Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    @Korenbloem86 wat een enorm lastige situatie. Ik kan me voorstellen dat je moeilijk je weg hierin kunt vinden. Ik denk dat het goed is om open minded met deze nieuwe vrouw om te gaan, maar je hoeft niet alles te slikken omdat het familie is. Bijvoorbeeld het kraambezoek mocht dat zo gebeuren. Jullie gezin nu gaat voor je ouderlijk gezin. Hoe gaat het met je moeder in deze hele situatie?

    Mijn kerk is trouwens vrij traditioneel maar er loopt een parallelle dienst die moderne muziek speelt en iets meer loslaat van de liturgie, daar ga ik altijd heen.
     
  2. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.670
    1.019
    113
    Klinkt als een fijne combinatie, wij gaan naar de nederlands gereformeerde kerk, vind de wat 'degelijke' preek in combinatie met de "lossere" muziek erg fijn.

    Mijn moeder weet nog niet dat mijn vader weer gaat trouwen. Ik dacht echt dat daar afspraken over werden gemaakt in verband met kinderen, ze hebben heel wat gesprekken met een mediator gehad, dus was er vanuit gegaan dat dit besproken was. Nu zijn we inmiddels alle 5 volwassen (jongste is 19 jaar), maar één van mijn broers heeft een verstandelijke beperking en heeft het verstandelijk vermogen van een kind van 6-7 jaar. Daarom dacht ik dat er afspraken over gemaakt waren omdat hij op spanningen, veranderingen etc. heftig kan reageren, dus is het fijn als zijn moeder er ook vanaf weet lijkt mij zodat ze begrijpt waar hij nu weer 'last' van heeft. Mijn zus heeft nu tegen mijn vader gezegd dat hij het moet vertellen aan onze moeder, gebeurd als het goed is deze week.
    Verder is mijn moeder erg netjes, de jongste woont nu bij mijn vader en zijn vriendin en klaagt dus wel eens (nou ja, meer dan wel eens ;)), waarop mijn moeder aangeeft dat zij er niets aan kan veranderen en dat de jongste het zelf moet oplossen.
    Ik heb de indruk dat mijn moeder het wel fijn vindt omdat er nu rust in huis is, ze nu veel meer haar eigen gang kan gaan omdat ze geen rekening meer hoeft te houden met mijn vader (en de jongste 2 die nog thuis woonden).
    Qua werk en geld baalt ze er wel erg van. Ze wilde altijd graag werken, maar mocht niet van mijn vader, hij zou voor haar zorgen. Daarnaast heb ik ook de indruk dat mijn vader aan de buitenwereld wilde laten zien dat zijn vrouw niet hoefde te werken (dat mijn moeder daardoor elk dubbeltje om moest draaien zag hij niet). Nu moet ze dus toch gaan werken. Met een diploma bejaardenverzorgende (zoiets was het toen) van ruim 35 jaar geleden kom je nu niet zo ver. Daarnaast werkt haar leeftijd natuurlijk niet mee, ze heeft net een 2e nieuwe knie gekregen waar het herstel ook niet al te soepel van verloopt. Verder is ze van een inmiddels lage hypotheek naar een behoorlijke huur gegaan, dus over het geld maakt ze zich best wel zorgen (niet op de korte termijn, want mijn vader heeft haar uit moeten kopen).
    Ze probeert er in ieder geval wel het beste van te maken.
     
  3. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    @einad wat verdrietig dat je zoontje daarmee kampt. Ik hoop dat jullie een oplossing ervoor vinden en dat God alles mede ren goede laat werken.

    @Korenbloem86 wat een nare situatie. Mijn moeder is toen ze getrouwd was met mijn stiefvader vreemdgegaan (had blijkbaar een korte affaire). Beide ouders waren trouwens niet christen.

