Bang! Mogelijk zw van een alcoholist.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Coco28, 12 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco28

    Coco28 Lid

    12 jan 2017
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Halo dames,

    Niet gelijk oordelen aub. Ik zal het kort houden. Persoon met wie ik omging blijkt eigenlijk een alcoholist te zijn en daarmee bedoel ik wel elke dag alcohol nuttigen (en misschien we meer). Wat ik dus eigenlijk niet wist. Hij heeft mij ook eigenlijk die dag zo goed als gedwongen om geen condoom te gebruiken want hij werd licht agressief en daar heb ik moeite mee. Achteraf bleek het ook nog eens in me ovulatie te zijn geweest (dag er voor voelde ik duidelijk me ei en kwa data zou het ook kloppen. Dag of 5 later was ik zo onwijs moe en had k buik krampen. Trekkerig gevoel beneden bij me buik en steken. Kon niet op mijn buik liggen, werd snachts wakker en kon niet meer in slaap vallen paar uur en hee misselijk. Toen dacht ik ineens het zou weliswaar innesteling kunnen zijn. Mijn tepels zijn nu ook niet om aan te raken. Ik kan pas de 17e ongeveer testen.
    Nu ben ik doodsbang wetend dat hij zo veel alcohol nuttigd (en misschien meer). ik weet mezelf geen raad!

    Heeft iemand ervaring mee? En dat het kindje toch nog gezond geboren word?? (Mocht ik toch zwanger zijn). :(
     
  2. Memommy

    Memommy Actief lid

    10 dec 2016
    209
    2
    18
    Ik zou eerst een zwangerschapstest afwachten . Die kan zekerheid gevenol of je zwanger bent
     
  3. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Oh wat heftig :( je begrijpt dat dit valt onder seksueel misbruik/verkrachting? Vreselijk voor je! Ben je nog met hem samen? Zo ja, maak dat je wegkomt. Wbt de gezondheid vh kindje, dat kan niemand je vertellen. Maar mocht je zwanger zijn, zoek dan aub hulp en vertel je vk wat er gebeurd is. Kun je er nu met iemand over praten?
     
  4. Memommy

    Memommy Actief lid

    10 dec 2016
    209
    2
    18
    En als hij alcohol gebruikt dat is niet schadelijk voor t kind. Als de moeder maar geen alcohol gebruikt tijdens de zwangerschap dat heeft nl wel gevolgen
     
  5. Coco28

    Coco28 Lid

    12 jan 2017
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    @Memommy : ja, dat wacht ik zeker af. Maar ben zo in stress hier door. Wil heel graag een kindje maar liever niet op deze manier..

    @Vlinder84 : nee ik ben niet met hem samen, alstublieft niet. Maar die gaat me nog denk ik niet met rust laten..ja ik wil het liever allemaal vergeten. Hij heeft geloof ik een borderline stoornis want zijn gedrag is niet te pijlen. En bessef nu pas wat er allemaal gebeurd is. Wat voor mij nu echt belangrijk is, dat mocht ik zwanger het geen ernstige gevolgen voor het kindje zou kunnen hebben!
     
  6. Dizzy

    Dizzy Fanatiek lid

    23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Dit is eigenlijk het enige dat ik erover kan vinden. En zonder stabiele relatie... wel eens aan de pil of een ander conceptiemiddel gedacht?

    Zo blijkt uit onderzoek van de Gezondheidsraad (2005) dat er aanwijzingen zijn dat alcoholgebruik van de man de vruchtbaarheid (ofwel de kans om zwanger te worden) verkleint en de kans op een miskraam en foetale sterfte vergroot. Hoe dit precies gebeurt, is in onderzoek nog niet duidelijk. Wel is duidelijk dat bij alcoholgebruik de alcoholconcentratie in sperma even hoog wordt als dat in het bloed. Vervolgens zou dit volgens twee verschillende mechanismen effect kunnen hebben op de bevruchting en op de overleving van de bevruchte eicel vlak na de innesteling in de baarmoeder. Bij het eerste mogelijke mechanisme zou de in het sperma aanwezige alcohol direct invloed hebben op bevruchting en overleving van de eicel. Hierbij zou het alcoholgebruik door de man dus vlak voor de conceptie plaats moeten vinden. Volgens het tweede mechanisme veroorzaakt alcohol schade aan het sperma zelf. Dit kan enkele maanden voorafgaand aan de bevruchting plaats vinden. Het beschadigde sperma kan vervolgens effect hebben op bevruchting en overleving van de eicel. Of deze mechanismen werkelijk plaatsvinden is (nog) niet duidelijk.
     
  7. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik zou ook even zsm een soa test laten doen eigenlijk.
    Sterkte!
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het kan helaas wel invloed hebben op de zaadcellen en het erfelijk materiaal.
     
  9. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Zo snel mogelijk een soa test laten doen ook! En aangifte doen bij de politie. Is het een bekende (familie/kennissenkring?)? Of kan je veilig ergens heen?

    Of de alcohol schade heeft veroorzaakt is nu nog niet te zeggen, bij veelvuldig alcohol gebruik gaat wel zijn vruchtbaarheid omlaag, dus wat dat betreft is dat positief. Maar als de spermacel wel doordringt en schade heeft, is er niks van te zeggen nu helaas.

