Caulophyllum

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lientje, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Onze verloskundige werkt met een homeopathisch goedje dat caulophyllum heet, om het effect van strippen en de ontsluiting te bevorderen. Wie kent dit spul, en heeft er ervaring mee? Ze heeft nl bij mij voorgesteld het te gaan gebruiken, gezien het feit dat ik de vorige keer geen ontsluiting kreeg. Ik wil het erg graag proberen, maar kan er erg weinig over vinden op internet.
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn VK heeft het ook aangeboden, maar heb het direct afgeslagen, dus geen ervaring..
    Ik had zelf zoiets van, laat de natuur het maar regelen, als de kleine naar buiten wil, dan komt het vanzelf wel op gang..
     
  3. Baylee

    Baylee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hoi,

    Ik ken het wel maar ik gebruik het voor me katten caullophyllum D30 als ze gaan bevallen
    Dat is voor het geboortekanaal soepeler te maken en voor het geboorteproces te bevorderen
    Het is homeopatisch dus niet schadelijk misschien moet ik het dadelijk ook wel gebruiken. :(
     
  4. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja dat is inderdaad alles wat ik erover kan vinden op internet. Dat het voor katten en honden wordt gebruikt.
     
  5. puckje

    puckje Bekend lid

    9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Heb het ook gebruikt. Bij mij heeft het helaas geen effect gehad maar heb wel gehoord dat het bij anderen geholpen heeft.
     
  6. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb het vandaag in huis gekregen, ben benieuwd of het werkt!
    Zijn er al meer meiden die het gaan gebruiken of die het hebben gebruikt?
     
  7. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    dit vond ik op 9maand.com over de tabletjes:

    Omdat er geen bijsluiter bij de druppeltjes of tabletjes zit, hierbij wat meer informatie voor zwangeren die van plan zijn ze te gebruiken. Het gaat om Caulophyllum thalictroides tabletjes van VSM dosis D6. Dosering: drie maal daags twee tabletjes onder de tong laten oplossen. Inname: een half uur voor de maaltijd innemen. De tabletjes zolang mogelijk in de mond houden om opname via het mondslijmvlies te bevorderen. Werking: Aan het einde van de zwangerschap bevordert caulophyllum de “rijping” van de baarmoedermond. Caulophyllum bevordert de ontsluiting en vergemakkelijkt de bevalling door de wee-ondersteunende werking. Na de bevalling kan je in de zelfde dosering doorgaan om de kraamzuivering te bevorderen en langdurige, overvloedige kraamvloed of baarmoederslijmvliesontsteking te voorkomen
     
  8. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Raar, ik mag maar 3 van die bolletjes per week nemen van de VK. Misschien is het een andere dosering dan?
     
  9. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    3 per week? appart zeg.
    Ik zal het dan maar eens aan mijn vk vragen, wat die zegt, als zij het kent.

    heb jij dan ook dosis d6?
     
  10. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik krijg het mee in zo'n zakje, dus ik weet de dosering niet.
     
  11. ik heb mn man dr nu ook meteen op uitgestuurd voor de apotheek dicht is :) hoop dat het goed werkt :)
     
  12. Shaas

    Shaas Actief lid

    23 feb 2008
    136
    0
    0
    waar kanje het dan bestellen? want op de vsm site kan ik er niks over vinden:s
     
  13. bij de apotheek....kwam er net ook achter dat ze ze niet op voorraad hebben liggen... :(
     
  14. Shaas

    Shaas Actief lid

    23 feb 2008
    136
    0
    0
    Ja daarom, ik ga morgen wel even bellen om te kijken of ze het hebben op voorraad anders loop ik er voor niks heen moet al RUST houden van de verloskundige pff
     
  15. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb het via een internet apotheek besteld, gewoon gegoogled
     
  16. PieterPost

    PieterPost Fanatiek lid

    21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Bij mij lijkt het wel gewerkt te hebben. Geen idee of het zonder CF ook zo soepeltjes gegaan was natuurlijk. Maar voor alsnog heb ik een superbevalling gehad!

    Daarbij meiden tip: perineumolie smeren! Ik heb vanaf week 34 gesmeerd en een dochter van dik 4100gr gekregen zonder scheurtje, knipje etc.
     
  17. waar haal je perineumolie dan? ook bij de apotheek?
    ik heb vandaag de caulophyllum opgehaald maar ik heb t wel in druppeltjesvorm..
     
  18. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    perineum olie van Weleda kun je bij Etos kopen
     

Deel Deze Pagina