werkgever doet moeilijk

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maamaa, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Ben tijdje niet online geweest, maar er moet me wat van het hart;

    We hebben in het voorjaar onze eerste IVF-ICSI poging gedaan, die mislukt is en nu hebben we nog 2 cryo's over.
    Nu doet de werkgever van mijn man moeilijk over het verzuim van de uren en dit hebben ze via personeelszaken en juristen uit laten zoeken, mijn man moet alle uren die we met IVF bezig zijn opnemen als verlof uren (eigen uren dus). Op zich heb ik daar geen problemen mee, mits dat ziekenhuis uren gewoon bij hem in de cao zijn verwerkt en als bijzonder verlof opgenomen kunnen worden.
    Nu zegt de werkgever en vakbond (cao) dat wij de pogingen op vrijwillige basis doen en daardoor de ziekenhuisbezoeken niet bij IVF van toepassing zijn.

    Ik kan me hier zo boos over maken, want kiezen wij ervoor om deze pogingen te ondergaan?! Wij willen toch graag een kindje en door gezondheidsredenen is dit niet mogelijk via de 'normale' weg?!

    Dank je wel voor het spuien!
     
  2. vergo

    vergo Fanatiek lid

    3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Ja mamaa ik weet wat het is. Onze baas zei zelfs jullie kiezen ervoor. Nou kwaaier kan je me niet krijgen.
    Het koste ook al mijn eigen uren daarom heb ik me de afgelopen keer ziek gemeld zodat ik het eindelijk vergoed kreeg. Helaas is deze poging weer mislukt en moet ik nog een keertje alles door. Nu weet ik niet of ik me nu weer moet gaan ziek melden. Om mn werk ben ik nog nerveuzer dan de behandelingen gek he.

    Sterkte ermee en het is gewoon niet eerlijk
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Lieve Maamaa...
    Fijn je hier weer eens te zien meid!
    Wat je vraag betreft:
    Om eerlijk te zijn vonden we mijn uren belangrijker .... en die kreeg ik ook zonder morren allemaal terug.
    Mijn man: tjah, rare werkgever.....
    Hij heeft er een beetje mee geschoven en gedaan en ging alleen mee met de punctie en tp (scheelt enorm) maar als je 7x gaat is dat toch wel veel hoor!
    Nu is hij van werkgever veranderd. Zijn vakantie uren waren dus inderdaad op...lang leve de IVF.
    Bij zijn nieuwe werkgever had hij nog geen uren opgebouwd met het gevolg: geen zomervakantie!
    De uren die hij nu nog opbouwt bewaart/gebruikt hij voor na de bevalling.

    Wij hebben het zo gelaten, omdat hij er toch wegging/ is.
    In jou geval zou ik zeggen: Vakbond?
    Zelf goed navragen hoe het zit...erg genoeg weten wij dat dus niet.
    Wij hadden echt zoiets van: smoor erin!

    Heel veel succes met je eskimootjes meid! Duim onwijs voor jullie!

    Elmo
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Over kiezen of niet kiezen hebben wij het trouwens dus ook niet gehad.
    Maar goed ook.....
    Ik word daar dus ook des duivels van!
     
  5. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Dank je wel voor jullie antwoorden.

    Ik ga sowieso Freya contacten over deze gang van zaken, misschien dat zij voor toekomst er dingen mee kunnen.

    Wat betreft de uren van mijn man is het geen ramp want hij heeft nog wel wat overuren, maar ik vind het gewoon te zot dat daar een discussie over moet zijn tussen werkgever en werknemer. Net of wij ervoor kiezen!

    Vind het een groot onbegrip......
    Liefs Maamaa
     
  6. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    UHm , alle behandelingen die krijgt voor ivf zijn toch medisch ?
    Ik bedoel als het niet medisch was , had je ze ook niet gekregen.
    Alsof jij er voor kiest dat jullie niet zonder hulp een kindje krijgen :evil:
    Ik weet in elk geval wel dat ik niet ga melden waarom ik naar het zh moet als het zover komt .
    Je bent ook niet verplicht dit te melden volgens mij .
    Als de werkgever gaat twijfelen aan je oprechtheid , mag hij om je afpraken kaartje vragen .
    Dus ik begrijp niet waarom ze moeilijk doen eigenlijk .
    Je bent niet verplicht dit te melden , dus als je niets gezegd had dan hadden ze er ook niet moeilijk over kunnen doen :rolleyes:
    Stomme baas heeft je mannetje zeg :confused:

    Groetjes Joyce
     
  7. mariska72

    mariska72 Fanatiek lid

    25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Wij werken bij de zelfde baas en die heeft nooit moeilijk gedaan over MMM. Alle onderzoeken die ik moest ondergaan kreeg ik zonder morren vrij en hij vroeg altijd of mijn man ook vrij moest. Bij de cyclus onderzoeken had hij geen problemen en hij zegt zelf van als er IVF nodig is of zo dan moeten jullie dat aangeven en dan regelen we wat.
     
