Clomid en overtijd

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mar001, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar001

    Mar001 Actief lid

    25 nov 2007
    148
    0
    0
    Hoi,

    Zit nu in de 4e ronde met Clomid 50mg.
    De eerste 3 ronden op dag 28 ongesteld geworden.
    Nu in ronde 4 inmiddels 3 dagen overtijd.
    Iedere dag (nu 3 dagen) een testje gedaan, helaas negatief.

    Wat moet ik hier nu van denken? Zal de Clomid niet meer aanslaan met deze dosis? Zal ik misschien toch zwanger zijn? Of is het ook mogelijk dat je cyclus ineens langer wordt?

    Die onzekerheid, word er af toe zo moedeloos van.
    Dan maar liever ongesteld. Das ook niet leuk maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en kun je verder.

    Liefs,
    Clomid muts in afwachting... :(
     
  2. Natasja1981

    22 jul 2008
    40
    0
    0
    Bij mij werd mijn cyclus juist korter. 4 dagen geloof ik, maar ik denk dat ie ook langer kan worden. Als je toch zwanger zou kunnen zijn moet je geen Clomid gebruiken he, dat is schadelijk als je toch zwanger bent.
     
  3. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Hoi Mar,

    Bij mij werd mijn lutheale fase (ei-NOD) met clomid steeds langer. Ik was regelmatig drie dagen over tijd om daarna doodleuk ongesteld te worden :(

    Je moet helaas de testen geloven en afwachten. Heb je geen echo's gehad, dat je niet weet of je ei gesprongen is. Anders kun je de volgende ronde misschien om pregnyl vragen. Dan weet je precies wanneer je ei springt.


    Heel veel succes!
     
  4. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo zoals je aan mijn onderschrift kunt zien duren mijn cyclussen steeds langer met de clomid.

    gr jose
     
  5. Mar001

    Mar001 Actief lid

    25 nov 2007
    148
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ik heb geen tussentijdse echo's. Heb voor 6 maanden Clomid 50mg meegekregen. Mocht 't na 6 maanden nog niet gelukt zijn dan moet ik weer terugkomen.

    Mocht t tussentijds voorkomen dat ik niet ongesteld word en ook niet zwanger ben moet ik contact opnemen want dan is de dosis niet voldoende meer en moet ie verhoogt worden. Maar dan krijg ik eerst een kuurtje provera om een menstruatie op te wekken en daarna weer aan de Clomid.

    Maar vind dat een beetje eng. Stel je bent toch zwanger en dan zou je dat door de Provera afbreken. Dus wacht nog maar een paar dagen voordat ik bel. To be sure...

    Groetjes...
     
  6. LindaS

    LindaS VIP lid

    30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hoi!

    Spannend zeg.. Snap dat je dan ook niet aan de Provera wil, je wilt toch graag het zekere voor het onzekere nemen! Maar ik weet wel dat Duphaston (net zoiets als Provera) niet schadelijk voor de vrucht is, misschien kun je dat vragen aan de huisarts/ gyn?

    Ik baal eigenlijk nu ook wel dat ik geen tussentijdse echo heb.. Gelukkig wel bloedtesten die uitwijzen of ik een goede eisprong heb gehad of niet! Kan ik in elk geval nog ergens van op aan.. Misschien is dat ook iets voor jou?

    Succes meis!
     
  7. Mar001

    Mar001 Actief lid

    25 nov 2007
    148
    0
    0
    Gister toch maar even de gyn gebeld.
    Van alles is nog mogelijk dus moet nog maar ff afwachten.
    Als ik maandag nog niet ongesteld ben geworden dan weer een zwangerschapstest doen. Mocht ie dan nog negatief zijn dan kan ik er vanuit gaan dat ik echt niet zwanger ben, ben dan 10 dagen overtijd.
    Dan met de provera starten en de volgende ronde verhogen naar 100mg Clomid. Dus ff afwachten maar weer... :rolleyes:

    Maar hoezo is de Duphaston niet schadelijk dan? Daar wek je dan toch ook een menstruatie mee op?
     
  8. LindaS

    LindaS VIP lid

    30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Dat is zo, maar in de bijsluiter van Duphaston staat dat het niet schadelijk is voor een eventuele vrucht.. Dus waarschijnlijk is het dan iets minder sterk ofzo? Ik heb geen idee hoe het in elkaar zit, maar je zou het wel eens kunnen vragen!

    Weet je ondertussen al iets meer?

    X
     
  9. Mar001

    Mar001 Actief lid

    25 nov 2007
    148
    0
    0
    Oke, dat zou kunnen ja.
    Inmiddels 10 dagen overtijd en nog steeds negatief getest.
    Vandaag weer contact gehad met de gyn.
    Mag gaan beginnen met de Provera en daarna over op Clomid 100mg.
    Dus we gaan maar weer voor de volgende ronde.

    X
     
  10. LindaS

    LindaS VIP lid

    30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Balen zeg! :( Stom vrouwenlichaam! Blerrgghhh!

