Galstenen tijdesn de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mvj, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    tja de titel zegt het al ....

    sinds een maand zijn ze er achtergekomen dat ik galstenen heb , had toen erg koliekpijn en kwam in het zh terecht .....

    maar vannacht is het weer op komen zetten ...heb net wat sterkers ingenomen hoop dat het zo gaat het werken ....
    ben vorige week bij de chirurg geweest en er is afgesproken dat ze na de bevalling er uit gaan als ik hersteld ben van de bevalling ...
    maar wat mij betreft mogen ze er nu uit ....

    ik vroeg me af of er meer meiden zijn die hier ervaring mee hebben
     
  2. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    helemaal niemand ?
     
  3. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik kreeg 3,5 maand na mn bevalling last van kolieken.
    Ik ben ziekenhuis in en uit gegaan omdat ze de ernst er niet van inzagen.
    Ben 9 mei 2005 geopereerd, ik was er bijna aan onderdoor gegaan, hij was bijna geklapt.
    Heb een flinke herstel nog gehad, vond t vreselijk, gaf mn dochter toen ook nog 3x borstvoeding waarmee ik direct moest stoppen ivm medicatie.
     
  4. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @bamjolan : oke , de pijn is niet te harden dan he ?

    op zich zien ze hier de ernst er wel van in maar ze willen liever niks doen zolang ik zwanger ben ....
    na de bevalling worden ze er uit gehaald.
    had jij ook zo last van donkere urine ?
     
  5. Niet meer actief

    Dat klopt inderdaad sybje, als een galsteen de galgang afsluit, kan er geen gal meer uit de galblaas in de darm komen. De gal komt dan in het bloed daarvan krijg je o.a. donkere urine.
     
  6. kimkivits

    kimkivits Fanatiek lid

    28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hoi sybje,

    ik heb er zelf geen ervaring mee maar mijn vriendin die samen met mij zwanger was wel. ze had ook galsteenaanvallen. hele erge. ze wisten volgens mij ook heel lang niet wat ze nu precies mankeerde omdat de pijn heel hoog bij haar buik zat. richting maag.
    bij haar is uiteindelijk wel de galblaas weggehaald. maar ook pas na de zwangerschap. ze hebben haar wel eerder ingeleid omdat ze zo'n last had van die aanvallen die kwamen opzetten. ik denk dat die kleine al wel zeker 3 mnd was voor ze geopereerd hebben.

    x
     
  7. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik had idd urine zo donker als bier en ontlasting zo geel als tweety en erg dun.
    Ik had enorm veel pijn, toen heb ik een ERCP gehad om te zien of er een het galkanaal afsloot want omdat ik in t ziekenhuis ineens geen pijn meer had schrokken ze omdat ze dachten dat t steentje weg was geschoten en later terug kan schieten waardoor het kan scheuren.
    De ERCP was wel schrikbarend, het zat helemaal vol met kleine steentjes.
    Uiteindelijk duurde het toen nog 3/4 weken.
    Vond het een vreselijke tijd in ieder geval.
    Werk nu zelf op die afdeling en je maakt t erg vaak mee, vooral tijdens of vlak na de zwangerschap.
     
  8. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @bamjolan oke een ercp heb ik nog niet gehad ..,,maar dat klinkt erg pijnlijk geloof ik ....
    heb nu net gebeld en er wordt overlegd met een gyn ....mijn urine is thee/cola kleurig ......

    @kimkivits : ooh jee ook al tijdens de zwnagerschap ....die van mij gaan er inprinciepe na de bevalling uit ....alhoewel het nu ook mag van mij
     
  9. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    ERCP is niet zo pijnlijk, krijg je een roesje maar t is geen fijn idee.

    Sterkte meid! Dit is echt k*t!
     
  10. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Bij mij is mijn galblaas verwijderd door galstenen, TIJDENS mijn zwangerschap. Ik was 24 of 25 weken zwanger (weet het al niet eens meer precies kun je nagaan) en hevige pijn had ik al weken ervoor.
    Ik ging steeds geler zien. VK stuurde me na het zoveelste telefoontje naar de gyn, een gyn in opleiding dacht direct (als 1e!) aan galstenen. Bloed gecheckt; was net vergif en lever werkte niet meer goed. Dus meteen opgenomen en 2 dagen later geopereerd. (moest eigenlijk met spoed, maar ze wisten niet wat ze moesten doen.) Gelukkig alles goed afgelopen.
     