    Er volgde een scheiding en daarna tot de dag van vandaag wonen mijn moeder en die man samen. In het begin had ik alleen haat richting die man. Later is dat tolerantie geworden. Jezelf erbij neerleggen dat hij er nu eenmaal bij hoort. Ik ben blij dat haat plaats maakte voor tolerantie. Maar hij is altijd de vriend van mijn moeder gebleven. Ik heb absoluut geen acceptatie of vaderlijke gevoelens voor hem. Diep in mijn hart wil ik nogsteeds dat die relatie ooit stopt omdat mijn moeder er zo ongelukkig in is. Wel wens ik dat hij zijn leven aan Jezus geeft en geredt wordt.

    Heel veel sterkte en wijsheid gewenst en toegebeden.
     
  4. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.228
    1.040
    113
    Hallo dames,

    Woensdag avond na een pittige lange bevalling is onze zoon N.athan geboren. We maken het goed.
     
    einad, Jillzz, Roodborstje2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Van harte gefeliciteerd!!!!
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  6. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Ik hoop dat je snel herstelt van de bevalling.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  7. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.670
    1.019
    113
    Gefeliciteerd! Wat een mooie naam. Een voorspoedig herstel en heel veel liefde, geluk en zegen voor jullie gezin.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  8. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Gefeliciteerd @mutskuh! Mooie naam :) veel geluk met zijn vieren
     
    mutskuh vindt dit leuk.

  9. Wauw van harte gefeliciteerd, en wat een prachtige naam!!
     
    mutskuh vindt dit leuk.

  10. Wat een vervelende situatie zeg! Heb je er al iets meer rust in gekregen?
     
  11. Bedankt voor je bemoedigende woorden!
     
  12. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Goedemorgen dames na een half jaartje offline te zijn geweest ben ik erweer:D

    Allereerst @mutskuh van harte gefeliciteerd met jullie zoon.

    Ik heb niet alles nagelezen maar zie wel dat er weer wat in blijde verwachting zijn. Geweldig!

    Wij zijn inmiddels verhuisd(eind mei) men wat een drukke tijd hebben we achter de rug maar nu is het echt genieten en komen we weer lekker tot rust. Laatste weekje en dan begint bij ons de vakantie. Vorige maand ook alweer de verjaardagen van onze meiden gevierd, de jongste nu gewoon alweer 1:eek: time flies.

    Gaan jullie vant zomer nog weg of lekker thuis? Het weer is echt mega hè, kan niet op. Hopelijk blijft het nog zo een paar weken, wij gaan als het weer goed en droog blijft nog kamperen in Limburg. Zijn oa nog met de tuin bezig dus dit jaar geen dure vakantie.

    Zonnige dag vandaag
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  13. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.670
    1.019
    113
    Hallo dames,
    hoe gaat het met iedereen?
    @Mamamijn, leuk dat je ook weer even langs komt. Zijn jullie nog wezen kamperen? Het weer is in ieder geval goed en droog.

    @iez, hoe gaat het? Is de warmte in combinatie met je zwangerschap vol te houden? Ik vond de laatste maanden tropisch weer fijner dan in de eerste maanden, was zo misselijk en dat werd door de hitte nog erger. Maar mijn laatste loodjes vond ik nu prima te doen met dit weer. Lekker in de tuin, voeten in het zwembadje, natte, koude handdoek in de buurt.
    Binnenkort de 20-wekenecho, hoe kijk je er tegen aan? Zag dat je al wel een vroege GUO hebt gehad.

    @einad, hoe gaat het nu thuis, ook met je zoontje?

    Ik ben vorige week bevallen van een zoontje. Had na 2 meiden verwacht dat de derde weer een meisje zou zijn, maar toen hij was geboren en ik zag dat het een jongen was, was het niet raar of zo. Het klopte gewoon.
    Bevalling was weer erg snel, vond deze wel het zwaarste van de drie.

    De meiden zijn erg blij met hun broertje. De jongste wilde graag een zusje en noemt hem "Meis":D. Ze willen hem het liefst de hele dag kusjes geven en knuffelen.
    Zoontje was wel 10% afgevallen en groeide de dagen erna maar 20-40 gram per dag, ook nog een dag hetzelfde als de dag ervoor. Vandaag zat hij gelukkig op -6% van zijn geboortegewicht, dus langzaamaan groeit hij.

