Clomid.. geen bijwerkingen=geen resultaat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fritsie7, 25 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fritsie7

    Fritsie7 Fanatiek lid

    31 dec 2017
    1.470
    931
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    hoi allemaal,

    Ik ben afgelopen donderdag bin de gynaecoloog geweest en ben die dag direct gestart met de eerste ronde Clomid (50mg). Morgen neem ik het laatste pilletje maar nu is dus mijn vraag:

    - Ik lees overal over bijwerkingen en dat Clomid niet altijd aanslaat. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen en daarom heb ik dus ook het idee dat mijn lijf niet op Clomid reageert, dus ook geen groeiende eitjes etc.

    Heeft iemand van jullie ervaring met Clomid en bijwerkingen?
    Misschien ben ik te vroeg om dit na 4 dagen al te beoordelen, maar ik lees bijna nergens periodes terug in jullie verhalen.
     
  2. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Zegt helemaal niets hoor. Ik had super veel last van de bijwerkingen maar een eitje groeide er niet. Hopelijk heb je straks een goeie echo met een groeiende folikkel.
     
  3. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Geen bijwerkingen van de hormonen hoeft niet altijd iets te zeggen, wel bijwerkingen zeggen ook niet altijd dat het wel werkt.
    Even als voorbeeld: ik heb 4 iui met hormonen en 2 icsi pogingen (dus ook hormonen) gehad geen last van bijwerkingen gehad maar eitjes groeide prima. Afgebroken icsi poging (poging 3) enorm veel bijwerkingen en amper groei van de eitjes. (Overigens andere hormonen als de eerdere pogingen)

    Wanneer heb je een echo om te kijken wat de Clomid doet?
     
  4. Fritsie7

    Fritsie7 Fanatiek lid

    31 dec 2017
    1.470
    931
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dankje voor je snelle reactie. Donderdag (precies 1week later) gaan ze kijken of het wat doet. Ik ben benieuwd! Ik ben nog helemaal uit alle afkortingen hier haha, wat betekend iui en wat is icsi precies?
     
  5. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    De mate van bijwerkingen zegt helemaal niks over de werking van het medicijn.

    Veel bijwerkingen wil niet zeggen dat het aanslaat (helaas) en weinig bijwerkingen betekent niet dat het niet werkt. De mate van bijwerkingen kan ook nog eens per cyclus verschillen en het resultaat ook. Hier alle mogelijke combinaties meegemaakt. Succes!
     
  6. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    #6 Maev, 25 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2018
    Iui is in vitro inseminatie (als ik het zo goed zeg) dat kan met of zonder hormonen zijn, wij hadden met. Ze zorgen daarbij dat alleen de goede/beste zaadcellen geïnsemineerd worden.

    Icsi is eigenlijk de ‘uitbreiding’ van ivf, bij ivf worden een eicel en zaadcellen bij elkaar gebracht maar moet de zaadcel zelf nog wel de eicel binnendringen, bij icsi wordt de zaadcel in de eicel geïnjecteerd. 3 of 5 dagen na bevruchting wordt het embryo dan teruggeplaatst bij de vrouw in de hoop dat het innestelt. (Het moet dan wel goed genoeg gedeeld zijn overigens dus het is zeker geen gelopen wedstrijd bij ivf/icsi ;))

    Ga duimen dat je donderdag een geruststellende echo krijgt en het snel raak mag zijn. Probeer je niet te ongerust te maken, als ik het goed begrepen heb kunnen ze desnoods donderdag de dosis voor een paar dagen ophogen om wel het gewenste resultaat te krijgen. Heb hier in de omgeving in ieder geval meerdere succesverhalen erover gehoord ;)
     
    Fritsie7 vindt dit leuk.
  7. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Ik had eerste keer heel veel bijwerkingen, 2 eitjes
    Tweede keer geen bijwerken, 2 eitjes en zwanger
    Verschillend dus
     
    Fritsie7 vindt dit leuk.
  8. Noor23

    Noor23 Nieuw lid

    26 mrt 2018
    2
    1
    3
    Vrouw
    Ik ben ook bezig met mijn eerste ronde clomid. Heb net een follikelmeting achter de rug. Op dag 10 had ik er eentje van 11 mm, maar ook nauwelijks bijwerkingen.
     
    Fritsie7 vindt dit leuk.
  9. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Iui is intra uteriene inseminatie ;). Vertaald inseminatie in de baarmoeder. Je bent in de war met ivf (in vitro fertilisatie), wat "bevruchting in glas" betekend (vitro betekend glas). Verder ben ik het met je eens, en wens ik TS ook het allerbeste!
     
    Maev en Fritsie7 vinden dit leuk.
  10. Fritsie7

    Fritsie7 Fanatiek lid

    31 dec 2017
    1.470
    931
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat fijn dat jullie reageren! Ik merk dat ik erg de behoefte heb om over dit onderwerp te kunnen praten, maar wil mijn familie en vrienden toch nog even niks vertellen want ja.. misschien ben ik over n paar weekjes wel zwanger?
    Ik ben even benieuwd hoe lang het Clomidproces ongeveer duurt. Ik heb dus afgelopen donderdag mijn eerste bezoekje gehad aan de gynaecoloog en dezelfde dag ben ik gestart met Clomid50, donderdag krijg ik een nieuwe echo. Stel dat het eitje aan het groeien is, hoelang duurt het dan ongeveer nog totdat je je eisprong krijgt? Ik krijg 07-08-09-10 april een logeetje en ben bang dat dit precies HET “klusweekend” zal worden hahaha. Wat denken jullie...?
     
