vragen over paco

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door esther1984, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

    esther1984 Bekend lid

    22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    #1 esther1984, 7 apr 2010
    Laatst bewerkt: 7 apr 2010
    onze kleine heeft erg veel baat bij inbakeren, onze kleine is erg bewegelijk, en houd zich daardoor wakker, hij maaid met zijn armen, nu heb ik het dus uitgeprobeerd met eigen gemaakte doeken, wel op de manier van ria blom, maar ik vind het erg ingewikkeld, en erg beperkt, mijn vriend is er al geen kei in, en krijgt die manier niet te pakken, en hij moet de kleine ook wel eens naar bed doen.'
    nu sprak ik gisteren de verpleegkundige, en die vertelde mij dus ook over de paco doeken, dat die bij hun ook als veilig wordt beschouwd.

    nu vroeg ik mee een paar dingen af, ik heb gezien op de site van babydumo dat hun ze dus verkopen, maar weet niet of ze die ook in de winkel zelf verkopen, of alleen via internet, hoe komen jullie aan de paco?

    welke maat heb ik nodig voor de paco? bij babydump hebben ze allean maatje m en er staat tot 7 kilo, onze kleine is nu 7 weken, en weegt 11 pond, moet ik dan maatje m hebben of een maatje groter?

    en hoe zit het straks met afbouwen, hoe kun je afbouwen met de paco?

    en heb ik voor de paco ook de verpleegkundige nodig, i.v.m. heupjes en hoe dat ik het toepassen, of zijn jullie er gewoon zelf mee begonnen.

    kunnen julie mij helpen? en mij tips en adviezen geven, andere suggesties zijn ook welkom.
     
  2. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik heb mijn paccodoek toen bij de thuiszorgwinkel gehaald. Qua maat zou ik gewoon een M nemen, te groot is niet handig want dan is kan je je zoontje er niet meer straks inwikkelen. En als 'ie te klein is, kan je hem via MP goed verkopen, die van mij was binnen een week verkocht. (je kan dus zelf ook even op MP zoeken)

    Ik vond de paccodoek geweldig!
     
  3. Diesel82

    Diesel82 Actief lid

    26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Ik heb de paccodoek via internet besteld. Op de site van pacco staan verschillende maten en uitleg welke maat voor het gewicht nodig hebt. Maar jij hebt de pacco piccolo nodig, ik denk dat dat overeenkomt met de M die je gezien hebt. Deze piccolo is namelijk van 4-7 kilo.
    Ik ben zonder langs een verpleegkundige te zijn gegaan begonnen met inbakeren. Het ois niet moeilijk en er zit ook een duidelijke uitleg bij. Kind kan de was doen.
    Hoe af te bouwen, geen idee, haha. Ik ben net pas begonnen met inbakeren met de paccodoek.
    Succes en ik zou maar gauw een bestellen, het is echt een uitkomst!!
     
  4. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Te groot is gevaarlijk; kan de doek gaan schuiven.
    Dus altijd precies de maat kopen die ze nodig hebben (in jouw geval 4-7 kg)
    Afbouwen kan heel verschillend; per slaapje, per arm, of in 1 keer. Toen Iris haar 1e prikjes kreeg zijn we helemaal gestopt; je mag ze dan 24u niet inbakeren vanwege evt koorts, dat ging zo goed dat we haar nooit meer ingebakerd hebben.
     
  5. Pumba

    Pumba Actief lid

    2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Hoi Esther,
    Ik heb eerst een Pacco op marktplaats gekocht en toen deze goed bleek te bevallen heb ik er op de site van Pacco nog 1 bijbesteld zodat we niet zonder zaten als de doek vies was geworden.
    Met de Pacco zijn we cold turkey gestopt en aanvankelijk ging dit heel goed. Na een paar weken sliep hij wel onrustiger en zijn we gestart met de Puckababy. De Puckababy is een losse inbakerzak, eigenlijk meer een slaapzakje met een hesje erin waar ze ook met de armen in zitten. Deze is gemakkelijk af te bouwen doordat er ritsjes tpv armsgaten zitten, je kunt dus bv eerst 1 arm uit de zak laten en na verloop van tijd beide armen zodat het een gewoon slaapzakje is.
    Succes!
    Pumba
     
  6. Yjc

    Yjc Fanatiek lid

    18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik heb er een via de thuiswinkel gekocht, nadat ik van een verpleegkundige uitleg had gekregen over het gebruik en een tweede via marktplaats. Om er een te hebben als de andere in de was zat. Via mp scheelt veel geld.
    Hier werd door de thuiszorg wel aangeraden om eerst even langs het cb te gaan voor controle van de heupjes en uitleg over het gebruik.
    Echt een uitkomst die doeken en super makkelijk in gebruik. Zelfs met 2 overbelaste polsen kon ik haar nog inbakeren.
    We hadden gewoon de kleine versie want voordat ze 7 kg woog waren we allang gestopt.
    Wij zijn na 6 weken cold turkey gestopt want op het KDV deden ze niet aan inbakeren. Daar sliep ze goed in een slaapzak, thuis hebben we het nog een weekje 's nachts volgehouden maar daarna gewoon overgestapt naar een Hema slaapzakje.
     
  7. MamavanJurre

    MamavanJurre Actief lid

    3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

    ook wij hebben ingebakerd met de Pacco doeken en dit is erg goed bevallen! Wij zijn door het CB destijds doorverwezen naar een kinderfysiotherapeut, zij heeft voorgedaan hoe we met de doeken om moesten gaan, waar we op moesten letten, de principes van rust regelmaat en zij verkocht de doeken ook. Op het CB heeft de arts naar zijn heupjes gekeken. Later hebben we via internet (volgens mij via de Pacco site zelf) nog een doek bij gekocht voor als de ander in de was zat.

    Uiteindelijk hebben wij een maand of 2/3 ingebakerd. Ineens begon meneer zich hevig te verzetten tegen de doeken en toen hebben we met 1 hand vrij gelegd. Dit ging gelijk goed en binnen een week sliep hij in een slaapzak. Dus daar hebben wij gelukkig geen problemen mee ondervonden.

    Groetjes!
     
  8. esther1984

    esther1984 Bekend lid

    22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    heb een pacco gekocht via marktplaats, als die goed bevalt bestel ik nog een nieuwe bij, ben benieuwd.
     
  9. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Ik had m destijds ook via marktplaats, de piccolo. Koop nooit te groot hoor! Dat kan gevaarlijk zijn!
    Afbouwen kan door 1 en later 2 armpjes los te laten en niet bij in te wikkelen. Ik heb zelfs alleen de buitenzak van de pacco gebruikt in het laatste stadium. Heel veel succes! Ik was er erg blij en tevreden mee!
     

Deel Deze Pagina