Cadeautip een envelop?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amarens, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Mijn zoon mag op een kinderfeestje komen, heel leuk natuurlijk maar... Van de ouders heb ik begrepen dat ze graag geld als cadeautje willen. Op zich begrijp ik het wel maar is het niet een beetje raar om aan een kind dat 5 wordt een envelop te geven? Ik zit enorm te twijfelen wat te doen.
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Ik heb het 1 keer meegemaakt en heb het toen niet gedaan. Vind het niet passend voor een kinderfeestje. Heb toen lego gegeven.
     
  3. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Precies, dat vind ik dus ook...
     
  4. Zonnetje1981

    Zonnetje1981 Actief lid

    19 mei 2011
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    En een cadeaubon dan? Bij ons wilde een kindje cadeau bonnen van een bepaalde winkel zodat hij een bepaalde step kon kopen.
     
  5. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Het kan je ding niet zijn maar als het gevraagd wordt waarom er dan tegenin gaan, zie daar nooit het nut van in eigenlijk...doe er wel dan altijd een klein cadeautje of een leuke kaart of tekening van zoontje bij.
     
  6. pety01

    pety01 Actief lid

    3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Ik zou er ook tegenin gaan. Kinderen vinden het niet alleen leuk om cadeautjes te krijgen, maar ook om te geven.

    Als er gespaard moet worden voor iets groots, dan misschien bij de volwassenen een geld bijdrage vragen en niet op een kinderfeestje.
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ik geef geen geld, alleen als de ouders daar heel specifiek om vragen met reden maar dan nog... liever niet. Bij ons in de familie was het ook not done.

    As zaterdag gaan wij naar een verjaardag waarbij voor het kind aangegeven is GEEN kado mee te nemen of te storten op zijn bankrekening. Dit doen we dus niet maar GEEN kado vind ik ook zo wat. Mijn man kwam met de suggestie om geld te storten op de goede doelen van onze kinderen namens de jarige..
    perfecte oplossing vond ik zo.
     
  8. pety01

    pety01 Actief lid

    3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Dit vind ook wel een beetje zielig
     
  9. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik ben ook geen fan van geld geven voor een kinderfeestje. Ik heb het een keer gedaan, maar dat was voor een jongen die op 5 december jarig was en van gekkigheid gewoon echt niet meer wist wat hij nog moest vragen. Dat vond ik nog wel een goede reden ;).
     
  10. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Nou ja, het kind wordt 1 dus die zal er echt niet zoveel last van hebben maar ik neem drie kinderen mee... en die vinden het wel raar (en ook wel zielig :):D)
     
  11. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Ik zou het wel doen en dan iets leuks maken met allerlei muntjes van vijf of tien cent. Dan heeft de jarige toch iets leuks om uit te pakken en kan hij straks misschien een groot ding kopen wat hij heel graag wil.
    Ik ben eens op kraamvisite geweest uit naam van een hele groep mensen. De moeder had op verzoek(!) een aantal cadeautips gegeven, is er uiteindelijk van het geld iets heel anders gekocht. Kleine moeite toch om te kopen wat de jarige wil hebben of om geld te geven als hij dat liever wil?
     
  12. pety01

    pety01 Actief lid

    3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Ah, voor ontvanger wel begrijpelijk, maar inderdaad je eigen kinderen willen graag een cadeautje geven. Die vinden dat ook leuk.
     
  13. toetie

    toetie Fanatiek lid

    14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik vind dat helemaal normaal wij vragen dat ook vaak puur om het doodsimpele feit ons huis ontploft van alle speelgoed en wij weten ook echt niet meer wat we dan moeten vragen aan mensen.
    of mensen komen met die prullaria of kleren die of onze smaak absoluut niet is of een maat is waar het kind zoiezo niet in zit.
    niet echt mensen met kinderervaring.
     
  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nee - voor een kinderfeestje zou ik dat ook nog niet doen. Dan zou ik eerder aansturen op een gezamenlijk kadootje.

    Bij de familie zou het nog kunnen, maar dan wel met een reden zeg maar. Bv sparen voor dit of dat. Maar ook dan zou ik liever kiezen om wat gezamenlijk te doen.
    Op het lijstje van m'n dochter staan dus ook dingen die ik wat te duur vind - maar ik weet dat sommigen tóch samen doen (nichtje + tante en oma+tante etc)
     
  15. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Juist! Of op je eigen verjaardag: een geurkaars, een douchegel die stinkt, bladibla. Dan nog liever niets, want weggooien vind ik ook zo'n verspilling.

    Als iemand daar nou specifiek om vraagt, dan is het toch niet zo gek om die wens in te willigen? Ik zou ook niet uit mezelf met geld aankomen, zo is het ook weer niet, maar als iemand dat nou graag wil, wie ben ik dan om te bepalen dat diegene mijn door mijzelf bedachte cadeautje maar leuk moet vinden?
     
  16. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Het gaat om een kind van 5, he. Voor een volwassene zou ik het ook gewoon doen. Maar ik kijk naar mijn zoon en hij zou het toch niet zo op prijs stellen als een vriendje hem een envelop met 5 euro erin zou geven, dan liever snoep of een autotje...
     
  17. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Ik begrijp de ouders wel maar vind het voor een kind niet leuk dus.
     
  18. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Misschien weet het kindje in kwestie heel goed waarvoor hij/zij spaart, dat jij het niet leuk vindt/het zelf niet zo zou doen doet er toch helemaal niet toe en je kan toch een autootje of een zakje snoep of een boekje of weet ik veel wat goedkoops halen bij de action en daar 5 euro bij doen...iedereen blij.
     
  19. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als er expliciet wordt gevraagd om geld of een cadeaubon, dan ga ik daar niet tegenin. Als cadeautje kun je dan bv je kind(eren) iets leuks laten knutselen waar je het geld in stopt ofzo, dan hebben ze toch iets om te geven. Aan je kind(eren) aangeven dat de jarige voor iets aan het sparen is, is toch zeker prima uitleg? Ik vind dat niet zielig ofzo.

    Ik kreeg op mijn zevende ook geld van bezoek voor m'n verjaardag, omdat ik heet graag een Gameboy-spelletje wilde en daarvoor dus aan het sparen was. Ik was dolblij met de bijdragen! Ik kreeg leuke kaartjes, knutseltjes en van mijn grootouders een giga-reep chocolade met geld erin verstopt ;)

    Als er echter niet specifiek wordt gevraagd om geld, dan zou ik het ook zeker niet geven maar wel informeren naar wat de jarige graag zou willen krijgen. In dit geval is het wel specifiek, dus ja, dan ga ik miet zelf iets kopen dat de jarige misschien al heeft of gewoon geen interesse in heeft.
     
  20. S0fietje

    S0fietje Fanatiek lid

    4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Voor een kinderfeestje weet ik niet wat ik zou doen. Ik denk wel dat als mensen geld willen dat ik er idd iets leuks van probeer te maken en nog een kleinigheidje erbij zou doen. Dan heb je toch iets leuks om te geven. Een leuk knutselwerkjes erbij en klaar.

    Ik heb voor de 2e verjaardag voor onze zoon ook geld gevraagd. Dit omdat idd ze zoveel onzin en prul dingen krijgen en wij wilden iets waar hij langer van kan genieten. Wij hebben een speelhuisje met glijbaan gekocht voor dat geld. Daar heeft hij jaren plezier van. En mensen hadden ook nog wel wat leuke dingen om te geven meegenomen. Maar dat was de familie en vrienden en die geven ook wat meer dan er met een kinderfeestje gegeven word.
     

Deel Deze Pagina