eerlijk gezegdt vind ik jouw schema er prima uitzien, je moet der vanuit gaan dat binnen dit en een paar weken de flessen na de fruit en groenten gaan wegvallen omdat ze daar meer gaat van eten zodat ze nog maar op 3 flessen meer komt wat prima is voor die leeftijd dan. wat er ook gebeurd als ze haar potjes groenten en fruit gaat leeg eten is dat er dan geen 4uur maar wss een 3 tot 3.5 uur meer tussen de groente-fruithap en de volgende voeding gaat zitten. zo gaat die laatste avondfles ook wel een uurtje vroeger komen te staan. met andere woorden nog een paar weekjes geduld en je schema past zichzelf aan ;) als je echt merkt dat ze niet wakker wilt komen voor haar laatste fles kan je die ook gewoon weglaten hoor want mischien heeft ze die niet meer nodig om de nacht door te komen. dit kan je alleen maar weten door het eens uit te testen en ofwel slaapt ze door of komt ze midden in de nacht wakker dat is af te wachten natuurlijk
     
  11. lolly

    lolly Fanatiek lid

    20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij hebben hier het volgende schema

    8.30 fles 180 +6
    10.30 fruithapje
    12.30 fles 180 + 6
    15.30 fles 180 + 6
    17.00 groentehapje
    20.00 fles 180 + 6

    De tijden hier zijn ongeveer hangt van zijn dagritme af. Vanmorgen werd hij pas om 9.00 wakker toen hij dus pas de eerste fles. Het is even passen en meten. Maar het belangrijkste is kijk goed naar je kindje en volg je eigen gevoel.
     
  12. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Als je echt van die laaste fles af wilt kan je haar ook na haar groente hap gewoon die fles geven en dan proberen of ze door slaapt. want je schrijft dat je haar nu wakker moet maken. je hebt dan alleen kans dat ze smorgens vroeger komt.
     

Deel Deze Pagina