cadeau verjaardag 2 jarig meisje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door douglas84, 22 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

    douglas84 Fanatiek lid

    17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Onze dochter is pas over 3mnd jarig maar krijg nu al de vraag van familie wat ze wil hebben. Dus wat is leuk voor een 2 jarig meisje???? de familie wil er wel iets meer aan uitgeven dus mogen ook cadeaus zijn rond de 50 euro.
     
  2. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij kopen zelf een keukentje voor haar en vragen de rest van de familie om 'accessoires' te kopen voor in haar keukentje (pannetjes, potjes etc).
    Verder zijn spullen van little people ook erg leuk.
    Maar ik lees ook even mee voor ideeën!
     
  3. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    * Spelletjes: bijvoorbeeld 'De boomgaard' van HABA (ik heb hier de versie voor 2+).

    * Keukentje

    * Keukenspulletjes: als je ze van plastic neemt, kunnen ze ook in de tuin/zandbak en met water gebruikt worden. Erg leuk!

    * Tentje (Hema heeft soms leuke)

    * Rijgkralen. Ik heb van hout en plastic, maar die van plastic rijgen makkelijker.

    * Pop met badje (leuk met warm weer in de tuin!), bedje met dekentje, buggy, luiers, flesjes, enz.

    * Duplo: zo'n basisdoos is erg fijn. Als je alleen zo'n ziekenhuis o.i.d. hebt, kun je weinig anders bouwen.

    * Verkeerskleed met auto's (van Duplo)

    * Muziekinstrumenten: trommel, piano, etc.

    Ik denk nog even verder voor je.
     
  4. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    Voor in de tuin: wipwap, zandbak met spulletjes, zand-/watertafel of een bijdrage voor een glijbaan of tuinhuisje.
     
  5. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Dit heeft mijn dochtertje gekregen 2,5 geleden toen zij 2 werd (ze heeft een oudere broer)
    - keukentje
    - 2 pannetjes
    - houten sandwich set
    - step
    - duplo
    - poppenledikant met zelfgemaakt linnengoed
    - Helly Kitty puzzel
    - knutselpakket
    - DVD K3 (mamasé)
    - fluitketeltje
    - keukenset (2 x theedoek, 2 x vaatdoek, pannenlap, schort)
    - glaasjes van Ikea
    - serviesje van Ikea
    - keukentools van Ikea
    - houten fruit
    - houten tuimelding
    - springkoe
    - boekje 'op het potje'
    - houten taart met kaarsjes
    - speldjes
    - nieuw dekbedovertrek (sinds vandaag een dekbed)


    Ook leuk:
    - driewieler
    - loopfiets
    - duplo basisset
    - houten blokken
    - verf, klei, potloden
    - Knappe koppenspel
    - Boomgaard
    - puzzels
    - memory
    - CD's met muziek (wij hebben klassieke sprookjes bijvoorbeeld)
    - DVD's (Rupse nooitgenoeg, Zandkasteel, Sesamstraat, Bumba etc)
    - pop (geschikt voor 2 jaar)
    - buggy
    - poppenwagen
    - stoeltje
    - Little people boerderij bijvoorbeeld
    - Duplo voor meisjes (prinsessenserie)
     
  6. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    * Een loopfiets.
    * Kassa met geld en een paar doosjes.
    * Klei met vormjes, etc.

    @Cygnet: dat klinkt als mijn 'inboedel'. :D Ik ben inmiddels een jaar verder: Barbie, Little Pony, Pinypon en Lalaloopsy. *zucht*
    Vraagje: welke sprookjescd's heb jij? Heb jij isbn-nummers of de naam van de serie voor me?
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    "Er was eens..."
    00289 4804835
    Dit zijn muzikale sprookjes (klassiek) vertelt door een bekende Nederlander (Paul de Leeuw, Kitty Courbois, Karin Bloemen, Carice van Houten etc) met muziek van Prokovjev, Saint Saëns, Stravinksky etc)

    Ik ben benieuwd hoe het hier over een jaar is... Zoon heeft niets van Cars ed. dus ik hoop my little pony en dora e.d. nog een tijdje buiten deur te kunnen houden :D
     
  8. douglas84

    douglas84 Fanatiek lid

    17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    wat ik een beetje wil vermijden is dat onze woonkamer/keuken te vol raakt. Onze 2e wordt rondom de verjaardag van de 1e verwacht, dus de box komt ook weer in de kamer. daarnaast hebbenw e een grote speelgoedkist staan en krijgt mijn dochter een tafeltje met stoeltje voor haar verjaardag. hierdoor is de boel al aardig vol.
    zetten jullie ook dingen op de slaapkamer van de kleine?Wij hebben ook geen luxe van een speelkamer ofzo...
     
  9. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Bij zoon staat speelgoed op de kamer, bij dochter nog niet (of nauwelijks). Wij hebben een groot huis dus dat probleem hebben we niet zo snel maar het helpt door iets te kopen waar je op kunt uitbreiden (Duplo, houten blokken, een trein (ook leuk voor meisjes), poppenspullen). Kleine knutselspullen zijn super leuk om te krijgen en gemakkelijk op te bergen.

