Castorolie, oogverdoving en naar de tandarts. Wat mag?!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mel88, 24 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Hallo,

    Ik heb even jullie nuchtere kijk nodig op onderstaande zaken;

    - van de week moet ik naar de tandarts omdat er een kies is afgebroken. Nu las ik op internet dat je beter niet naar de tandarts kan gaan in het eerste trimester... vk zegt dat ik even met de tandarts moet overleggen, ga ik zeker doen. Maar ben ook benieuwd wat jullie hier van vinden? Wat kan wel als het gaat om plaatselijke verdoving, foto's maken en kies vullen?

    - gaande weg toen ik aan het Googlen was op verdoving besefte ik mijzelf dat ik 10 dagen geleden 1 oogdruppel met verdoving in mijn oog kreeg voor een kleine behandeling van de oogarts. Ik weet niet welk middel dit was en wil dit graag na gaan vragen bij de assistent, alleen ik vraag me af of ik me nu niet gek maak. Ik was toen 6 weken zwanger, is er überhaupt al een placenta? En komt een oogdruppel daar ook terecht?

    - ik gebruik castorolie; als oogdruppel, voor wimpers, wenkbrauwen en mijn haren. Nu lees ik dat het kan zorgen voor wen vroeggeboorte of miskraam. Ook maar mee stoppen dus? Of is het uitwendige gebruik te verwaarlozen. Het gaat tenslotte alleen via mijn ogen mijn lichaam 'in'.

    Excuses als ik hier nu complete onzin uitkraam, maar ik wil graag even gerustgesteld worden. Alvast bedankt
    voor jullie reactie..
     
  2. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb alleen ervaring met de tandarts en dat moet je gewoon goed aangeven. Dan maken ze geen foto en als het echt niet anders gaat met een schort. Ook gebruikte hij bij mij een andere verdoving. Viel ook wel op omdat ik buiten liep en niets meer van de verdoving merkte terwijl ik normaal nog een paar uur "verlamd" ben.
     
    Mel88 vindt dit leuk.
  3. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik zou aangeven bij de tandarts dat je zwanger bent, dan kan hij er rekening mee houden.
    De oogdruppel heb je al gehad dus dat kan je toch niet meer terugdraaien dus ik zit hier niet twee lang bij stil staan, dam maak je jezelf alleen maar gek.
    De olie zou ik navragen bij de vk. Op internet hebben ze het over inwendig gebruik wat niet mag maar als je de vk vraagt dan weer je het zeker. Haren e.d. zou denk ik wel kunnen (haarverf wordt ook gewoon gebruikt) maar ik weet niet in hoeverre het vocht in je oog e.d. verder gaat in bloed en of dit dan te verwaarlozen is.
     
    Mel88 vindt dit leuk.
  4. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    773
    194
    43
    Als je nog zo pril zwanger bent zit je baby nog verstopt in het bekken, pas rond 12 weken komt die er boven uit, dus dat scheelt wel voor een röntgenfoto. De tandarts weet wel wat er wel en niet kan op dat gebied.
     
  5. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Bedankt voor jullie bericht!
    Zojuist contact gehad met de tandarts. Deze heeft er notitie van gemaakt, althans de assistente. En een foto is hoogstwaarschijnlijk niet nodig. Verdoving kan gewoon.

    Met castorolie stop ik inderdaad tot ik bij de verloskundige geweest ben. Op internet spreken ze inderdaad over inwendig gebruiken, met theelepels te gelijk.

    De oogarts heb ik vandaag even gebeld. Want ik moet over een maand weer voor dezelfde behandeling. Dus ik wil dan even het middel bespreken met de verloskundige.
     

Deel Deze Pagina