Chlamydia en zwanger..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Suuc85, 16 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Hoi,

    Er zit me iets heel erg dwars, ik heb net gezocht op het forum maar kan het onderwerp niet vinden.

    Ik ben voor de 2e keer zwanger, 1e keer mk afgelopen okt 2016. Nu 10 wk zwanger. Een week geleden kreeg ik een zware bloeding en ben ik getest op chlamydia en gonorroe. Nu blijkt dat ik chlamydia heb en mijn vriend en ik hebben beide niet buiten de pot gepiest. Dit betekent dat ik het al minstens 3 jaar moet hebben!! Aankomende vrijdag de 3e echo en hopelijk kijken of mijn beide eierstokken het nog doen..

    Nu mijn vraag:
    Sinds de antibiotica van eergisteren heb ik weer last van (donker)bruin/rood bloedverlies en op dit moment ook pijn in mijn onderbuik. Heb ik alsnog grote kans op een mk of zijn dit de naweeën van de antibiotica?? Ik wil eigenlijk morgen niet weer de gyno bellen aangezien ik vrijdag een afspraak heb.

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met advies!

    Liefs
     
  2. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik zou wel bellen.... zij hebben ook dat je liever een keer te vaak belt dan een keer te weinig. En ja voor zover ik weet kan chlamydia jaren sluimeren en ineens bij minder weerstand (bijv zwangerschap) de kop op steken.
     
  3. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Ja dat is waar. Mijn vriend en ik zijn ook erg geschrokken van het nieuws. We waren al grappen aan het maken en zijn ook totaal niet *extreem* qua seksleven geweest, dus dit leek ons totaal niet van toepassing...
     
  4. Moess

    Moess Niet meer actief

    Op je eigelijke vraag heb ik geen antwoord, maar gaan ze kijken of je eierstokken het nog doen?? Lijkt me wel als je zwanger bent toch?
     
  5. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Nou, daar hoop ik zelf eigenlijk op.. Ik wil weten of ik nu verklevingen heb of dat misschien maar 1 eierstok het doet ofzo.. Ik bedoel na minimaal 3 jaar chlamydia vind ik het eigenlijk zelfs verwonderlijk dat ik überhaupt zwanger ben geworden! Kan op internet er ook weinig over vinden.. Ik hoop hier misschien een lotgenoot te vinden die haar ervaring wil delen..
     
  6. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Je eierstokken doen het nog, anders was je niet zwanger geworden.;) As je Chlamydia hebt/gehad hebt, kan dat wel voor verklevingen in je eileiders zorgen. Aangezien je zwanger bent, zitten die dus niet volkomen dicht.

    Tijdens de zwangerschap kun je dit echter niet onderzoeken, dan zou je een HSG-onderzoek moeten laten doen. Dan wordt er contrastvloeistof in je baarmoeder gespoten, waarna het door de eileiders in je buikholte moet lopen. Ondertussen wordt er een echo/scan gemaakt. Aan de hand daarvan kun je zien of de vloeistof helemaal doorloopt of dat er ergens belemmeringen zijn. Dit onderzoek kun je natuurlijk niet doen als je zwanger bent.

    Dus ik weet niet zo goed wat ze nu willen onderzoeken? Tijdens een zwangerschap heb je geen eisprong en groeien er geen follikels in je eierstokken, dus er zal niks op de echo te zien zijn. Je kunt helemaal niet zien of je eierstokken het nog doen. En tevens heeft Chlamydia geen effect op het wel of niet werken van je eierstokken.
     
  7. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ik kan uit ervaring spreken. Op de echo is niet te zien of je eileiders verkleefd zijn. Dat zal met een hsg of kijkoperatie onderzocht moeten worden. Maar je bent nu zwanger dus je zou zeggen dat het niet volledig verkleefd is. Dit was bij mij wel het geval namelijk en de gynaecoloog zei na mijn kijkoperatie dat de kans op natuurlijke zwangerschap 0% was
     
  8. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ja dit dus, jij legt het duidelijker uit ;)
     
  9. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Lieve Jippie, bedankt voor je reactie. Ik wist dus niet op welke manier ze dat kunnen testen, maar dat is dus duidelijk nu. Het was een hoop/vraag van mezelf hoor het controleren, niet van de gyno. Ik begrijp dat ik niet onvruchtbaar kan zijn, maar ik ben wel benieuwd/bang of dit een gelukje is of dat er verder niks aan de hand is, snap je?

    Ik begrijp nu dat ik gewoon moet afwachten en moet hopen dat het nu gewoon goed gaat en een gezond kindje op de wereld kan zetten! :)
     
  10. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Jeetje Moess, dat is schrikken zeg! Goed om te zien dat je nu alweer bijna aan het eind van je zwangerschap bent! Veel succes en plezier!
     
  11. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Toch de gyno gebeld, gister en vandaag veel buikpijn en opnieuw bloedverlies.. Ben toch nog erg bang voor een mk. Gelukkig mag ik vanmiddag nog langskomen voor een echo.. Hopen dat hij nog steeds naar me zwaait..
     
  12. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel even een hart onder de riem steken!

    Veel succes zo direct meis!
     
    Suuc85 vindt dit leuk.
  13. Moess

    Moess Niet meer actief

    Hoe was je echo?
     
  14. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Goed!! :) Hij beweegt vrolijk in het rond en heeft een goede hartslag! De gyno wil dat ik het goed in de gaten houd. Ze kan niet uitsluiten dar dit nog de naweeën zijn van de medicijnen. Ik voelde me erg gehoord en begrepen en dat was toch wel erg fijn! Ik ben blij dat je had geadviseerd om te bellen!

    Ben nu weer gerustgesteld en houd me voor dat het bloed van de medicijnen komt en de buikpijn van mn spastische darm..
     
    RoIn en Do1981 vinden dit leuk.
  15. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Oooh gelukkig!
    Fijn nieuws!

    Ik had in het begin ook fikse krampen hoor! Dat hoort er ook een beetje bij!
     
    Suuc85 vindt dit leuk.
  16. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Wil even op je spastische darm reageren
    Je bmm is ook gevoeliger, het is mogelijk dat door je spastische darmen deze ook sneller gaat bloeden
     
  17. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw

    Aha, dat is fijn om te weten! Afgelopen nacht weer extreme buikpijn gehad.. Ook bloed ik nog steeds en is helaas een inlegkruisje niet voldoende.. :( Morgen naar de gn, gelukkig stond deze afspraak al..
     
  18. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Spannend , ik duim voor je!
     
    Suuc85 vindt dit leuk.
  19. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hoe is het gegaan?
     
  20. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Nou gelukkig doet hij het goed en ik ben nu precies 11w. Het hartje klopt en hij groeit gestaag. Ook de NIPT test gedaan vandaag, dus daar horen we over 2,5 week de uitslag van.

    De gn zei wel dat door het bloeden ik kans groter is op vroeggeboorte en dus alsnog een miskraam.. Dus het zal nog een lange tijd spannend blijven.. Vooral hoop ik dat het bloeden binnenkort stopt als ik naar m'n 2e trimester ga, maarja, dat is afwachten.. Wel moet ik van de gn ff langs de huisarts voor m'n darmen, zodat ze wat kan voorschrijven dat de krampen minder worden. Dat is nu 's avonds en 's nachts echt hopeloos..
     

Deel Deze Pagina