Cambridge Dieet?

Discussie in 'De lounge' gestart door vera91, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Nope...maar heel veel overgewicht ook niet ;)
    Dit dieet is ook niet voor de mensen die "maar" 10 kg kwijt moeten, maar voor degene met best extreem overgewicht.
     
  2. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Ja, drie x per dag een maaltijdvervanger.
    Je hebt keus uit shakes, soepjes, pap en repen.
     
  3. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Ik nam alleen de shakes en de repen. De pap en soep, kreeg ik niet weg.
     
  4. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Voor mijn man was het een uitkomst, die had echt de discipline ervoor. Hij is er ontzettend veel mee afgevallen en is nu, 2 jaar later, nog steeds netjes op gewicht. Hij sport wel bijna elke dag en eet heel gezond, dat scheelt natuurlijk ook, want je moet erna wel je eetpatroon aanpassen.

    Voor mij daarentegen werkte het 2 maanden, toen was ik 14 kilo kwijt, de shakes helemaal zat en verviel ik weer in mijn oude eetpatroon. Nu, een jaar later, denk ik dat ik zelfs meer weeg dan toen ik ermee begon. Na de vakantie ga ik mijn eetpatroon aanpassen, ik denk dat ik daar veel meer bij gebaat ben dan bij die shakes.

    Het verschilt dus echt per persoon of het blijvend effect heeft, het ligt toch ook aan jezelf. Maar dat is bij elk dieet zo natuurlijk...
     
  5. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nou hier niet hoor, ik had niet zoveel overgewicht en mijn man ook niet.
    De consulente deed daar echt niet moeilijk over.
    Maar geen enkel crashdieet is gezond, of je nu veel of weinig overgewicht hebt.
     
  6. Shopaholicnl

    Shopaholicnl Fanatiek lid

    3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Weet ik maar als je organen beginnen te haperen en je haar er van uit gaat vallen, amper nog reageert op de medemens en maar van de consulente blijft horen dat het erbij hoort... Schandalig!
     
  7. Paige

    Paige Niet meer actief

    aah, nu heb ik je foto gemist, was wel benieuwd na je positieve verhaal! :)
     
  8. Paige

    Paige Niet meer actief

    Ik neem aan dat, als bovenstaande op jou van toepassing is, je dan zelf wel kan bedenken dat dit wellicht niet het juiste dieet is voor je. :(
     
  9. Shopaholicnl

    Shopaholicnl Fanatiek lid

    3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Op vl en geloof me die werd gehersenspoeld door z'n consulente die maar bleef volhouden dat dat echt niets met het dieet te maken had en waarschijnlijk een fase was waar die even doorheen moest etc etc

    Tot ik letterlijk de telefoon heb gepakt en heb gezegd hij komt niet meer!
     
  10. vera91

    vera91 Actief lid

    4 aug 2010
    344
    55
    28
    Vrouw
    Een aantal slechte verhalen, ook een aantal goede verhalen!
    Iedereen is verschillend, dus het heeft op iedereen een ander effect!
    Denk dat het gewoon een kwestie is van proberen!
     
  11. Metire

    Metire Niet meer actief

    Lees je er nou expres overheen dat het ontzettend ongezond is? Er kunnen dan wel mensen mee afgevallen zijn (logisch als je jezelf uithongert) maar het is zooo slecht voor je.. je kan wel snel willen afvallen maar denk is aan je gezondheid! Iedere dietiste zal je dit dieet afraden...
     
  12. Aylen

    Aylen Niet meer actief

    Niet waar hoor :(

    Voordat ik met mijn dieet begon ben ik naar een gediplomeerd diëtist geweest en heb haar mijn probleem voorgelegd. Dat ik met menig dieet ben begonnen, maar dat ik steeds gedemotiveerd raakte om vol te houden. Dat ik nu met Cambridge wilde beginnen en daarna een traject bij de diëtist te volgen om "opnieuw te leren eten" en ervoor te zorgen dat de kilo's eraf bleven die ik met Cambridge verloren had. Zij vond dit een uitstekend idee, omdat juist het natraject van Cambridge problemen op kan leveren.

    En dat het ontzettend ongezond is zal niemand ontkennen, ook ik niet. Maar die dramatische toestanden die hier geschetst worden van mensen die flauwvallen of niet meer aanspreekbaar zijn... dat heb ik niet ervaren. Enorm overgewicht is ook ongezond, teveel eten is ook ongezond. Ik zie het als de antibiotica onder de dieten: een super agressief middel, dat ook het goede sloopt... maar het kan wel een oplossing bieden voor een groter probleem. Dat hoef je niet met me eens te zijn, maar ik vind het in sommige gevallen logisch dat mensen er voor kiezen.
     
  13. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Precies!


    Ik heb het gevolgd in overleg met mijn huisarts én gynaecoloog. Stonden er allebei achter!
     
  14. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Nog even dan ;)

    -52 kg
     
  15. Paige

    Paige Niet meer actief

    WOOOOOOOOW!!!!
    Super zeg!! Wat zie jij er mooi uit nu!! Goed gedaan!!
     
  16. vera91

    vera91 Actief lid

    4 aug 2010
    344
    55
    28
    Vrouw

    Woow! Super!:D
     
  17. Blays

    Blays Niet meer actief

    Mijn vaders vriendin heeft acupunctuur, is in 6 maand tijd van 140 naar 90 kilo gegaan. Echt een totaal ander mens nu! Ziet er super uit en van dat vel zie je niet veel! Verder niks geen dieet erbij, alleen 3 weken naaldjes in de oren en verder gewoon normaal eten. 1 week gaan ze eruit, dan opletten dat je niet naar de mac ofzo gaat verder gewoon normaal eten. Ideaal!

    Kennis van mij heeft ook Cambridge gedaan, en die is er ook heel veel mee afgevallen!
    Vind het sowieso knap als mensen een dieet kunnen volhouden!
     
  18. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Loopt ze dan echt drie weken met naalden in dr oren rond??? :O of is het dat ze alleen steeds behandeld wordt met die naalden?
     
  19. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik denk dat iedereen wel afvalt met zo'n soort dieet, je eet immers niks!;)

    Ik denk dat je de vraag anders moet stellen: Wie is na Cambridge of een vergelijkbaar dieet na drie jaar nog steeds op gewicht, zonder tussendoor te hebben gejojoot? Pas dan weet je of een dieet succesvol is. Op gewicht blijven is vele malen moeilijker, dat vergt doorzettingsvermogen en je moet je hele leven aanpassen. Daarmee staat of valt een dieet. Uiteindelijk draait het daar om en niet om hoe je het snelst zoveel mogelijk kilo's verliest.
     
  20. Metire

    Metire Niet meer actief

    misschien heb je wel gelijk, maar hopelijk wel als laatste redmiddel. het is namelijk niet voor niets dat aangeraden wordt om tenminste 1600 (of meer/minder afhankelijk van de situatie van de persoon) calorieën binnen te krijgen.. je organen hebben het nodig!
     

Deel Deze Pagina