Chiazaad en lijnzaad?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door xxlovexx, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxlovexx

    xxlovexx Lid

    6 aug 2013
    26
    2
    3
    NULL
    NULL
    Halloo:)

    Morgen ben ik 25 weken in verwachting van ons kleine meisje! Nu merk ik dat alles wat moeizamer gaat en ook vermoeiender is. Helemaal niet gek natuurlijk maar wel een goede reden om wat meer om mijn niet al te beste eetgewoontes te doen.
    Nu heb ik gezocht naar gezonde en vullende ontbijtjes en kwam ik op havermout (met sojamelk) met eventueel chiazaad en lijnzaad er bij (en fruit) het schijnt goed en vullend te zijn. Dus ik enthousiast naar de winkel. Kom ik thuis en vraag ik me af of ik de zaden eigenlijk wel mag.. de meningen zijn verschillend op internet. Het kan bloeddrukverlagend werken. Nu heb ik geen problemen met mijn bloeddruk en dat hou ik graag zo. Maarja er staan ook >kan< Heeft hier iemand ervaring er mee? Waarom juist wel en waarom juist niet? Ik hoor heel graag jullie mening/ ervaring/ kennis

    Liefs
     
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Zolang je geen kilos zaad eet kan het echt geen kwaad. Lijnzaad wordt soms zelfs aangeraden tijdens obstipatie bij de zwangerschap.

    Bloeddrukverlagend is nog altijd minder erg dan verhogend he. En zoals ik al zei, dan moet je wel heel grote porties tot je nemen.
     
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Mij werd ook lijnzaadolie geadviseerd voor de omega 3 vetten door de vk. Weet niet of effect van zaad en olie hetzelfde is, maar denk dat het sowieso wel los loopt zolang je niet als een parkiet de hele dag zaad gaat eten ;)
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik geloof dat 40 gram lijnzaad wordt aangeraden als maximum vanwege blauwzuur.
     
  5. vlndr

    vlndr Lid

    22 sep 2014
    61
    18
    8
    Zuid-Holland
    Ik eet elke ochtend havermout met amandelmelk, fruit, lijnzaad en chiazaad. Nog nooit bij stil gestaan dat het niet goed zou zijn. Goede vetten, veel vezels, niks mis mee!
     
  6. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik eet het ook dagelijks, ook tijdens mijn zwangerschap. Zeker doen hoor! Heel gezond!
     
  7. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik had bij de jongste elke dag lijnzaad bij het ontbijt.. anders kon ik echt niet naar de wc
     
  8. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Hier ook elke dag havermout met appel, banaan, chiazaad, boekweit, lijnzaad al dan niet gebroken, rozijnen, cranberries, hmmmm ik ga ontbijt maken!
     
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.362
    113
    Een eetlepel lijnzaad door je yoghurt oid doet iig wonderen voor je stoelgang. Ik at dat ook tijdens de zwangerschap.
     
  10. xxlovexx

    xxlovexx Lid

    6 aug 2013
    26
    2
    3
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!! Blij dat ik het met een gerust hart kan eten
     

Deel Deze Pagina