Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Hi Korenbloem, wat lief van je, hartelijk dank dat je mee bidt!

    Ik ben heel misselijk en moe. En ja dat is zo wat je zegt, we leven van fase naar fase, eerst hopen geen MA/MK, dan hopen geen ziektes, dan hopen geen vroeggeboorte...dus veel gebed nodig en hopelijk gaat het nu goed.

    Vwb opwekking met hoe ik me voel denk ik dat ik het dit jaar aan mij voorbij laat gaan. Wel heel jammer.
     
  2. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Gefeliciteerd @iez, het is je van harte gegund! Hopelijk blijft het nu goed gaan!

    Ik ben op opwekking ja, net de eerste dienst gehad met henk stoorvogel.
     
  3. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Oh wat leuk, Henk is 1 van onze pastors. Altijd leuk hoe hij het woord brengt.

    Bedankt Jillz, amen!
     
    Jillzz vindt dit leuk.

  4. Wauw gefeliciteerd! Wat bijzonder maar snap ook angst en onzekerheid! Ik zal je meenemen in gebed!
     
  5. Wat fijn dat je erbij kan zijn! Geniet! Ik kijk delen via family7.
     
    Jillzz vindt dit leuk.
  6. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Dank je wel einad.
     
  7. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Ik ben nu de preek van Henk Stoorvogel aan het bekijken op NPO2. Voor degenen die het terug willen zien. De uitzending begon om 9:30 uur
     
  8. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Is het nog mogelijk om me aan te sluiten? Ik ben christen met een kinderwens :)
     
  9. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Welkom Roodborstje2, het is niet echt een levendig groep hoor, maar wees welkom.
     
  10. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    @iez van harte gefeliciteerd! Hoop oprecht dat jullie over maand 8 een gezond kindje mogen verwelkomen! De spanning is begrijpelijk, hopelijk heb je genoeg "afleiding"

    Welkom @Roodborstje2!

    @Korenbloem86 Hoe is het met jou? Begint ook al op te schieten. Hoe bevalt het nieuwe huis?

    Hier inmiddels de 36 weken voorbij. Wat vliegt de tijd..
     
  11. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Dank je wel mutskuh. Wat een mooie handtekening heb je!

    Sterkte met de laatste weken!
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  12. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Vanochtend weer zondagsschool gegeven, het zijn zulke lieve kinderen, gaat echt kriebelen bij mij zo haha
     
  13. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    Welkom @Roodborstje2. Naar wat voor kerk ga je?
    Ik ging "vroeger" ook naar de zondagschool, dat was 's middags (tussen de diensten in). Ik vond de zondag altijd erg druk, eerst naar kerk (10-11.30), dan van 14-15u zondagschool en van 18-19.30u weer kerk.
    Onze dochter gaat nu naar de kinderverteldienst. Ze zijn hier nogal van het knutselen, voor haar prima, maar ik merkte dat onze logée het wat minder vond.
    In onze vorige gemeente werd tijdens de kindernevendienst het bijbelverhaal gezamenlijk gedaan (alle kinderen bij elkaar) en daarna splitsten ze in groepjes. Er was een groepje die (bij redelijk weer) naar buiten ging, een spelletjesgroep, 2 knutselgroepen (voor kleuters en groep 3/4), dansgroep. Dus voor een beweeglijk jongetje was dat wel erg fijn.

    @mutskuh, voor jou gaat het ook snel,, nog maar een paar weken en dan is jullie baby er al. Hoe voel je je?

    Qua zwangerschap gaat het goed. Morgen een groeiecho.
    Zwangerschap gaat voro mijn gevoel inderdaad erg snel. Denk regelmatig "Al .... weken".
    Gisteren een dagje weggeweest, was blij toen ik 's avonds kon zitten, maar verder heb ik weinig last.

    Het nieuwe huis is erg fijn. We genieten van de ruimte, de grote tuin. Erg blij mee.
     
  14. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113

    Voel je je verder goed? Heb je al een echo gepland staan of wacht je nog een poosje? En dankjewel :oops:


    Voel me uitgeput. Slaap slecht en met dat warme weer is er niks goed :D maar nog even volhouden. Hoe was de groeiecho?
     
  15. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Ik voel me goed gelukkig. Ben 2,5 wk heel erg misselijk en moe geweest. Maar dat is nu over.

    Al 2 echo’s gehad. Een hele vroege en eergistern.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  16. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Er zijn niet zo heel veel van deze kerken in Nederland dus ik zeg het liever niet openbaar ivm herkenbaarheid :) onze zondagsschool is tijdens de kerkdienst, de kinderen zitten in de dienst voor het begin en het einde en gaan dan tussendoor weg. Het houdt meestal in dat ze gaan knutselen, spellen doen en toneel etc met een gezamenlijk verhaal erachter.

    Hoe ging de echo? Spannend hoor zo dicht bij je uitgerekende datum! En ook @iez hoe waren de eerste echo's?

