Cambridge Dieet?

Discussie in 'De lounge' gestart door vera91, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vera91

    vera91 Actief lid

    4 aug 2010
    344
    55
    28
    Vrouw
    Toch gebeld, donderdag een intake! Ben benieuwd..
     
  2. Stoffeltje

    Stoffeltje Fanatiek lid

    25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik ben er voor mijn zwangerschap 23 kilo mee afgevallen in nog geen 4 maanden tijd. Mijn huisarts stond erachter en heeft regelmatig mijn bloed gecontroleerd en dat zag er iedere keer prima uit.

    Als ik dadelijk klaar ben met het geven van borstvoeding ga ik zeker weer Cambridge doen. Ik moe(s)t nog ongeveer 25 kilo eraf krijgen.
     
  3. Khaleesi

    Khaleesi Niet meer actief

    Vera91, hoe gaat het nu?
    Ik heb morgen mijn intake
     
  4. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ik ben een jaar of 4 gelden 35 kilo afgevallen dmv Cambridge.
    Ben opgewicht gebleven tot ik zwanger werd (en stopte met roken).
    Dus nu een jaar na de bevalling ben ik er klaar mee en ben weer met Cambridge begonnen. De eerste 5 zijn er af en ik moet nog 10 kilo.

    Misschien zullen sommigen het niet geloven, maar ik voel me juist prima/beter bij dit dieet. Soms wel even flauw, maar normaal had ik ook wel een middagdipje. Even een smintje en goed water drinken en het is weer over.
    Andere dieeten ook wel geprobeerd, maar niet met zo'n goed resultaat als met Cambridge. Ik vind het ook heel prettig: 3x een shake, veel drinken en that's it!

    Netjes opbouwen al je klaar bent is wel noodzakelijk en ik heb daarbij veel 'plezier' gehad van koolhydraatarme pasta etc. Moet je maar eens online zoeken, er zijn webshops waar je deze producten kunt bestellen.
     
  5. Jufaman81

    Jufaman81 Fanatiek lid

    17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    3,5 jaar geleden ben ik met dit dieet bijna 20 kg afgevallen in 3 maanden tijd! Daarna overgegaan op een koolhydraatarme leefwijze, dus nu nog steeds en de kilo's zijn er nog steeds af!

    Wel onder controle van een diëtiste gedaan en in combinatie met sporten. Ik voel me nog steeds goed en ik hoop het nooit meer te hoeven doen, want het is wel heel pittig!
     
  6. ZonStraal

    ZonStraal Niet meer actief

    Hier ook een positieve ervaring. Mijn man is er begin dit jaar mee begonnen en is nu 7 maanden bezig en is hiermee 55 kilo kwijt. Hij sport hiernaast 2 tot 3x in de week. Hij is nu aan het afbouwen door de CB 500 af te wisselen met de CB800 en dit gaat prima. Hij wilt nog een paar kilo kwijt en dan zit hij op zijn streefgewicht en dan mag hij afbouwen.

    Zijn consulente heeft gezegd dat als je niet goed afbouwt dmv intensieve begeleiding je de kilo's inderdaad zo weer aankomt. Maar dat is mijn man niet van plan. Hij blijft sporten, blijft gezond eten en gaat 1x in de maand terug op controle.
     
  7. mamie82

    mamie82 Bekend lid

    12 feb 2013
    886
    0
    0
    NULL
    NULL
    een vriend van ons heeft het gedaan en viel in 3 maanden tijd 30 kilo af veel te veel en zag eruit als een junk overal zweren op zijn mond vermoeidheids klachten en voelde zich gewoon niet lekker de huisarts vertelde dat het een heel extreem dieet is en dat hij door dat dieet belangrijke voedingstoffen niet binnenkreeg nu een jaar later is weer 15 kilo bij gekomen maar ziet er veel gezonder uit

    zijn vriendin is dat dieet gaan volgen maar na overleg met de huisarts is het haar aangeraden om te stoppen ze kreeg onregelmatige menstruatie's haaruitval en viel te veel af in te korte tijd waardoor haar lichaam zo van slag raakte dat ze allemaal rare kwaaltjes kreeg en nu na een half jaar is haar menstruatie nog niet helemaal zoals het was ze willen graag kinderen maar dat word nu wellastiger omdat haar lichaamnog steeds niet goed werkt

    fijn hoor dat crashdieet je valt idd veel af maar goed voor je lichaam is het niet dan maar langer sporten en een andere leefstijl aannemen en langer voor je een goed reslutaat hebt maar je bent wel gezonder dan je zelf uithongeren en leven op een shake en een reep
     
  8. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Natuurlijk zullen er mensen negatieve ervaringen hebben (gehoord) en/of klachten hebben. Ik denk dat er maar weinig mensen zomaar met een dieet als Cambridge beginnen. De meesten zullen al een hoop andere opties geprobeerd hebben.