  11. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nou meiden ...
    ben afgelopen zaterdag in het zh terecht gekomen ..kreeg weer ontzettende pijn .....ging steeds geler zien ....over de ontlasting en urine nog niet gesproken zeg .....
    lever werkte idd ook niet naar behoren bij mij dat werd met de dag slechter ....
    maandag middag ben ik geholpen ...ze hebben de galblaas een klein beetje open gesneden en schoongeveegd ...de poort hebben ze nu open gezet zodat al het ruis en steentjes zelf weg kunnen ....
     
  12. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Gelukkig maar! Die pijn is echt vreselijk (heb ook galgruis in galblaas!) en sommige vrouwen zeggen dat ze liever 10 keer bevallen dan deze pijn hebben! (dat is dan wel een fijn vooruitzicht :) )

    Hopelijk heb je er nu geen/niet zo veel last meer van! Succes! ;)
     
  13. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nou idd ....keek er eerst tegen op maar heb er nu zin in !
     
  14. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Gelukkig Sybje! Sterkte!
     

  15. hoi hoi

    ik was voor deze zwangerschap zwanger maar dat kindje werd geboren rond de 20ste week toen ik van dat kindje op het kraam bed lag kreeg ik ook ineens die koliek aanvallen vresselijk benauwd zo dat ik dacht dat ik stikte net of er een hele strake band onder mn borsten door strak getrokken werd ik dacht eerst dat dit door de stuwing kwam omdat ik mn melk niet kwijt kon door die aanvallen werd ik bang en kreeg ik ook nog hyperventilatie via via had ik gehoord dat dit galstenen konden zijn dus ik naar de dokter maar die zei daar ben je nog veel te jong voor maar tog naar het ziekenhuis voor een echo en bleek dat mn gal vol zat met galstenen een afspraak gemaakt met een chirurg maar toen ik voor een volgende afspraak moest komen om een sfspraak te maken voor de operatie bleek ik opnieuw zwanger ik had toen de ene aanval na de andere echt vresselijk maar kon niet geopereerd dus hij zei als het kindje geboren is en je bent weer aan gesterkt dan halen we je gal eruit vresselijk vond ik het maar ja voor je kindje heb je alles over ik mocht alleen parasetamol slikken en dat deed ik maar de een na de ander het gaf niet voor het kindjke zei de dokter dus ja maar na verloop van tijd werden de aanvallen steeds minder ( je probeert er ook rekening mee te houden minder vet geen chocolade enzo enzo) ennu komt ons kindje volgende week en ik heb er gewoon geen last meer van ik merk wel dat ze er nog zitten als ik chocolade eet dan krijg ik boven in mn rug recht net onder mn schouderblad een drukkend gevoel maarja niet zo erg en daar ben ik zo blij mee ik hoop voor je dat bij jou het ook zo gaat want ik weet wel als je met een dikke buik loopt en ook nog eens galstenen dat is echt vresselijk heel veel sterkte ermee

    gr mij ;)
     
  16. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @sarine : oef heb echt respect voor je ......ben zo blij dat ze nu bij mij dat poortje een stukje opengesneden hebben en verwijd hebben zodat de stenen en het gruis zijn eigen kant kan op gaan ......als ik nu weer een koliekaanval zou krijgen zou ik denk ik smeken om het kindje te laten geboren ......gelukkig kreeg ik in het zh wel pethadine injecties voor de pijn ......anders was het echt niet uit te houden ...

    maar bij jou word de galblaas ook verwijderd na de bevalling ?
     
  17. ja inderdaad ze halen mijn hele gal weg zei die chirurg
    omdat als je zo jong ben en je heb er eenmaal last van dat het altijd terug blijft komen daarom halen ze hem gelijk helemaal weg verschijnlijk zal je er wel goed mee zonder kunnen leven
     

Deel Deze Pagina