    Wij zitten nu op het wachtbankje, ik kan op 15 juni testen :D
     
  17. Gisteren bij het concert van Kinga geweest, wauw!
    Het was zo mooi, krachtig en ontroerend!

    Ik lees wel mee, maar ben erg druk met mijn zoon.
    Dat gaat helaas nog niet zo, maar hoop dat het snel beter mag gaan!
     
  18. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    En hoe vond je het om alleen te gaan of was er toch iemand mee uiteindelijk?

    Wat is er met je zoon aan de hand dan? Sorry als je het eerder hebt verteld, dat ben ik dan weer vergeten.
     

  19. Ik was alleen gegaan en twijfelde enorm. Maar je voelt je eigenlijk totaal niet alleen op zo'n avond. Kinga heeft mijn cd gesigneerd en hebben een kort woordje gewisseld.

    Mijn zoontje is (volgens school) overspannen, zijn al sinds oktober met begeleiding en therapie. Nu een aantal testen gedaan en binnenkort de uitslag. Hij gaat momenteel 1 a 2 uur naar school..
     
  20. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    @einad, je klinkt erg enthousiast over het concert, fijn dat je zo genoten heb.
    Wat vervelend dat het met je zoontje niet lekker gaat. Hopelijk geven de onderzoeken duidelijkheid zodat hij de juiste begeleiding kan krijgen. Heel veel sterkte en kracht voor jullie en jullie zoontje gewenst!

    @mutskuh, de laatste dagen! Of misschien al aan het genieten van jullie kindje en zijn het dus de eerste dagen?

    @iez, hoe gaat het? Heb je binnenkort weer een echo?

    @Roodborstje2, gefeliciteerd!
    Ik was trouwens meer benieuwd naar de 'soort' kerk, hoef niet precies te weten welke kerk, maar was nieuwsgierig of het een traditionele kerk is of bijv. meer evangelisch.

    Qua zwangerschap gaat hier alles nog steeds goed. Gisteren de tekst voor het geboortekaartje naar de ontwerpster gedaan. We zijn deze keer heel lang bezig geweest over de aankondigingszin. Maar eindelijk gevonden en ben er heel erg blij mee:
    Door God gegeven, in liefde ontvangen,
    Gods kind, onze dochter/zoon en ons zusje/broertje.

    Verder pieker ik momenteel veel, mijn vader gaat over 4 weken trouwen (scheidingspapieren met mijn moeder zijn afgelopen december getekend) en ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Aan de ene kant denk ik, moet ik daar iets van vinden, maar omdat het me zo bezig houdt, denk ik het wel. Ook vind ik de reden van het snelle trouwen raar; ze willen vanwege de kerk trouwen. Zij doet nergens aan, ging als kind wel met oma naar de kerk maar verder niets. Mijn vader hield haar er dus naast in zijn huwelijk met mijn moeder (hij heeft nu zo'n 1,5-2 jaar een relatie met zijn vriendin). Nadat hij vorig jaar betrapt is, is hij bij haar gaan wonen en sinds november wonen ze samen in mijn ouderlijk huis. Als de kerk de belangrijkste reden is om te trouwen, dan hadden ze één en ander anders moeten doen.
    Daarbij komt ook dat ik vrij weinig tot geen contact had/heb met mijn vader. Voor mijn gevoel wil hij nu aan zijn vriendin laten zien dat hij een leuke vader en opa is, wat ook 'raar' is. Eigenlijk vind ik dat hij daar 32 jaar te laat mee komt en hoeft dat voor mij niet meer.
    Ik heb geen zin om naar die bruiloft te gaan, maar ja, het is wel mijn vader. Ergens hoop ik dat ik dan lig te bevallen (en dus een heel goed excuus heb om niet te gaan). Aan de andere kant hoop ik dat deze baby t/m de uitgerekende datum blijft zitten, want ze hebben bedacht om zo'n beetje in mijn achtertuin op huwelijksreis te gaan (6 km hiervandaan). Ik heb geen behoefte om hem (en zijn vriendin die ik al wel 4x heb gezien en die ik behoorlijk betuttelend en manipulerend vind) om de haverklap op kraambezoek te hebben. Voor mijn gevoel zijn het 2 vreemden.
    Er speelt nog wel meer dan dit, maar als jullie willen (mee)bidden dat ik hier rust over/mee krijg, duidelijkheid over wat wel of juist niet te doen, zou ik dat wel heel fijn vinden.

    Ik vind het ook lastig omdat ik nu (ver)oordeel, ik ben echt niet beter. Maar ik merk dat ik de positie van geloof/kerk toch lastiger vind dan ik van mezelf dacht/had verwacht. Het huwelijk van mijn ouders was niet goed, ik heb regelmatig gedacht dat hun huwelijk niet was zoals God het heeft bedoeld. Maar een scheiding is ook niet zoals God het heeft bedoeld. Ik moet wat dat betreft opnieuw ontdekken wat mijn mening/visie is omdat het niet zo zwart-wit is als ik dacht. En ergens valt het me tegen van mezelf dat ik zo zwart-wit (goed-fout) dacht.

    --> Hopelijk is het een beetje te begrijpen, ben ook moe en dan niet altijd even duidelijk.
     

Deel Deze Pagina