    De jongste heeft ook bedacht dat dit een heel handig moment is om op het potje te gaan poepen, fijn dat ze nu zelf zindelijk begint te worden, maar de kraamweek vind ik niet het meest ideale moment. Blijkbaar heeft ze bedacht dat luiers voor baby's zijn;).
    Ik voelde donderdag een koortslip opkomen, gelukkig was die al heel snel ingedroogd, vond ik toch een beetje eng met een baby. Kraambezoek met koortslip kun je buiten de deur houden, maar als je zelf een koortslip hebt, kan dat niet.

    Naam zet ik niet op het forum, is sinds 2012 maar 4x gegeven. Vind het fijn om buiten het forum niet herkend te worden, dus vandaar.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  14. @Korenbloem86 Van harte gefeliciteerd met jullie wondertje! Een zoontje, wat super leuk! Ik ben heel erg benieuwd/nieuwsgierig naar de naam maar ik snap ook dat je hem liever voor jezelf wilt houden! Hebben zijn zussen ook bijzondere namen?

    Met mijn zoontje gaat het in de vakantie gelukkig een stuk beter, we kunnen echt weer even genieten! Afwachten hoe het straks na de vakantie verder gaat.
     
  15. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.670
    1.019
    113
    Wat fijn dat het nu weer wat beter gaat met je zoon. Ik heb mijn oudste ook wel eens op laten halen door vrienden omdat ik helemaal klaar met haar was, kon een dag bijkomen, niet die zorg en daarna weer vol goede moed en energie verder.
    Geniet nog lekker verder die laatste weken van de vakantie, en hopelijk ook als school weer begonnen is. Ik heb het idee dat onze dochtr juist beter gedijt bij het ritme en structuur van school, ze kijkt zelf iedere ochtend of ze al weer naar school mag.
     
  16. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.228
    1.040
    113
    @Korenbloem86 van harte gefeliciteerd met jullie zoontje, geniet er maar lekker van.
     
  17. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    @Korenbloem86 van harte gefeliciteerd met jullie mannetje! Heel veel geluk met jullie gezinnetje :)
     
  18. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Korenbloem: van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! Ik ben heel nieuwsgierig naar je naam! Ik hou ook van unieke namen. Al mijn kinderen hebben nauwelijks voorkomende (dwz minder dan 5x in de afgelopen 10-20 jr) veelal Hebreeuwse namen. Dus ik ben ook heel terughoudend want ja iemand kan je zo vinden herkennen. Al heb ik niets te verbergen is dat toch een gek gevoel.

    Mocht je nog jongensnamen over hebben met een mooie betekenis die weinig voorkomen en die je niet denkt te gaan gebruiken dan hoor ik dat graag. Ik vind jongensnamen echt een stuk moeilijker dan meisjesnamen. En al helemaal omdat er bij mij veel beginletters wegvallen omdat de uitspraak in twee verschillende talen hetzelfde moet zijn en dat dus vaak niet zo is in mijn geval.

    Ik heb met 18wkn weer een GUO gehad die was tot nu toe gelukkig weer goed. Maar ik moet met 20 wkn weer maar dan gaan ze alleen focussen op de nieren (dat is wat ze bij ons in de gaten gaan houden). Ws om de 2 wkn denk ik, maar dat weet ik niet zeker.

    Einad: fijn dat het zo goed ging met je zoon.
     
  19. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.670
    1.019
    113
    Fijn dat de GUO tot nu toe goed is. Kan de nierafwijking ook later in de zwangerschap ontstaan of pas zichtbaar worden?
     
  20. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja klopt, het kan later optreden in de zwangerschap. Zelfs in de weken vlak na de geboorte (maar dat komt veel minder voor).

    Vorige keer was er een perfecte 20 wkn echo en met 24 wkn was het opeens helemaal mis. Dus daarom blijft het spannend tot het einde.
     

Deel Deze Pagina