Chlamydia en zwanger..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Suuc85, 16 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Trouwens, ik vind het echt heel fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. Ook ben ik echt super blij met de adviezen, raad en interesse! :)
    Het doet me echt goed en ik heb er ook veel aan! In ieder geval tot nu toe alvast bedankt lieve mensen! :)
     
    RoIn vindt dit leuk.
  2. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Fijn dat de echo goed was

    Ik gebruik rosvicee laxo , werkt ook goed bij obstipatie
    Moet zeggen dat ik vooral het eerste trimester last heb gehad door alle vette eten tijdens de feestdagen
    In week 28 toch ook nog weer een bloeding gehad vd bmm door de darmen

    Irritant dat d egyn zelf niet wat voorgeschreven heeft
     
  3. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Gelukkig doet ie het goed.
    Maar het klinkt niet zo leuk zo zwanger te zijn..
    IK duim voor jr dat het bloeden stopt!
     
  4. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Nou ik moet zeggen dat ik gelukkig geen obstipatie heb, lange tijd wel gehad trouwens.. Maar nu niet.

    Nu 2 nachten en ochtenden behoorlijk schoon en erg weinig bloedverlies en vandaag de hele dag al niet, ik blijf sceptisch, maar het is een goed begin! :)

    Ik weet ook niet waarom de gn het me niet voorschrijft, ik moet zeggen dat ik het hoofd van de afdeling heb en ze is altijd heel erg gehaast (wel secuur overigens), tijdens mijn 2 extra echo's met 2 verschillende gn kwam ik erachter dat het toch ook heel anders kan met meer aandacht.

    Ze had mijn dossier toen ik bij 8wk bij haar kwam ook amper gelezen, want ze zei dat ik wel naar een vk kon. Ik zei meteen: "Nee, ik blijf hier en ben door u als volledig medisch bestempeld!" Antwoord: "Oh ja, als ik dat gezegd heb dan zal dat wel zo zijn." Owkeeeee....
     
  5. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Nee, ik had er toch een ander beeld bij Roln! Het is nu voor het eerst een paar dagen rustig! :) Ik ben hoopvol, maar met een slag om de arm! ;)
     
    XmoonlightX vindt dit leuk.
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat fijn dat het bloeden minder is, hopelijk blijft het weg en kun jij een beetje genieten van jouw zwangerschap.
     
    Suuc85 vindt dit leuk.
  7. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Nou, inmiddels 12w2d zwanger en eergisternacht toch weer bloed bij het afvegen. Het word wel duidelijk minder gelukkig. De keer ervoor ging het ook voorafgaand aan buikpijn, dus ik denk dat mijn spastische darm hier toch best veel mee te maken heeft.

    Zojuist alleen iets raars, ik moest hard niezen en meteen een steek op de plek waar uk zit. Jullie dat ook wel eens meegemaakt?
     
  8. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    451
    211
    43
    Vrouw
    Het verschilt ook namelijk per persoon hoe iemand het ervaart om een soa te hebben, maar heb jij totaal geen klachten gehad?
    Ik heb het 1 keer in mijn leven gehad en precies een week later kreeg ik zo'n erge buikpijn dat ik niet eens kon lopen. Ben toen 4 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis met 39,9 graden koorts!
    Ik heb het uiteindelijk niet lang gehad, maar voordat de artsen wisten waar de pijn vandaan kwam had de gyn ook even gekeken. Ik hoorde hem toen wel zeggen dat hij iets ziet bij mijn rechter eierstok. Wat het was wist ik niet, maar als het ernstig zou zijn was het mij wel verteld denk ik. Ik wist toen ook nog niet dat chlamydia ervoor kan zorgen dat een vrouw onvruchtbaar kan raken.
    Ik ben inmiddels zwanger en het doet me goed te lezen dat jij ook zwanger bent, niet wetende hoelang jij dit al meedraagt.
    Ik hoop dat verder alles goed gaat!!
     
  9. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    In de meeste gevallen merken vrouwen niet dat ze Chlamydia hebben. Bij mij werden antistoffen tegen Chlamydia ontdekt toen wij het vruchtbaarheidstraject in gingen. Dat betekende dat ik het ooit een keer heb gehad en mijn lichaam het zelf heeft bestreden. Ook ik moest toen een kijkoperatie ondergaan, maar gelukkig had het geen schade aangericht.
     
  10. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Nou, dat is bij mij dus lastig te peilen want ik heb een spastische darm en ben al 2x naar het ziekenhuis afgevoerd en dr al meerdere keren in gelegen. Extreme buikpijn is mij niet ongewoon, dus dat geeft mij geen indicatie zegmaar. Plus mijn vriend en ik zijn al 3,5 jaar samen, dus dat betekent dat we het beide al zolang moeten hebben gehad want geen van beide heeft buiten het potje gepiest!!

    Gister naar de gynaecoloog geweest en daar nog even gevraagd. Zij zei dat je niet zo snel onvruchtbaar wordt van Chlamydia als dat men dat vroeger dacht. Gelukkig is het nu weg en heeft de baby er geen last van.

    Nu sinds afgelopen vrijdag ook helemaal schoon, geen bloedingen meer. En gister de uiyslag van de NIPT gehad en alles is goed!! :)

    Ik kan nu dus voor het eerst echt gaan genieten van de zwangerschap! Nu 13w5d! :)
     
  11. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    451
    211
    43
    Vrouw
    Dat is zeker een opluchting geweest! Dat je niet snel onvruchtbaar van raakt. Ik heb het heel kort gehad maar toch was ik er stiekem heel bang voor.
    Ik had inderdaad ook gelezen dat symptomen niet altijd voorkomen maar dacht dat dat bij de mannen was.
    Maar gelukkig gaat alles goed en is het helemaal schoon !

    Fijn dat het ook bij jou geen schade heeft aangericht!

    Ik had zelfs gehuild in het ziekenhuis. (had er toen geen verstand van en een vriendin vertelde dus dat je er onvruchtbaar van kan raken) Ik heb altijd een grote kinderwens gehad en dan opeens te bedenken dat je grootste droom niet waar gemaakt kan worden door zoiets.. Maar idd alles is uiteindelijk goed gegaan, er werd wel verteld dat de kans groot is dat je vaginale schimmelinfecties kan krijgen en dit heb ik tot nu 2 keer gehad. Jullie last van gehad?
     
  12. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Nee, voor zover ik weet heb ik geen schimmelinfectie gehad. Stomme vraag misschien, maar waar herken je dat aan? Mijn lijf is nogal bijzonder namelijk.. Ik voel het ook niet bij plassen als ik een fikse blaasontsteking heb..
     
  13. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    451
    211
    43
    Vrouw
    Bij de meeste mensen brandt het bij het plassen. Bij mij brandde het pas als ik na het plassen 'geveegd' had. Een raar geïrriteerd gevoel wat niet normaal is. Ik had gevraagd voor een zalfje en ik had een uitwendige infectie gelukkig. Inwendig is best vervelend. Voor het slapen gaan even insmeren en na een paar dagen was t over.
     

Deel Deze Pagina