    Nog twee ideetjes:
    - houten knijpers om een tent mee te maken
    - tafeltent (maakt heel gemakkelijk van je eettafel een huisje)
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    ook ons meisje heeft een houten treinbaan inderdaad
    vind ze super
    vaak legt ze een treinbaan aan voor de playmobil en bouwt dan met lego het station er nog bij.
    combineren kun je leren :)

    hier staat er speelgoed op de slaapkamer eigenlijk sinds ze een peuterbed heeft.. gewoon omdat ze anders 's ochtends om 6 uur al naar beneden wilde en dan lekker kon spelen terwijl wij nog even doorsliepen.

    inmiddels is ze ruim 4 en komen er ook weleens vriendinnetjes spelen.. dan is het wel prettig als dat ook op de slaapkamer kan.

    Overigens.. toen ons meisje 2 werd.. hebben we haar nieuwe bed samen opgehaald en de kamer opnieuw ingericht.
    wij wisten namelijk ook niet zo goed wat te geven en opa's en oma's zijn altijd meer dan gul genoeg met speelgoed.
    Dus een mooi prinsessenbed en een nieuwe verjaarsoutfit was ons kado dat jaar.
    (en ja dat was echt geen probleem.. ze voelde zich heus niet minder jarig)

    dit jaar echt geeeeeeeeeeeeeeeeen idee wat te kopen...
    maar meestal is "komt tijd, komt raad" een goed idee..
     
  11. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Een fiets.... is tegenwoordig toch al zo duur, maar das wel leuk, of een loop fiets!:p
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja die van osn komt gewoon voor 25e van marktplaats :)

    "zgan" :)
     
  13. shanandoah

    shanandoah Fanatiek lid

    21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    als mijn jongste 2 word krijgt ze een nieuwe slaapkamer.
    Toen de oudste 2 werd kreeg ze een driewieler met duwstang.
    Best een flop al zeg ik het zelf want ze kan er nu pas zelf op fietsen. Overdag ben ik alleen met alleen 2 kids dus dat word dan moeilijk met een 3 wieler lopen.
    daarnaast was haar zusje 3 dagen voordat ze zelf jarig was geboren.Moet even diep graven wat ze toen kreeg.
    oh ja een baby born met auto. speelde ze bij vrienden heel veel mee. Maar hier begint ze er ook nu pas mee te spelen.
    waar ze wel heel veel mee speelde waren de dora megablocks.
    en megablocks van kai lan.daarnaast is onze oudste altijd al gek geweest op kleine poppetjes. dus ze had ook veel dora speelsetjes gekregen.
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm hier vond ze met 2 jaar de babyborn niet heel interessant omdat hij vrij zwaar is..

    het is dat het de enige pop is die mee mocht in het badje... maar rest van de tijd ligt hij in bed :)

    overiegns besef ik nu dat ze wel een andere pop kreeg toen..
    en daar speelt ze nog steeds wel regelmatig mee.
    hmm ik had er een linkje bji willen doen maar de site van bart smit werkt niet :)
    ze liggen bij ons altijd in grote bakken bij de deur voor 5e ofzo.
    helemaal van stof alleen het gezichtje is hard en dan met lang geel haar in 2 staartjes.
     
  15. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Babyborn is toch ook eigenlijk vanaf 3 jaar?
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm mja.. ik heb geen idee.. en moet ook zeggen dat ik daar met het meeste speelgoed niet zo naar kijk..

    maar in dit geval.. ding is gewoon te zwaar voor zo'n ukkie.

    desnoods een mini babyborn als je perse wil dat je kind zo'n ding krijgt.. (die heb ik nooit vast gehad maar is op zich wel lichter)

    maar favoriet zijn hier toch de ouderwetse (kleinere) poppen met zo'n wit zacht lijf en dan hard hoofd/benen/armen.
     
  17. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ja die hebben wij ook.. 30 cm is "Noortje" geloof ik.. fijn popje.. doet de ogen dicht als het ligt. Dochter is echt een klein moedertje voor haar. Met 3 jaar kan ze mooi zo'n dure pop aan opa en oma vragen.. die vinden dat belangrijk. Van ons krijgt ze een speelgoedkist (traditie)
     
  18. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hier hebben we een waterbaan gekocht. Komt nog een loopfiets bij, veel buitenspeelgoed en knutselspul.
    Met een 2e jongen heb je alles al in huis. Zo moeilijk!
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja wij hebben dus een oma met minder geld.. dus die heeft gewacht tot ze in de aanbieding waren bij de kruidvat
    dat gebeurd vrij regelmatig en dan zijn ze toch een stuk betaalbaarder :)

    die van ons was 25e incl potje, papje, flesje, bordje etc..
    duur genoeg voor oma.. en oma blij want ze had toch dat dure kado kunnen kopen wat ze graag wilde geven.
    (beetje jammer dat er nu eigenlijk vooral met het potje gespeeld word.. en de pop alweer weken in bed ligt :) )
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    zag wel dat de waterbaan in de aanbieding is bij BartSmit
    vanavond manlief eens porren of dat leuk is :)
     

Deel Deze Pagina