zo zeker van gevoel over geslacht? nog mensen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vondebs, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vondebs

    vondebs Bekend lid

    16 okt 2009
    684
    0
    0
    Ik ben er zeker van dat we een jongen krijgen. Ik dacht dit al vanaf ik de positieve test in handen had. Ik heb altijd graag een meisje gewild maar nu ben ik er zo van overtuigd dat het een jongen is dat ik zelfs alleen naar jongensspullen kijk. 1 september heb ik een geslachtsbepalingsecho. In mijn familie alleen maar meisjes en langs men vriend zijn kant ook. Heeft dit er iets mee te maken voor het geslacht?
     
  2. Steph80

    Steph80 Bekend lid

    26 apr 2012
    881
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga er steeds vanuit dat we een meisje krijgen, kijk steeds alleen maar naar meisjes dingen. Komt misschien ook omdat een vriendin van me net bevallen is van een meisje en we samen veel geshopt hebben.
    Om op je vraag terug te komen: voor zover ik weet ik het geslacht niet erfelijk ;). Wel toevallig dat er vooral meiden voorkomen in je familie.
     
  3. soura

    soura Bekend lid

    16 mei 2011
    623
    0
    16
    Ik heb voor dat ik het geslacht wist, altijd geweten dat het een jongen werd. Het is heel erg raar. Want manlief, die zei misschien een meisje. Ik zo nee, zeker een jongen. week 16 kregen we te horen dat het een jongen werd.
     
  4. missymaaike

    missymaaike Fanatiek lid

    8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    precies het zelfde hier manlief was overtuigd van een meid en ik wist gewoon dat het een jongen was en inderdaad bij 16 weken bleek dat ook zo te zijn!
     
  5. ptries

    ptries Bekend lid

    22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    ik 'wist' ook meteen dat we een zoon kregen:) en het klopt! nog 16wkjes tot ons mannetje komt;)
     
  6. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik was er helemaal van overtuigd dat ik zwanger was van een meisje, het bleek een jongen te zijn.
    De vrouwelijke kant van het stel heeft geen invloed op wat het geslacht word heb ik gehoord omdat de man 'bepaalt' wat het word.
     
  7. huitje

    huitje Bekend lid

    18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Zowel bij de eerste als bij deze zwangerschap was ik overtuigd van het geslacht. De eerste is inderdaad een meisje en dit wordt zoals ik al "wist'" een jongetje.
     
  8. vondebs

    vondebs Bekend lid

    16 okt 2009
    684
    0
    0
    Ga ik toch nog men gevoel moeten geloven :)
     
  9. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb altijd een sterke intuitie gehad en wist ook zeker dat ik zwanger was van een jongetje.
    Had ook alle kenmerken van een jongetjes zwangerschap (voor zover je dat geloven moet allemaal).
    Keek ook alleen maar naar spullen voor een jongetjes kamer en naar jongens kleding en had al een jongensnaam.

    Echo van 21.3 weken wees overduidelijk uit dat we een meisje kregen.
    (en daar was ik stiekem héél erg blij mee maar moest wel even wennen).

    Zo zie je maar, ga niet teveel op je gevoel af hoor, je kan er ook net zo goed naast zitten.
     
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik wist het ook zeker vanaf het begin en de 20 weken echo bevestigde mijn gevoel .
    Manief dacht een meid
     
  11. Zonnestraal77

    Zonnestraal77 Fanatiek lid

    20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik dacht altijd een meisje te mogen krijgen!

    Ineens net voor de start van de icsi een voorgevoel van een jongetje (en dat gaf me rust, want dan zou de icsi slagen).
    En ja hoor, ben zwanger van een jongetje :D.
    En ik ben zo blij nu al met hem!! :D
     
  12. Ellen1989

    Ellen1989 Bekend lid

    21 dec 2009
    635
    264
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Mijn gevoel zegt van het begin af aan dat we nu een meisje krijgen.
    Nu maar de echo afwachten over een tijdje.
     
  13. Sabrine1984

    Sabrine1984 Niet meer actief

    Eerste wat ik zei na de positest: we hebben een jongentje gemaakt :D en ik had gelijk! Meisje had ik overigens net zo leuk gevonden. Voorgevoel is bij mij geen voorkeur.
     
  14. PluizigSpook

    PluizigSpook Actief lid

    28 jan 2012
    450
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was er altijd van overtuigd dat mijn eerste een meisje zou worden. In mijn familie is de eerste altijd een meisje. Toen ik zwanger was en de eerste echo kreeg was ik er ineens van overtuigd dat het een jongetje was. Ik was 7,5 week zwanger en lag naar een kindje te kijken wat misschien nog het meest op een krokodil leek, maar ik wist het gewoon. Wel een heel raar idee als je steeds gedacht hebt dat je vast ook eerst een meisje zou krijgen (heel suf, ik weet het). De tweede echo kregen we met 12 weken en weer wist ik zeker dat het een jongetje was. Met 17 weken hebben we een geslachtsbepaling laten doen en inderdaad, wij krijgen een zoon! Het klopt lang niet altijd maar bij mij was mijn gevoel bij de echo´s toch echt de juist!
     
  15. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Bij mijn eerste wist ik het ook echt zeker dat ik een meisje kreeg. Iedereen zei dat ik een jongen zou krijgen en ik had ook jongenskwaaltjes, maar ik had gelijk. Ik kreeg inderdaad een meisje.

    Mijn schoonzusjes waren er ook van overtuigd dat ze een meisje gingen krijgen, maar kregen allebei een jongen. Dit gaat dus niet altijd op.
     
  16. Bob1981

    Bob1981 Fanatiek lid

    7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    hahahaha...mijn gevoel was zo sterk een jongentje, had er zelfs over gedroomd ...nu al 3x een bevestiging gehad dat er echt een klein meisje in mn buik groeit...manlief had het wel goed:D
    Heelemaal blij met ons kleine meisje maar voor een jongen lag de naam al klaar voor onze kleine meid zijn we iets langer bezig...ach we hebben nog 4,5 maand hihihi
     
  17. Itsmemarrie

    Itsmemarrie Bekend lid

    15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik dacht en jongen en dat is t ook!
     
  18. mnonc

    mnonc Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Mijn gevoel was heeeeeel sterk dat ik een meisje zou krijgen. en het klopt! heb overigens wel echt gewacht met spulletjes kopen toen ik het echt zeker wist:D
     
  19. AnneThamar

    AnneThamar Niet meer actief

    Vanaf de positieve test 'wisten' zowel mijn man als ik dat we een meisje kregen. En at klopte ;)
     
  20. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.960
    131
    63
    Bij ons zoontje zei ik ook meteen dit wordt een jongen na de positieve test. En ik had gelijk! Nu heb ik een minder sterk gevoel, maar ik neig meer naar een meisje.
     

Deel Deze Pagina