  11. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Daar valt helaas helemaal niks van te zeggen. Bij de een slaat het snel aan, bij de ander juist langzaam. Follikels groeien met Clomid vaak ook wat langer door voordat ze springen. Bij mij reageerde het traag of helemaal niet, dus ik moest heel vaak voor een echo en had over het algemeen een lange cyclus. Na lang gebruik ben ik er resistent voor geworden en overgestapt op hormooninjecties. Clomid is niet voor iedereen het juiste middel, dat is echt afwachten.
     
  12. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Fritsie7 wilde je even succes wensen voor morgen, duim dat er een mooie groei te zien is.
    Laat je even weten hoe het is gegaan?
     
  13. Fritsie7

    Fritsie7 Fanatiek lid

    31 dec 2017
    1.470
    931
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jullie medeleven doet me echt goed! Fijn dat ik mijn verhaal kwijt kan.

    Vanmorgen ben ik bij de gynaecoloog geweest. De Clomid heeft in principe zijn werk gedaan, er is groei te zin maar het blijft een beginstadium. Echter is uit de bloedtest gekomen dat ik een verhoogd Prolactine hormoon produceer. Dit heeft met melkproductie te maken en kan de groei van eicellen verstoren. Blijkbaar kan dit met PCOS te maken hebben. De gynaecoloog vind dat het weinig zij heeft om overal stempels op te drukken, maar de kans is dus groot dat ik PCOS heb. Het Prolactinehormoon kan ook een tijdelijk verhoogde waarde geven, dus heb vandaag opnieuw bloed moeten laten prikken. Zondag mag ik terugkomen en volgens mij krijg ik dan (of donderdag) de uitslag hiervan. Als de Prolactine nog steeds te hoog is, moeten we eerst dat onder controle krijgen en daarvoor zou ik dan een hersenscan krijgen (ivm hypofyse waar dit wordt aangemaakt). Als Prolactine goed is gaan we verder met een iets hogere dosis Clomid. Al met al dus nog niet een heel geruststellend bezoekje. We houden hoop en goede moed, we komen er wel :)

    We zitten nog maar in de beginfase van een ‘traject’ maar ik sta op het punt om mijn ouders en zus te vertellen wat er aan de hand is, gewoon omdat je dan je verhaal kwijt kunt en niet hoeft te ‘liegen’ over waar ik naartoe ga als ik naar het ziekenhuis moet. Maar tegelijkertijd wil ik dit ook nog niet omdat ik onze zwangerschap als verassing zou willen vertellen. Hebben jullie het proces met vrienden/familie gedeeld?
     
  14. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Fritsie7 een deel van onze omgeving weet wel dat we in een traject zitten maar niet hoe wie wat en waar. Mijn ouders en onze beste vrienden weten ook waar we in het traject zitten, hoe de echo’s zijn gegaan etc. Deels om erover te kunnen praten maar ook omdat zij back-up zijn voor mijn zoontje.
    Doe waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Je hebt bij freya in ieder geval een aantal handige links en informatie voor de omgeving ;)
     
    Fritsie7 vindt dit leuk.
  15. Fritsie7

    Fritsie7 Fanatiek lid

    31 dec 2017
    1.470
    931
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Is dat een normaal formaat? Want ik had ook 11mm op dag 10
     
  16. Fritsie7

    Fritsie7 Fanatiek lid

    31 dec 2017
    1.470
    931
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Morgen weer naar de gynaecoloog, maar eerlijk gezegd weet ik niet zo goed waarvoor.
    Donderdag ga ik met ‘mijn’ arts de uitslag van t bloedonderzoek bespreken en weet ik dus of er iets aan de hand is met die Prolactine. Misschien hoor ik hier morgen de uitslag al van.

    Kan iemand mij vertellen wat de stappen in het Clomidtraject zijn?
    Eerste stappen bij mij:
    Donderdag 22 maart inwendige echo + bloedonderzoek + start Clomid50
    Donderdag 29 maart inwendige echo, eigroei bekijken (CD10= 10-11mm) + opnieuw bloedonderzoek ivm Prolactine
    Zondag 1 april ???
    Donderdag 5 maart bespreken uislag bloedonderzoek en indien nodig een traject hieraan koppelen, anders hogere dosis Clomid.

    Verder weet ik helemaal niks. Ik weet niet hoe lang 1 ronde kan duren icm Clomid, hoe groot eitjes moeten zijn om resultaat te kunnen bereiken. Kan iemand me een ronde uitleggen...?
     
  17. Fritsie7

    Fritsie7 Fanatiek lid

    31 dec 2017
    1.470
    931
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    @Maev ik zie een positieve banner! Gefeliciteerd!! :D
     
    Maev vindt dit leuk.
  18. Fritsie7

    Fritsie7 Fanatiek lid

    31 dec 2017
    1.470
    931
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik bedoel donderdag 5 april :roflmao:
     
  19. Fritsie7

    Fritsie7 Fanatiek lid

    31 dec 2017
    1.470
    931
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik had vanmorgen al een eitje van 20mm en dus een ‘samenlevingsadvies’ gekregen zoals ze dat zo mooi noemde haha!
    Ben heel benieuwd, hoop op een goede eisprong!
     
    Maev vindt dit leuk.
  20. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Kijk dat klinkt positief! Veel plezier dit weekend :D
    Heb je nog iets moeten nemen voor de eisprong of hoeft dat niet met Clomid?
     

Deel Deze Pagina