  8. Beeb

    Beeb Actief lid

    14 mei 2006
    410
    0
    0
    Ook mijn werkgever vind dat de IVF mijn eigen keuze is, en dat ik er maar vrije dagen voor op moet nemen.
    de enige medewerking die ik kreeg was dat ik zonder morren werd uitgepland voor 2 weken,
    Maar verder geen ziektewet ofzo

    Greets Beeb
     
  9. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    Belgiƫ
    Amai, als ik al die verhalen hoor... dan heb ik toch nog wel geluk met mijn werkgever.

    Ik heb onze situatie uitgelegd en ik mocht vrij nemen wanneer het nodig was. Ik moest zelf maar kijken hoe ik dat regelde: enkele uren bijwerken nadien, verlofdagje inzetten, eventueel ziekteverlof.

    Bij mijn hubbie gaat het tot nu toe ook vrij vlot. Hij werkt 4 dagen op 5. Ook hij heeft aan zijn werkgever de situatie uitgelegd en nu plannen ze zijn wekelijkse vrije dag op de dag van de onderzoeken.

    @ Maamaa: ik zou dus zeker en vast wel even iemand contacteren om uit te zoeken of dit allemaal zomaar gaat. Is toch al te gek!
     
  10. pattie007

    pattie007 Actief lid

    31 mei 2006
    201
    0
    0
    Gelderland
    Nou dan heb ik echt geen klagen.
    Ik kan wanneer ik naar het zh moet voor een echo, gewoon gaan. En dat is de laatste tijd best wel veel gebeurt.
    Ik hoef geen dagen in te leveren, geen overuren en ook geen ziekteverlof op te nemen.
    Ze zeggen hier: Neem maar lekker de tijd, het is al belastend genoeg, en als je het niet aan kun nemen we werk van je uithanden zodat jij het rustiger krijgt! Toppie he!
     
  11. mandy80

    mandy80 Actief lid

    2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    ik werk nogal in een vrouwen wereld dus... kinderdagopvang en bij mij doen ze absoluut niet moeilijk.
    Bij me hubbie wel weer, maar ook niet dat ik denk heel erg moeilijk....

    xxx
     
  12. angelbaby

    angelbaby Fanatiek lid

    Wat een rare opmerkingen om te zeggen dat je hiervoor kiest. Het is namelijk zo leuk en gezellig in dat ziekenhuis...

    Gelukkig hebben wij hier helemaal geen problemen mee. Ik werk in het onderwijs en krijg zoveel vrij als ik nodig heb. Dat wordt allemaal geregeld. Afspraak is wel dat ik het zo snel mogelijk laat weten, als ik weet dat ik naar het ziekenhuis moet.

    Bij mijn vriend gaat het gelukkig ook makkelijk. Zijn bazen zijn ook erg meewerkend en hij kan dan ook altijd mee naar het ziekenhuis (inmiddels 6 IUI's gehad) Hij werkt genoeg uren en zij weten ook dat als ze om hulp verlegen zitten, hij ook bereid is om extra te gaan werken.
     
  13. Tyra

    Tyra Actief lid

    18 jul 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    Ben zelf personeelsfunctionaris en heb dit zelf een aantal jaar geleden aan de stok gehad met een mannelijke collega. De wet is soms oneerlijk en hard, helaas. De werkgever is niet verplicht jouw partner vrij te geven als het om behandelingen gaat waarbij hij geen onderzoeken hoeft te ondergaan, en dus voor support meegaat. (niet geheel onbelangrijk lijkt mij) Wettelijk gezien ondergaat de medewerker dus geen medisch onderzoek maar zijn vrouw. tja het is allemaal erg ingewikkeld. Die mannelijke collega van mij heb ik uit coulantie 50% vergoed, hij nam 50% voor zijn rekening en de ik (werkgever) want vruchtbaarheidsbehandelingen kunnen toch behoorlijk oplopen in een jaar.

    Maar het is en blijft een "gevoelige" kwestie en dan is het lastig om het zakelijk te bekijken.

    Nog een tip van mij, kijk of je bij de baas van je man kunt wegkomen door het op zorgverlof of calamiteitenverlof, soms kan je het hier ook nog onder "" wegschuiven"

    Veel succes
     

Deel Deze Pagina