    Nou, we blijven positief! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Ga ervoor! :) SUCCES xxx
     
  11. cjpt

    cjpt Fanatiek lid

    16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik heb het ook gehad hoor. Eigenlijk al bijna 1 jaar elke maand (met speling van 1 dag) netjes regelmatig met Clomid. Alleen 3 maanden terug zat er ineens een cyclus van 5 dagen langer tussen. Ook gebeld met gyn, afwachten, werd uiteindelijk ongesteld. Dachten dat de Clomid 50mg niet meer aansloeg maar de maand erna om de dag echos gehad en bleek gewoon weer een eisprong te hebben. Dus blijkbaar 1 rare maand ertussen gehad.

    Soms blijkt maar weer dat onze lichamen rare dingen kunnen doen helaas!

    Succes meid!
     
  12. Mar001

    Mar001 Actief lid

    25 nov 2007
    148
    0
    0
    Ja idd, af en toe snap je er niks van.
    De eerste 3 maanden heeft de Clomid gewerkt, gesext op de juiste dagen en dan toch weer ongesteld worden. En nu de 4e ronde werkt t niet meer... bleh...
    Nog maar een potje geduld halen bij de supermarkt haha.. :)

    Jij ook succes! Zie dat je over 6 dagen mag testen, spannend.. :D

    X
     
  13. LindaS

    LindaS VIP lid

    30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Doe mij dan maar een emmer geduld! :)

    Ik hoor woensdag of ik wel of geen eisprong heb gehad, dus best een beetje spannend! Ik heb alleen geen FM gehad, dus weet totaal niet waar ik aan toe ben! Ik heb in 1 jaar twee keer een eisprong gehad en beide keren pijn in mijn tepels, nu heb ik dit weer dus dat is het enige waar ik me nu aan vast kan houden! Wachten SUCKS big time :(
     
  14. Mar001

    Mar001 Actief lid

    25 nov 2007
    148
    0
    0
    Onze lichamen zitten inderdaad maar ingewikkeld in elkaar.

    Ik heb ook geen tussentijdse controles. Heb voor 6 maanden Clomid 50mg meegekregen. En mocht ik opeens niet meer ongesteld worden en ook niet zwanger zijn moest ik bellen.

    Heb dat ook de 1e drie rondes gehad, een aantal dagen na de eisprong begonnen m'n tepels gevoelig te worden. Deze ronde had ik dat niet dus had al een beetje verw8 dat het niet gewerkt had.

    Maar nu komende ronde 100mg Clomid krijg ik ook geen FM metingen. Vind dat wel een beetje eng ivm verhoogde kans op overstimulatie. Krijg je ineens een drieling ofzo haha.. :D :confused:
     
  15. LindaS

    LindaS VIP lid

    30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    @Mar; Dus jij had ook gevoelige tepels na je ei? Dan hoop ik maar dat dat voor mij ook een goed teken is! Weet niet meer wat ik ervan moet denken..

    Maar inderdaad 100mg lijkt me ook heftig hoor! En vind het dan zo vreemd dat je niet onder controle gaat, stel je voor, een vierling :confused: Ben jij trouwens ook zo beroerd geweest van die 50mg? Of ben ik de enige :( Heb alleen maar zitten janken! ;)
     
  16. Mar001

    Mar001 Actief lid

    25 nov 2007
    148
    0
    0
    @LindaS

    Heb met de 50mg tot nu toe nergens last van.
    Maar je bent zeker niet de enige die er last van heeft, je leest het wel vaker dat je er emotioneel door kan worden, die vervelende hormonen he haha.. :D

    Heb vandaag wel al heel de dag pijn in m'n onderbuik. Dus misschien dat ik nog wel spontaan ongi word of toch nog een late eisprong... Spannend weer.

    Hopelijk zijn we snel zwanger, dan zijn we van die onzekerheid af! :D
     
  17. cjpt

    cjpt Fanatiek lid

    16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik heb ook bijwerkingen van de 50 mg, vooral de opvliegers zijn bijzonder irritant! Ik heb ze bijna 2 weken in de maand (de week dat ik Clomid slik en de week erna) daarna zwakken ze gelukkig af.

    Ik hoop dat ook dat het nooit zover komt dat ik moet gaan verhogen want nu slaap ik al bijna niet ervan en als ik dan de dubbele dosis zou krijgen ....
     
  18. Gabbel

    Gabbel VIP lid

    21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    ik zit nu in me 2de ronde clomid maar 15 dagen na me ei werd ik pas ongie terwijl ik normaal 12 dagen na me ei al ongie werd!
    mja dat is natuurlijk niks met de tijd die jij al overtijd ben ;)
     
  19. LindaS

    LindaS VIP lid

    30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ha meiden!

    Ik heb gisteren de uitslag van mijn bloedtest gekregen en helaas (nog) geen eisprong gehad.. BALEN! Ik was er zo zeker van door mijn buikkrampen en pijn in mijn tepels.. Maar nee, helaas niets.. Word vandaag gebeld door de gyn wat we nu gaan doen, ik ga in elk geval een echo aanvragen, wil wel weten waar die pijn vandaan komt!

    Hoe is het met jullie?

    @Mar; Spannend meid! Hopelijk goed nieuws voor jou! :)

    @cjpt; Ik had ook enorme last van die opvliegers, daarom zie ik ook wel op tegen een hogere dosis.. :( Maargoed, het is voor een goed doel!

    Meiden, we blijven positief! :D TJAKKA ;)
     

Deel Deze Pagina