Chiazaad

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beebielove, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebielove

    beebielove Bekend lid

    18 jan 2012
    957
    33
    28
    Weet iemand of dit kwaad kan? Probeer het nu ivm verstopping..
     
  2. Mimime

    Mimime Niet meer actief

    Het is erg gezond! Ik gebruik het op het moment niet, maar zou misschien wel verstandig zijn!
    Je brengt me op ideeën.
    Kan me niet voorstellen dat het kwaad kan!
     
  3. muntje

    muntje Bekend lid

    2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ik neem het al tijden, wou dat het voor mijn verstopping hielp :D
     
  4. Leen82

    Leen82 Fanatiek lid

    8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Chia zaad is een superfood, maar zou ik wel met mate nemen in de zwangerschap. As in; niet overdrijven. Alleen werkt het niet zozeer tegen verstopping hoor. Wat je beter kunt doen is gebroken lijnzaad (4 el) laten wellen (10 min) in een glas lauw warm water en dan op drinken. Start in de ochtend met een glas lauwwarm water met paar el (vers geperst) citroensap en daar achteraan de lijnzaad. Na een paar dagen moet je zeker wel verschil merken
     
  5. Verox

    Verox Niet meer actief

    Ik heb een hele tijd chiazaad gegeten ivm de vezels en hoge dosis calcium enzo. Vond het heerlijk want kreeg er minder snoepzin van en at daardoor gezonder. Ook was mijn stoelgang erg goed.
    Later in de zwangerschap ben ik ermee gestopt. Werd er onzeker van omdat er weinig op internet te vinden is over eventuele risico's in de zwangerschap.
    Wel kreeg ik van de huisarts de vraag of ik wellicht bloedverdunners gebruikte omdat ik vaker bloedingen kreeg bij mijn wekelijkse injecties. Omdat chiazaad een bloedverdunnende werking kan hebben ben ik er toen maar echt mee gestopt.
     
  6. beebielove

    beebielove Bekend lid

    18 jan 2012
    957
    33
    28
    Thnks voor jullie antwoorden!
    Heb alles al geprobeerd met betrekking tot de verstopping! :-/ dat bloedverdunnende weet ik! En ik kon idd maar 1 site vinden met info mbt zwanger zijn.. Ik stop er over een poosje ook weer mee maar vooralsnog hoop ik dat ik hierdoor vaker kan...
     
  7. LiToEn

    LiToEn Actief lid

    8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb je roosvice laxo al geprobeerd? Bij mij was dat het enige wat hielp na de bevalling van mijn eerste.
     

Deel Deze Pagina