Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.043
    113
    Ja is 1x per jaar biddag voor gewas en arbeid. En 1x per jaar dankdag voor gewas en arbeid. Zijn dan 2 diensten per dag. Maar is volgens mij echt iets protestants
     
  2. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bij de kerk van mijn schoonouders hebben ze dat wel want ik hoor haar vaker afgelopen jaren dat ze het over dankdag heeft.
     
  3. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Van huis uit ben ik biddag en dankdag wel gewend. 's Middags en 's avonds een dienst. Een week later waren we vrij, want dan had de andere kerk in het dorp bid/dankdag en zij hadden 's ochtends en 's avonds dienst.
    In de kerk waren we nu zitten, wordt de zondag erna aandacht besteedt aan bid/dankdag. Afgelopen jaren kregen de kinderen een zaadje mee op biddag en met dankdag mochten ze het eindproduct (of foto ervan) meenemen. Ik kan me zonnebloemen herinneren en pompoenen (echt groot!). Vind het altijd wel leuk dat het op die manier heel concreet wordt gemaakt.

    We hebben sinds vorige week paastakken in huis staan, ik was dank/paaskaartjes tegengekomen wat ik wel erg leuk vond, inmiddels hangen er ook wat bloemetjes, eitjes sleutelhangers in (idee van onze dochters). Er zijn 40 dank/paaskaartjes (voor de lijdenstijd) maar we zijn een beetje laat begonnen, dus we kiezen allemaal een kaartje 's avonds die we in de takken hangen. Wel erg leuk om te zien hoe ze er mee bezig zijn. Gisteren hebben we pannenkoeken gegeten, de jongste moest en zou het kaartje "Dankuwel voor het eten op mijn bord" in de takken hangen.

    Verder gaat alles hier goed, ik zit weer lekker in mijn vel, heb weer veel meer energie. Maandag hebben we de 20-wekenecho gehad en dat zag er allemaal goed uit.
    Over 2,5 week krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, dus nu wordt het toch wel weer tijd om de spullen weer in te pakken. In het verhuizen zelf hebben we nog niet zoveel zin, het is nog steeds niet mijn hobby, maar we kijken er wel erg naar uit om in het nieuwe huis te wonen.

    Afgelopen weken zijn we ook druk geweest voor school van onze oudste. Ze zou eerst tot de zomer in haar peutergroep blijven en na de zomervakantie op school starten. Nov/dec. zei de peuterleidster dat ze aan meer toe is (zijn nu onder andere al met letters bezig, ze wordt over 2 weken 4 jaar). Dus uiteindelijk hebben we haar toch eerder bij het samenwerkingsverband (SWV) aangemeld. Omdat ze naar het speciaal onderwijs gaat, moet ze eerst bij het SWV worden aangemeld, die overleggen dan of ze met hulp/begeleiding toch naar regulier onderwijs kan of dat ze gehandicapt genoeg is om naar het speciaal onderwijs te gaan. Het SWV geeft een advies en daar gaat een volgende commissie over vergaderen en die commissie moet dan de toelaatbaarheidsverklaring (TLV) afgeven die nodig is om te kunnen/mogen beginnen op het speciaal onderwijs.
    Afgelopen is de bespreking van het SWV geweest, zij hebben advies gegeven voor het speciaal onderwijs. Komende week is de vergadering van die commissie en dan is het papier- en regelwerk voor haar school klaar. De school heeft al laten weten dat onze dochter na de meivakantie kan starten (op voorwaarde van die TLV).

    Omdat we naar een andere gemeente verhuizen moesten we ook regelen hoe het met alle hulpmiddelen van onze dochter zit (rolstoel, wc-douchestoel, etc.) omdat die in bruikleen zijn. Dus we hebben heel veel geregeld voor de verhuizing, behalve het "echte" verhuizen (spullen inpakken etc.).

    Allemaal een fijn weekend!
     
  4. Sifra

    Sifra Niet meer actief

    Hier idd opgegroeid met biddag en dankdag. In de omgeving waar ik ben opgegroeid en nu nog steeds woon zijn deze dagen nog steeds actueel. Biddag de 2e woensdag van maart, dankdag de tweede woensdag in november zijn dagen waarop gebeden wordt voor 'gewas en arbeid'. Hoewel hier mee opgevoed, doen wij niet echt actief aan deze dagen.
    Deels vanwege het feit dat wij niet meer actief kerken in de gemeente waar wij zijn opgegroeid en 'zoekende' zijn naar een passende gemeente, deels omdat ik niets heb met de speciaal in het leven geroepen dagen waarop er dan extra gebeden moet worden.
     
  5. Sifra

    Sifra Niet meer actief

    Korenbloem, wat mooi die dank/ paaskaartjes! Een mooie manier om deze tijd van bezinning vorm te geven. Mag ik vragen waar je deze kaartjes gevonden hebt?
    Hier ook paastakken, vnl. met wat voorjaarsachtige decoratie ;), maar vind die kaartjes dus echt een heel mooi idee!
     
