vakantie Zuid-Afrika

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door IS88, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IS88

    IS88 Fanatiek lid

    8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Mijn man en ik denken eraan om in juni naar Zuid-Afrika te gaan (Johannesburg, Krugerpark en omgeving). Mijn vraag is wie is daar ook geweest en heb je tips.
    Daarnaast ben ik nu nog niet zwanger maar zou ik dat dan kunnen zijn, wat vinden jullie daarvan?

    Thanks!
     
  2. Agter

    Agter Fanatiek lid

    3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ben regelmatig in Afrika en Zuid Afrika geweest.
    Zuid Afrika is heel goed te doen. Als je je aan wat gezonde veiligheidsvoorschriften houdt (niet in je eentje in het donker op straat bijv...neem dan een taxi), is het niet gevaarlijker dan sommige Europese landen.
    Ivm je zwangerschapswens: Kies een periode en een route waarbij je geen malariapillen nodig hebt.

    Verders gewoon doen! Het is een prachtig land.
     
  3. IS88

    IS88 Fanatiek lid

    8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Alleen in het Krugerpark heb je normaal Malariapillen nodig maar van juni t/m aug (vanwege de winter) is bescherming met deet en klamboe genoeg. zou dus prima kunnen.
    Heb je nog tips voor mooie plekjes?

    afgelopen zomer ook naar bali/gili eilanden geweest en kreeg toen op mn donder van de GGD dat ik het in mn hoofd haalde om een malariagebied op te zoeken. *zucht* wordt een beetje moe van die mensen... ben nog steeds niet zwanger. dus kan wel thuis blijven zitten en afwachten... sorry frustratiemodus uit :D
     
  4. YouBri

    YouBri Actief lid

    28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zuid Afrika is echt fantastisch!!!
    Wij zijn er 3,5 jaar geleden geweest en zou zo weer terug willen!
    We hebben 1 overnachting in Pretoria gedaan en daarna zijn we via de panoramaroute naar het krugerpark gegaan.
    halverwege panoramaroute een overnachting.
    In het krugerpark hebben we in verschillende kampen overnacht en zijn daar in totaal een week geweest. Puur genieten!
    Omdat we maar 2 weken de tijd hadden, zijn we daarna door swaziland naar een plaatsje aan de kust gereden (kan even niet op de naam komen) en daar nog een paar dagen van de omgeving genoten.

    Als de kids groter zijn, gaan we zeker nog een keer terug! En dan willen we ook omgeving kaapstad meepakken.

    Als je goed muggenspul met deet gebruikt, ga je echt niet gestoken worden trouwens. Wij hebben in mei geen enkele muggenbult gekregen.

    Als je nog meer wil weten of wat foto's wil zien dan stuur je maar een pbtje hoor!

    Enne vind dat je groot gelijk hebt hoor! Gewoon lekker gaan, nu kan het nog!
     
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou het doen, maar wel met een goede annuleringsverzekering waarbij je mag annuleren wegens zwangerschap.
    Als je zwanger zou raken voor die tijd zou het best kunnen zijn dat je het niet meer ziet zitten om te gaan. Ik was tijdens mijn hele zwangerschap vreselijk moe en misselijk, in het begin had ik bloedingen en aan het eind een hoge bloeddruk... kortom ik was blij dat ik niet ook nog eens naar Zuid-Afrika hoefde :)

    maar ik zou zeker boeken, als je nog niet zwanger bent heb je zo'n mooie reis als een beetje afleiding, en misschien verwek je daar wel een mooi kindje :)
     
  6. IS88

    IS88 Fanatiek lid

    8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Thanks meiden voor jullie positieve woorden. We denken eraan om de volgende route te doen: Johannesburg - Pretoria - Krugerpark - Swaziland - St. Lucia - kust bij Darwin - Drakensberg - Johannesburg

    Hebben anderen nog tips?
     
  7. juf Mariska

    juf Mariska Fanatiek lid

    15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Oeh Zuid-Afrika! De mooiste vakantie ooit. Maar misschien was dat ook zo omdat het onze huwelijksreis was. Wij hebben 3 weken rondgereden door Zuid-Afrika. Van Johannesburg naar Kaapstad. Swaziland vond ik zelf niet zo bijzonder. Wel alle natuurparken!! De panoramaroute is echt schitterend. Ik zou wel weer terug willen.

    [/ATTACH]
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. juf Mariska

    juf Mariska Fanatiek lid

    15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    [/attach][/attach]
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.557
    2.413
    113
    Oh JufMariska dat had je niet moeten doen die foto's, nu wil ik ook weer! Wij zijn 4 jaar geleden naar Zuid-Afrika en Botswana geweest,de eerste week hebben we Johannesburg - Panoramaroute gedaan. Ik vond het een heerlijk land! Deze zomer willen we heel misschien de Gardenroute/Kaapstad gaan doen, onze dochter is dan net één.

    @IS88 Ik zou je door je kinderwens niet laten tegenhouden. Als ik daar rekening mee had gehouden zou ik niet in Zuid-Afrika, Botswana, Borneo en Namibie zijn geweest, het zwanger worden duurde wat langer dan gepland. Malaria tabletten zijn in die periode volgens mij niet nodig, maar check het even bij de GGD.

    Wij hebben met een 4x4 met daktent gereisd en gekampeerd, maar je kunt ook in b&b's overnachten. Op de Panoramaroute zijn we o.a bij de Burkes Potholes, Twin Falls, rondavels en God's Window geweest.

    In het reisblad Columbus Magazine staan regelmatig artikelen over Zuid-Afrika, je kunt edities nabestellen. Op de website staan ook veel tips van reizigers, daar haal ik altijd de leukste plekjes voor onze reizen vandaan.
     
  10. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.557
    2.413
    113
    Oh ja, je kunt ook twee alternatieve routes bedenken, voor zwanger en niet-zwanger. Dat hebben wij twee jaar geleden bij onze reis door Namibie ook gedaan. Vlak voor de reis werd onze 1e ICSI poging afgebroken, waardoor we alsnog de route door malariagebied konden doen en malerone hebben geslikt. Als ik zwanger zou zijn geweest hadden we die provincie overgeslagen.
     
  11. IS88

    IS88 Fanatiek lid

    8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Wow wat een mooie foto's!! Heb je die van de luipaard zelf gemaakt @jufmariska? Ga er al een beetje vanuit dat ik die niet ga zien. Schijnt zo uniek te zijn!
    Gisteren zijn we op de vakantiebeurs geweest en hebben we veel tips gehad, erg leuk.

    Ben nog wel op zoek naar tips voor Krugerpark, er werd ons aanbevolen om naar een private lodge te gaan aan de rand van Kruger te gaan. Is dan accommodatie plus eten plus 3 safari's op een dag. Zij werken echt met spoor trackers, wel duurder dan accommodaties in het park zelf :( dus als jullie daar nog tips voor hebben... :)
     
  12. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.557
    2.413
    113

Deel Deze Pagina