    Ik heb dus echt enkel positieve ervaringen met dit dieet na veel te hebben geprobeerd.
    Hoewel ik moet bekennen dat het wel door mijn hoofd is gegaan dat ik niet zo zuinig op mijn lichaam ben geweest (door het vele aankomen, jarenlang dik zijn, maar ook wel door het strenge dieeten en zo'n 12 jaar de pil slikken - ook veel doorslikken) en ik het ook zeker de schuld zou hebben gegeven als zwanger worden niet (snel) zou lukken, was ik na 3 maanden stoppen met de pil zwanger. Haaruitval ook nooit last van gehad. En mijn huid is juist gaver tijdens Cambridge.
     
  9. Khaleesi

    Khaleesi Niet meer actief

    Vandaag is dag 1 gestart maar die soep vind ik dus echt niet lekker... Ik ga ze omwisselen voor shakes en dan over 2 weken een combi van repen en shakes doen
     
  10. suusje1982

    suusje1982 Actief lid

    7 aug 2013
    363
    0
    0
    Ik wil jullie niet ontmoedigen maar zo'n crash dieet is niet alleen onverstandig maar gewoon gevaarlijk! Door het volgen van een crashdieet kunnen belangrijke organen in je lichaam beschadigd raken. Als de inname van voedingsstoffen beperkt blijven en de organen geen toegang krijgen tot essentiële voedingsstoffen, kan dat echt ernstige gevolgen hebben. Nierproblemen, leverproblemen en zelfs hartstilstand. Je immuunsysteem verzwakt sterk waarop de kans op ziektes en infecties per dag enorm toenemen!

    Ik liep bij een diëtiste en wou ook graag snel en zoveel mogelijk afvallen, maar ze raadde me een crash dieet echt af en gaf me de gevaren aan. Ben me toen gaan verdiepen in zulke diëten en geloof me, het gaat soms goed mis.

    Weet in ieder geval wat de gevaren en de gevolgen zijn van zulke crash diëten voor je er aan begint.

    En natuurlijk is dik zijn en ongezond eten ook niet goed voor je lichaam en is afvallen noodzaak. Alleen de nadelen en de gevolgen voor een crash dieet zijn toch echt wel vele malen hoger en groter.

    Ik wou het toch even gezegd hebben, niet om bet weterig te doen hoor. Alleen sommige mensen weten echt niet wat voor gevolgen het heeft, toen ik wist hoe en wat ben ik ook gelijk van gedachten veranderd en volg nu een ander dieet waarmee ik 7 kg in 1,5 maand tijd ben afgevallen.
     
  11. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Ik sta helemaal achter je post alleen begrijp me niet verkeerd maar als iemand 150 kilo weegt en niet het doorzettingsvermogen heeft om te starten met afvallen is cambridge misschien wel een goede start om te beginnen met afvallen. Dus ja het is zoals vele niet het allerbeste wat je kunt doen maar ...
     
  12. suusje1982

    suusje1982 Actief lid

    7 aug 2013
    363
    0
    0

    Dat kan ik ook zeker begrijpen hoor en zo dacht ik ook, maar weet in ieder geval dat wat je doet ernstige gevolgen kan hebben voor je organen de rest van je leven. Als je dat risico wil nemen dan is dat je eigen keuze maar velen weten dit gewoon niet daarom wou ik het toch even zeggen. Je valt misschien heel snel af maar het heeft gevolgen voor de rest van je leven. Niet altijd gelijk zichtbaar maar sowieso hebben je organen enorm te lijden met een crash dieet waar je een tijd later last van krijgt. Overgewicht is zeker net zo goed hartstikke ongezond maar daar kan je ook wat aan doen op een andere verantwoorde manier. Juist die combi, overgewicht en crashen is gevaarlijk. Zo'n klap kunnen je organen niet goed aan.
     
  13. Mauw

    Mauw Fanatiek lid

    4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Helemaal eens met Suus! Een vriendinnetje is nu al 8 maanden niet meer ongesteld, dankzij het crashen.
     

Deel Deze Pagina