  6. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Hoi @Sifra,
    het zijn deze kaartjes: http://zing-maar-mee.nl/product/paas-dank-kalender/
    heel eenvoudig (dank U voor de zon, vriendjes, schoenen, wie je bent, mooie jurk) maar ook voor de kerk, dat God van ons houdt, de goede Herder is. Eigenlijk dingen die heel normaal zijn waardoor we vergeten om er voor te danken.
     
    Lenaroos vindt dit leuk.
  7. Sifra

    Sifra Niet meer actief

    Dank je voor je link.
    Ik zie nu dat de kaartjes gericht op kinderen, in ons geval niet helemaal van toepassing ;), maar wel erg leuk om kinderen op deze manier bezig te laten zijn met het thema Pasen en dankbaarheid.
     
  8. Ik twijfel dames..
    Over een paar maanden komt Kinga Ban zingen in een kerk in de buurt.
    Tot nu toe kan/wil niemand mee.
    Zal ik er alleen naartoe gaan?

    Wat zouden jullie doen?
     
  9. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik zou gewoon alleen gaan.
     
  10. Dank je wel, ik dacht.. Ik kom vast nog wel bekenden tegen.. maar het is nog wel een beetje een drempel die ik over moet!
     
  11. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Het komt vast goed, je kunt zonder enige afleiding compleet genieten! Dat is dan weer het voordeel.
     
    einad vindt dit leuk.
  12. Dat is helemaal waar!
     
  13. Ik heb een kaartje besteld!

    Hoe gaat het verder met iedereen?
     
  14. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Mooi einad. Ik hoop op een mooie en gezegende ervaring voor je. Voor degenen onder ons ik kwam via FB ultimate mom tegen. Misschien ook iets voor degenen die moeder zijn in deze lijst
     
  15. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Wij zijn druk aan het verhuizen. Komende zaterdag willen we alle spullen oververhuizen, dus nu nog bezig met de vloer (boven), verven. Als manlief klaar is met de vloer in onze kamer, kan ik nog 1 wand behangen, is wel fijn nu de kamer nog leeg is.
    In de keuken willen we ook 1 wand behangen, maar daar zit een sierstucwerk op, dus daar moet ik nog even over nadenken want dan hecht het behang natuurlijk minder goed.

    We hebben vorige week wel om onze jongste gelachen. We hebben campingbedjes, luchtbed en slaapzakken meegenomen en 'kamperen' nu in het nieuwe huis. Vorige week waren we even in het oude huis. De jongste was woest, hard krijsen, wilde de auto niet uit, hield de gordeltjes vast zodat we die niet los konden maken. Uiteindelijk kwam het hoge woord eruit: "Huisje toe". We hadden toen 5 dagen de sleutel:D. Erg fijn dat ze zo snel gewend is.

    We zijn nu ook 2x hier naar de kerk geweest, lijkt ook een fijne gemeente. Oudste is net 4 geworden en is zondag voor het eerst naar de kinderverteldienst geweest. Ze had het erg leuk gehad en kwam heel blij terug.

    Qua zwangerschap gaat het ook goed. Als je zwanger bent en verhuist, is dit de perfecte periode (vind ik), niet meer misselijk, buik die nog niet heel erg in de weg zit. Qua energie valt het me ook erg mee. Bij de tweede had ik lang niet zoveel energie.
    Kindje beweegt goed, ondanks dat de placenta weer voor ligt, voel ik het nu wel goed. De tweede heb ik vrijwel niet gevoeld tijdens de zwangerschap (had toen ook de placenta voor en ze heeft heel lang in stuit gelegen), vond ik echt niet fijn. Dus ben nu wel blij dat ik dit kindje goed voel.

    Ik ga weer verder met klussen, theepauze is weer om;).
     
  16. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Succes met alles korenbloem!
     
  17. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Heel veel succes korenbloem
     
  18. Heel veel succes @Korenbloem86

    @iez Ik zal eens kijken op de fb pagina!

    Kijkt of is er zelfs misschien wel iemand aanwezig op de NederlandZingtDag?
    Ik volg het grotendeels via een livestream, zo fijn deze techniek tegenwoordig!
     
  19. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Einad: ik kijk niet en ben ook niet aanwezig....
     
  20. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Gaat er nog iemand naar opwekking?
    Ik ben wel erg benieuwd, maar waarschijnlijk dit jaar niet. Net als vorige jaren luisteren naar de radio.

    @iez, ik zie een nieuwe banner! Gefelicteerd! Hoe voel je je (zowel lichamelijk; misselijk, moe, .. maar ook psychisch? Ik kan me voorstellen dat de MA's van vorig jaar toch impact op je hebben gehad?
    Ik bid voor een goede zwangerschap en straks een mooi, gezond kindje in jullie armen.

    Hoe is het met de anderen?
     

Deel Deze Pagina