    Ik hoop met heel mijn hart dat je niet zwanger bent meid! Duim voor je!
     
  10. Coco28

    Coco28 Lid

    12 jan 2017
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je informatie er over. Wat de anticonceptie betreft, heb een jaren lange realtie achter de rug. Heb ook geen wisselende contacten, maar dit stond ook niet echt in mijn agenda op deze manier..
     
  11. Coco28

    Coco28 Lid

    12 jan 2017
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Nee geen aangifte. Ik ga het ook niet doen.. ik heb er uiteindelijk zelf voor gekozen om aan mee te werken ipv dat het wel uit de hand zou lopen door zijn agressie. Wil het gewoon vergeten, en hopen idd dat hij niet zo vruchtbaar meer is door al die alcohol en dat ik niet zwanger ben. Soa test kan nu ook minstens pas volgende week had de huisarts daar over al gebeld.
    Dankjewel!!!
     
  12. Klavrtje4

    Klavrtje4 Bekend lid

    15 mrt 2016
    756
    1
    0
    #12 Klavrtje4, 12 jan 2017
    Laatst bewerkt: 12 jan 2017
    Zijn levensstijl kan wel de zwangerschap beïnvloeden, en je bent wel voor altijd verbonden met deze psychisch niet zo stabiele en soms agressieve man. Daarbij is verslavingsgevoeligheid ook erfelijk. Ik ben zelf niet zo voor abortus. Maar als je de zwangerschap op deze manier liever niet wil kun je misschien nog met medicatie de zwangerschap stoppen, of een spiraal laten plaatsen tegen een innesteling. Het is me alleen niet helemaal duidelijk hoe ver je nu zou zijn. Dat zou ik even met de huisarts bespreken.
     
  13. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ze is nog NIET zwanger. Kan pas 17 januari testen. Lees de OP maar eens goed.

    TS, ik hoop dat je negatief test. Aangezien je geen ovulatietesten hebt gebruikt, kun je nooit zeker zijn van je ei. En je ei denken te voelen, is totaal onbetrouwbaar. Veelal is het de laatste groeispurt van je follikels die je voelt waarna na een aantal dagen je daadwerkelijke eisprong pas plaatsvindt waar je veelal niks van merkt. Het kan dus goed zijn dat je eisprong veel later is geweest dan jezelf denkt.
    Neemt helaas niet weg dat je niet zwanger kunt zijn. Want vanaf 5 dagen voor eisprong bevond je je namelijk al in je vruchtbare dagen en kun je zelfs al vruchtbaar slijm verliezen.

    Succes met testen. Hoop dat je negatief test in jouw geval!
     
  14. Dizzy

    Dizzy Fanatiek lid

    23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Vooral dit zou me heel erg tegenstaan. Op zo'n manier moet je ook geen kindje willen krijgen. Je bent er in ieder geval heel erg op tijd bij, je zou bijvoorbeeld voor een overtijd behandeling kunnen kiezen.
    Sterkte!
     
  15. qwerty123

    qwerty123 Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Heftig zeg. Ben benieuwd wat uit je test komt. Hoe is het nu met je?
     
  16. Myo

    Myo Fanatiek lid

    11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Lieverd; ergens aan meewerken uit angst voor agressie is geen vrijwillige keuze.Ik begrijp het absoluut dat je geen aangifte wilt doen (helaas uit ervaring), maar wees alsjeblieft ervan bewust dat dit niet door jouw toedoen komt!
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit wilde ik ook zeggen idd. Jij handelde zo om erger te voorkomen, dat maakt niet dat jij hier bewust voor koos.
     
  18. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Idd. Dit is verkrachting! Geef jezelf aub niet de schuld :(
     
  19. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier sluit ik me aan... vreselijk zoiets :( mocht je zwanger zijn dan heeft het geen gevolgen. sterker nog, ik dronk ook gewoon redelijk wat toen. geloofde er toch niet meer in (pas in de 8e ronde maar toch;)) maakte me toen ook beetje druk, maar dat schijnt godzijdank allemaal reuze mee te vallen
     
  20. Coco28

    Coco28 Lid

    12 jan 2017
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel dames voor jullie adviezen en meeleven!
    Ik weet niet of ik nog een abortus aan durf.. heb het een keer gehad 6 jaar geleden, toen ook gezegd nooit meer (muv gezondheids risicos).
    Ik hoop ook heel erg dat het niet zo is. Ben inmiddels 28 bijna en het zou mij zelfs niet eens uit maken met of zonder vader een kindje groot brengen.. maar dit is niet echt de manier waarop ik het had verwacht en daarbij ook nog eens zijn levensstijl.
    Heb in verleden 2 miskramen gehad en een abortus (dat was ook wegens gezondheidsrisico's).
    En dan ga je ook nog eens van alles voelen.. pff. Frustrerend..
    Wat er gebeurd is was ook niet eenmalig. Er zit nog een staartje aan. Vandaar dat ik het ook zo erg vind. Was nog liever zwanger geweest van een onbekende tijdens een one night stand.. (uit plezier)!

    Maar als je je ei niet kan voelen, wat zijn die klachten dan altijd precies midden in me cyclus? Al ben ik niet zwanger ben er wel benieuwd naar. Ik heb een cylcus van 31 dagen geloof ik ben altijd zelfde datum ongesteld.
     

Deel Deze Pagina