Clear blue ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mpeet91, 20 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mpeet91

    Mpeet91 Lid

    17 sep 2017
    58
    20
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik weet even niet meer hoe mijn cyclus nou is..afgelopen maanden steeds 30, 32 etc en moest 3 sept beginnen met ovulatie test..toen knipperende smiley. 4 september smiley dus piek..nou mijn lichaam gaf dit niet aan..merk dat aan vruchtbaarslijm. 6 sept weer gaan teste en weer knipperende smiley..10 september weer smiley (piek). Hoe kan je nou 2x in n cyclus 2 eisprongen hebben of in ieder geval 2 pieken? Iemand dit ook eens gehad? Ik verwacht voor dat geld wel betrouwbare testen te krijgen..ik kreeg overigens pas rond 15/16 sept het idee dat mij ei kwam..
    Wanneer mijn NOD nou is..?? Heb deze maand minder last gehad van mijn eisprong (normaal gesproken kan ik amper gaan zitten).
    Ben wel begonnen met tempen maar denk dat dat voor nu misschien weinig zin heeft..iemand tips/advies?
     
    Boebels vindt dit leuk.
  2. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Weet het niet zeker, maar volgens mij is bij de variant die je gebruikt een knipperende smiley een teken dat je vruchtbare periode is begonnen. Pas als ie blijft staan, dan wordt er een LH-piek gemeten. Heb je alleen nog knipperende smiley 's gezien?
     
  3. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Sorry, ik heb niet goed gelezen. Je kunt per cyclus wel verschillende hormoonstijgingen en dalingen hebben. Overigens is dat precies wat die tests aangeven; je kunt er niet met zekerheid mee vaststellen dat er een eisprong was. Dat kan alleen met een echo of door je bloedwaarden te bekijken. Als ik mag gokken dan zou ik afgaan op de tweede LH-piek plus een of twee dagen. Dus je ei was dan op 11/12 september.
     
  4. Mpeet91

    Mpeet91 Lid

    17 sep 2017
    58
    20
    8
    Vrouw
    Ik heb 2 keer een stilstaande smiley gehad dus de LH-piek. Die knipperende smiley is inderdaad het begin vd vruchtbare periode maaar vind het zo vreemd dat ik 2 keer een stilstaande heb gehad
     
  5. Mpeet91

    Mpeet91 Lid

    17 sep 2017
    58
    20
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!
    Oke dat zou misschien kunnen..alleen kreeg ik na die tijd pas symptomen van de eisprong. Vind dat zo vreemd. Je kan toch geen vruchtbaar slijm verliezen rondom een eventuele innesteling? Afwachten..is het enige wat ik kan doen
     
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Ik weet dat de paarse versie van clearblue ovulatietesten niet heel betrouwbaar zijn. Die met dubbele hormoonindicator. Je kan beter de roze, dus gewone variant gebruiken.

    Verder zou een verklaring kunnen zijn dat je ei na een eerste piek niet is gesprongen en het later nog eens probeert, dus dan krijg je een nieuwe piek.
     
    Mpeet91 vindt dit leuk.
  7. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Je ei kan na je eerste piek niet gesprongen zijn waardoor er nog een 2e piek ontstaat om alsnog een eisprong te krijgen.
     
    Mpeet91 vindt dit leuk.
  8. Mpeet91

    Mpeet91 Lid

    17 sep 2017
    58
    20
    8
    Vrouw
    Nee precies. Vreemd toch.
     
  9. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een paar cycli getest met de paarse cb testen, maar was er ook niet tevreden mee. Normaal gezien geeft hij ook niet je eerste test al een knipperende smiley, omdat hij kijkt naar stijging van hormonen en de eerste keer dus nog niets heeft om mee te vergelijken.

    De knipperende smiley kwam bij mij wel redelijk overeen met de dag waarop het vruchabare slijm begint te komen, dat kan wel kloppen want die knipperende smiley reageert op oestrogeen en dat is het hormoon dat het vruchtbare slijm geeft.
    Maar hij gaf al veel eerder een vaste smiley aan dan mijn piek (1-2 dagen). Ik testte ernaast met dipsticks dus kon goed zien of er oploop was of niet, en die was er op het moment van de vaste smiley ook nauwelijks. Ik had ook nog roze cb liggen, als test die gedaan en die gaf nog geen smiley.

    En die paarse raakt al helemaal van slag als je een dag overslaagt of zo.

    Ik zou volgende ronde (hopelijk heb je die niet nodig) niet meer voor die paarse gaan, als je zegt dat je vruchtbaar slijm herkent dan kan je dat zien als het begin van je vruchtbare periode. Ik zou ofwel de roze gebruiken, ofwel dipsticks maar bij voorkeur beiden. De roze zijn ook een stuk goedkoper. Ik gebruikte die ernaast als bevestiging.
     
    Mpeet91 vindt dit leuk.
  10. Mpeet91

    Mpeet91 Lid

    17 sep 2017
    58
    20
    8
    Vrouw
    Dankjewel voor je tip!
    Ga de volgende ronde de roze proberen.
    Heb nu ook een hele lange cyclus weer opeens..wat zit n lichaam toch raar in elkaar. Hopelijk volgende ronde weer "normale" cyclus.
     
  11. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Als je zo'n lange cyclus hebt zou ik beginnen testen met dipsticks 1 per dag, en als ze wat gaan oplopen of je begint te twijfelen ga je de roze erbij doen (evt meerdere per dag). Want als je een hele (lange) cyclus gaat testen met die roze elke dag wordt t alsnog duur.

    Hoelang zijn je cycli trouwens? Met PCOS kan je ook lange cyclussen krijgen, en doordat je dan vaak meer LH aanmaakt raken ovulatietesten vaak van slag...
     
  12. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hier vorige maand een vergelijkbaar verhaal! Bij de eerste piek is mijn ei niet gesprongen (geen Temp stijging dus), en dan komt er een tweede piek om het opnieuw te proberen. Toen is hij wel gesprongen. De enige manier om dit betrouwbaar vast te stellen is tempen, dus gewoon mee doorgaan! :rolleyes:

    Zoals Fluss1984 aangeeft zou ik testen met dipsticks (ik gebruik die van 2besure) en dan wanneer je denkt je piek te hebben een roze van Clearblue ter bevestiging (tipje van JosjeM, werkt perfect ;))!
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  13. Mpeet91

    Mpeet91 Lid

    17 sep 2017
    58
    20
    8
    Vrouw
    Super bedankt! Ik ga dat eens proberen de volgende ronde! Wat n ervaring hebben jullie al hihi!
    @Fluss1984 mijn cyclussen zijn ene keer 29 dan weer 34, 33 en nu deze maand ineens 40 dagen gok ik als de dag vd eisprong klopt.
     

Deel Deze Pagina