Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Bedankt!

    Hoe was je termijnecho? Ik mag vanmiddag.

    Wij hebben ook getwijfeld over de 20-wekenecho. Ik had ooit eens gehoord dat dat de laatste mogelijkheid is om de zwangerschap af te breken en aangezien we dat sowieso niet zouden doen, leek die echo dus niet nodig.
    Bij de meiden hebben we het gedaan en nu gaan we de 20-wekenecho ook weer doen. Bij sommige afwijkingen die gevonden worden, is direct handelen na de geboorte noodzakelijk. Ik wil heel graag thuisbevallen, maar in zo'n situatie zal ik toch in het ziekenhuis bevallen, zodat direct ingrijpen ook mogelijk is. Dat is onze belangrijkste reden voor de 20-wekenecho.
    Bij onze tweede hebben we met de verloskundige overlegd of de 20-wekenecho later mocht omdat we toch de zwangerschap niet zouden afbreken. Maar doordat we toen op vakantie gingen, zou dat heel laat in de zwangerschap worden, dus uiteindelijk toch met 20 weken laten doen.

    Mensen uit ons dorp hebben 2 kinderen met een schisis (hazenlip). De eerste was een 'verrassing' en zagen ze pas bij de geboorte. Bij hun jongste is de schisis op de echo gezien. De moeder wilde heel graag borstvoeding geven, doordat ze bij de jongste wist dat het een schisis had, heeft ze tijdens de zwangerschap uitgezocht wat er mogelijk was en is het uiteindelijk gelukt om toch borstvoeding te geven terwijl er bij haar 1e was gezegd dat dat niet kon.

    Maar goed, aan de andere kant ken ik ook verhalen van mensen die de rest van de zwangerschap in de stress hebben gezeten omdat er een afwijking was gevonden bij de echo die er uiteindelijk niet was.

    Heel veel wijsheid gewenst bij jullie keuze.
     
  2. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Bedankt voor je info! Blijft lastig idd!
    De echo was goed, erg beweeglijk poppetje mogen zien, armpjes en beentjes aanwezig, blijft toch een wonder!
     
  3. Hoi dames,

    Hoe gaat het met jullie?
    Ik heb hier niet zoveel meer gereageerd, ook drukke weken gehad.
    Vanmiddag mogen we op gesprek bij een kinderpsycholoog, ik ben benieuwd wat het ons gaat brengen.
     
  4. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.232
    1.043
    113
    Hallo dames. Ook weer even geleden vanuit mijn kant.

    Wij zijn inmiddels 21 weken zwanger en vorige week toch ook de 20 weken echo laten doen. On dezelfde reden als korenbloem, wil ook graag thuis bevallen.

    Einad succes bij kinderpsycholoog. Zie je er tegenop?
     
  5. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi dames,

    Druk geweest (en nogsteeds) daarom niet hier gereageerd, maar ook omdat ik geen updates ontvang.

    Ieman hier toevallig gewichtsproblemen (gehad)? Het lukt me maar niet om mezelf ertoe te zetten om af te vallen.
     
  6. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.232
    1.043
    113
    Ja hier 1.65cm en woog 88 kg begin zwangerschap. Ik hou eenmaal van lekker eten en lekkere dingetjes :roflmao:

    Heb het al vaker geprobeerd maar val snel terug in mn oude eetgewoontes
     
  7. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    En heb je je erbij neergelegd?
     
  8. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.232
    1.043
    113
    N

    Nee niet echt. Wil wel graag afvallen maar het eten is me veel te lekker. Is een ware strijd.
     
  9. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113

    Heb je al weleens gekeken op thenewfood? Dat is echt lekker eten namelijk en als je het goed doet val je ook af
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  10. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.232
    1.043
    113
    Dankje voor de tip! Ik zal eens gaan kijken op mijn gemak.
     
