Clear blue

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door truusjee, 11 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    wat is jullie ervaring met de clear blue ovularie testen?

    Je heb er twee: clear blue ovulatietest (roze) en clear blue ovulatie test met dubbele hormoonindicatie (paarse)

    Ik gebruik nu de roze variant. Maar vroeg me af of er ook mensen de paarse hebben gebruikt en of dit beter werkt?

    En zo ja, er worden dan 4 vruchtbare dagen gemeten doe je het dan alle 4 de dagen? Of om de dag?
     
  2. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.705
    9.352
    113
    Vrouw
    Ik heb ook de roze variant gebruikt, dit in verband met dat ik vaak heb gelezen dat de paarse clear blue niet zo accuraat werkt als de roze en voor verwarring kan zorgen.
     
  3. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Ik las inderdaad ook zoiets! Gebruik jij de roze in de ochtend? Na het opstaan?
     
  4. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.705
    9.352
    113
    Vrouw
    Ik gebruik ze inmiddels niet meer, ik vond het een duur grapje worden. Toen ik nog een paar sticks over had, ben ik de dipsticks van 2 be sure gaan gebruiken en als ik twijfelde over of de dipstick positief was, gooide ik er een clear blue tegenaan. Toen de CB's allemaal op waren heb ik ze ook niet meer aangeschaft en nu maak ik alleen nog maar gebruik van de dipsticks van 2 be sure.
     
  5. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik heb de roze gebruikt, werkte prima, want heb m'n ei ermee gevonden en goed benut, haha :D
     
    truusjee vindt dit leuk.
  6. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Jaa ben ooit begonnen met dipsticks, werd er helemaal onzeker van! Wel niet wel niet! Gebruik je de dipsticks ook Smorgens? Na het slapen?
     
  7. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.705
    9.352
    113
    Vrouw
    De eerste dagen 1 keer ergens tussen 12 en 14 uur en wordt de test donkerder dan test ik 2 keer per dag. Bijvoorbeeld rond een uurtje of 11 's morgens en rond 16:00 's middags. Als ik echt dichtbij mijn piek zit, dan test ik nog vroeger aangezien ik afhankelijk ben van het ziekenhuis.
     
  8. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Pff ik snap dat je afhankelijk ben van het ziekenhuis dan gaan er ook heel veel sticks doorheen! Maar ik zit altijd zo met me drinken Haha. Ik drink dan weer teveel dan weer te weinig.
     
  9. K00

    K00 Niet meer actief

    Hier de cb met smiley gebruikt. Smiley op maandag ochtend. Maandag dinsdag en woensdag avond gevreeën. Ik dacht die gaan we niet missen ;)
     
    truusjee vindt dit leuk.
  10. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Meis die dipsticks zijn toch juist fijn? Goedkoop en als je piek er is knalt die. Hetzelfde principe als clearblue maar dan een stuk goedkoper.

    Ik test in de ochtend, 2e urine voor ik ga werken. Niet de eerste urine want dat zou te geconcentreerd zijn. Bij oploop test ik tussen 18 en 20 uur nog eens, maar hij piekt 9 van de 10 keer in de ochtend bij mij. Ik test niet overdag, ik werk fulltime en kan op het werk niet gaan zitten testen hahah

    Als je het echt heel zeker wil weten zou je moeten gaan tempen meis! Dan weet je zeker wanneer je ei is geweest.
     
  11. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Kijk eens wat ik vanochtend had :roflmao: het fijne is dat je een smiley ziet en niet zo hoeft te turen! Alhoewel soms doe ik het wel want je moet m eruit halen en dan kijk je automatisch! Mijn ervaring is dus prima met deze sticks. En ja ze zijn prijzig maar een baby kost ook geld vind t dan gek om op iets te bezuinigen om iets wat je heel graag wilt Ja toch?

    En nog een tip je kan ernaast goedkopere ovulatie testen gebruiken zie je dat het streepje donkerder wordt dan kan je een paar dagen een cb doen. Zitten 20 in zo een pak en je kan er echt wel een paar cyclussen mee doen (wat natuurlijk niet te hopen is:D)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.705
    9.352
    113
    Vrouw
    Vind dit een beetje een vreemde reactie. Je hebt het niet altijd in de hand en dat heeft niets te maken met bezuinigen en het niet graag willen.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  13. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Wat heb je niet in de hand? :)
     
  14. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.705
    9.352
    113
    Vrouw
    Als je iets heel graag wil, lukt het niet altijd. Kun je zoveel dure testen aangooien als je wilt, maar dat verandert niets aan het wel of niet zwanger worden. Dit is vragen naar de bekende weg m.i.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  15. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Dat is een ander verhaal Josje. Maar het komt wel gek over inderdaad vanuit mijn tekst dus mijn excuses allemaal :oops:
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  16. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Tempen gedaan! Schommelde erg! Kon er weinig uit halen.
    Ik werk ook onregelmatig dus ga de ene keer 6 uur de deur uit andere keer 8uur. Maar dat betekend einde van de dag ook later thuis.
    Vond op t werk ook verschrikkelijk!
     
  17. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Dat turen herken ik ook inderdaad! Vind dat ook minder prettig! Bedankt voor je reactie
     
  18. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.705
    9.352
    113
    Vrouw
    Ik test altijd heel stiekem op het werk, ik verstop zo'n zakje met een dipstick in mijn broekzak, schoen of bh (afhankelijk van wat ik draag). Haal onderweg een bekertje water bij het koffieautomaat, kieper het bekertje water leeg in het toilet. Maak het bekertje droog en hups plasje opvangen en stickie erin dopen maar. :roflmao:
     
    truusjee vindt dit leuk.
  19. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Ze hebben toch beide een smiley? Welke gebruikte je dan? De roze of paarse?
     
  20. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Mhahahaa hilarisch! Zie t ook echt voor me! :roflmao:
    Ik werk alleen op een kinderdagverblijf. Ik kan dus niet elk moment vd groep gaan en een koffie automaat hebben we niet:confused:
     

Deel Deze Pagina