  11. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.232
    1.043
    113
    Zie wel dat het koolhydraten arm is. Na de zwangerschap is dat misschien wel een idee
     
  12. Sifra

    Sifra Niet meer actief

    Hoi, hier ook weer eens een reactie van mij. Na heeeeele lange tijd, dus wellicht dat jullie me niet eens meer (her)kennen ;).
    Heb de laatste maanden zo af en toe eens meegelezen, maar niet alles meegekregen denk ik, dus spring er hier maar weer in.

    Hier ook te zwaar, 80 kilo bij 1.67, maat 40 bovenkant, maat 42 onderkant.
    Soms heb ik er moeite mee en baal ik ervan als kleding dan net niet mooi of te strak zit, maar meestal zit het me wel best, waardoor ik niet echt gemotiveerd ben om er wat aan te doen.
    Maar het zou beter zijn om een kilo of 10 lichter te zijn.
     
  13. Ik ben veel te zwaar, maat 46/48
    Er zijn echt momenten dat ik er mee zit en van baal.
    Maar echt afvallen lukt niet, pcos en schildklier helpen ook niet mee helaas.


    @mutskuh, bedankt ik zag er niet tegenop maar ben heel benieuwd wat het ons gaat brengen. De komende 8 weken diverse gesprekken en dan een beleid/advies.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  14. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh sorry dames, maar wat een troost dat er meer lotgenoten zijn. Ik ben 76kg en maar 1,58. Nu maat 42/44.

    Ook ik vind eten veel te lekker mutskuh.

    Sifra, ik ben je echt niet vergeten hoor.

    Ik zit eraan te denken om zo’n stappenteller watch te kopen. Kijk of ik daarmee kan beginnen. Meer bewegen.

    Iets in mij wil graag afvallen,opzich wil ik wel meer bewegen maar ik wil geen geld ervoor uitgeven en hardlopen is niet mijn ding, helemaal niet in de regen of kou.
     
  15. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik zit te denken om met DS turbo plus iets te doen. Iemand toevallig daar ervaringen mee?
     
  16. Ik dacht dat er ook wel een paar dames in de zorg werkte?
    Of ben ik mis?

    Maar hoe gaan jullie om met palliatieve sedatie?
    Ik merk dat ik er toch wel moeite mee heb.
     
  17. Sifra

    Sifra Niet meer actief

    Ik werk in de zorg, eerst als vig, nu verpleegkundige i.o. binnen de VVT.
    Wat maakt precies dat je moeite hebt met palliatieve sedatie?
     
  18. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.232
    1.043
    113
    Klopt @einad ik werk in de zorg. En ben er op tegen. Heb het ooit 1x mee gemaakt en toen heb ik tegen mijn werkgever gezegd dit nooit meer. Niets voor mij. Ik vind dat dit niet aan ons is om ons leven te beëindigen. Op welke manier dan ook.

    Iez nee net ds turbo heb ik geen ervaring. Wel met de wii maar dat werkte hier ook niet.
     
    einad vindt dit leuk.
  19. Sifra

    Sifra Niet meer actief


    Maar vind je echt dat je d.m.v. palliatieve sedatie iemands leven beëindigd?
    Ik denk dat ik er wat anders in sta en wil daar in de komende tijd wel op terug komen.
    Aangezien dit een kwetsbaar onderwerp is, wil ik graag eerst overdenken hoe ik dat op ga schrijven. Daar vind ik het nu wat te laat voor, dus wordt vervolgd wat mij betreft...;)
     
    einad vindt dit leuk.
  20. @Sifra, fijn dat je het nog een keer wilt verduidelijken.
    Ik sta er denk ik een beetje hetzelfde in als @mutskuh

    Ik weet dat als de verwachting is dat iemand binnen 72u komt de overlijden palliatieve sedatie mag worden ingezet.
    En dat dit niet zorgt voor dat het overlijden versneld gaat maar het zonder minder lijden verloopt.
    Maar toch voelt dit voor mij heel onprettig en denk ik alsnog dat ik een handje help waar ik niet achter sta.
    Misschien is dat meer mijn eigen gevoel erbij.
     

Deel Deze Pagina