Club NOD 1-7 november 2016 gaat door tot geheel roze

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Elisabeth83, 9 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krullenboll

    Krullenboll Actief lid

    8 nov 2013
    336
    98
    28
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland

    Nee maar kan het wel een keer op mijn werk meten.
     
  2. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Moet je het elke keer 2 uur na eten meten en hij moet dan onder de 6,8 zitten. Nuchter Sochtend moet hij onder de 5,3 zitten.
     
  3. Krullenboll

    Krullenboll Actief lid

    8 nov 2013
    336
    98
    28
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Bedankt !! Ik ga het bijhouden
     
  4. Krullenboll

    Krullenboll Actief lid

    8 nov 2013
    336
    98
    28
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Wat is het rustig hier
     
  5. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ja dat vind ik ook! :(
     
  6. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    #4226 Elisabeth83, 11 jul 2017
    Laatst bewerkt: 11 jul 2017
    @Septembermom hoest met jou?

    @Romymama en met jou? Ben je al bevallen of nog niet :)

    Ik mis vele wel hier. Voelt toch een beetje alsof het hier aan het uitsterven is. En we waren met zijn allen zo groot en goed team!!
    Hoop dat we snel wat horen van alle meiden. Want ik zit veel aan iedereen te denken en hoe het nu met ze gaat.
     
  7. Barbsan

    Barbsan Fanatiek lid

    1 mei 2015
    1.713
    681
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hee dames!

    Hier wel veel aan t rommelen. Madam blijft er daardoor ook erg rustig door..
    Vandaag daardoor weer n CTG gehad.. elke 2 min n harde buik..
    Heb n inwendig onderzoek gehad, en heb nu 1cm ontsluiting.. dus er is wel degelijk iets aan t rommelen..
    Nog eventjes 2.5 week volhouden haha.

    Ik vind t ook erg jammer dat t zo rustig is hier !
     
  8. Romymama

    Romymama Fanatiek lid

    2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Hoi meiden!

    Hier even een berichtje van mij. Allereerst super sorry dat ik niks meer heb laten weten. Ik kwam niet veel meer met ingang van het nieuwe forum en ons prive clubje vond ik niet zo lekker werken. Geen excuus natuurlijk! Hebben hier ook een pittige tijd met onze dochter momenteel dus deze zwangerschap is extra zwaar voor mij.

    Ik lees soms nog wel eventjes bij hoor!
    Noganoniem ik vind het super klote voor je dat het nog niet is gelukt.. Maar tegelijkertijd ook heel knap hoe je erin staat! Ik duim nog steeds voor goed nieuws!!

    Voor de "nieuwe" zwanger dames super gefeliciteerd uiteraard!

    Barbsan bij jou verloopt het dus ook niet zonder zorgen.. Vervelend zeg.. Hopelijk blijft ze nog een paar weekjes binnen!

    Elisabeth: super gefeliciteerd met jullie meisje! Hoe gaat het nu met jou?

    Mixed: gefeliciteerd met jullie zoontje! Gaat alles goed?

    @hier: vandaag de uitgerekende datum maar nog geen baby te bekennen! Had ik zelf niet gedacht..
     
    Barbsan vindt dit leuk.
  9. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Meiden ik ben er nog! Heb vakantie met kids dus weinig op het net gewoon aan het genieten. Maar ik laat jullie niet alleen hoor!! Kom vanzelf weer vaker!
     
    Barbsan vindt dit leuk.
  10. Barbsan

    Barbsan Fanatiek lid

    1 mei 2015
    1.713
    681
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Veel plezier met de kids!
     
  11. Barbsan

    Barbsan Fanatiek lid

    1 mei 2015
    1.713
    681
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier echt af en aan soort weeën. De hele week al. Blijft niet hangen, maar wel super vervelend & word er kotsmisselijk van..
    Heb liever dat het dan óf doorzet.. Of gewoon weg blijft.. t put me ook gewoon echt volledig uit..
    Maar.. wel bijna 35 weken alweer.

    Hoe is het verder met iedereen?
     
  12. Barbsan

    Barbsan Fanatiek lid

    1 mei 2015
    1.713
    681
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Spannend! Hopelijk meid de kleine zich snel!
     
  13. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Barbsan, jeetje de harde buiken lijken nu dan toch het een en ander te doen. Ik ben heel erg benieuwd hoelang de kleine meid nog binnen gaat blijven, laten we gaan voor nog twee weken; al verbaasd het me ergens niet als je alsnog eerder aan de gang zou gaan.

    Romymama, wat spannend! Hopelijk komt de kleine gauw en laat ze niet lang meer op zich wachten!

    Noganoniem, geniet lekker van je vakantie met de kids, die heb je dik verdiend!


    Hier Zijn we het weekend volop bezig geweest met de babykamer en hij is klaar! Alleen nog een hemeltje boven het bedje en een leuke muursticker op een van de muren, maar die komen nog. We hebben geen haast haha.
    Het weekend heeft vriendlief de kleine ook voor het eerst gevoeld! De schopjes en plopjes worden steeds duidelijker en de kleine man reageert ook steeds vaker als ik even aan het plagen ben door zachtjes te duwen, zo leuk!
    Over iets minder dan twee weken hebben we de 20 weken echo, merk wel dat ik dat toch weer even spannend vind en af en toe even een onzeker momentje heb. Gelukkig heb ik er alle vertrouwen in, maar toch.
     
  14. Ster2016

    Ster2016 Actief lid

    24 sep 2016
    142
    3
    18
    Hai meiden,
    Ik leef ook nog hoor ;) Ik lees heel regelmatig ook nog even mee hoe het met jullie gaat...

    Hier nog druk met laatste dingen op t werk.. half augustus ga ik lekker met verlof!
    Maar ook de verbouwing ben je toch altijd wel "druk" mee met dingetjes regelen... en natuurlijk vergt schoolgaande kleuter ook genoeg energie ;)
    komt allemaal vast goed..
    Met de beeb lijkt t allemaal goed te gaan, heb al n groeiecho gehad en zag er allemaal ook prima uit!

    hopelijk "krijg" ik in september nog wat tijd nog om met beentjes omhoog te zitten , haha ;)
    Liefs!!!!
     
  15. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Hey meiden! Wat fijn dat het goed gaat met jullie.

    @Romymama: oh zo spannend. Jij zit echt letterlijk te wachten wanneer begint het wanneer begint het...., ook wel gek idee dat ik eigenlijk gewoon even ver als jij zou zijn...

    @Barbsan: lijkt inderdaad allemaal een beetje om te slaan. Mijn onderbuik gevoel zegt dat er inderdaad wel iets gebeurd. Hopelijk kun je nog de baby even bij je houden! Spannend, maar slopend kan ik me heeeeeeel goed voorstellen. En dan te bedenken dat het echte werk nog moet beginnen. Daarom probeer te rusten wanneer je kunt!

    @Ster2016 @Jairy0811: jullie zijn lekker bezig zo. Verbouwen, Jairy jij zelfs je kamertje al klaar. Lekker hoor! En voor jou ster hoop inderdaad dat je nog eventjes lekker met de beentjes de lucht in kan :)

    @Nog anoniem: geniet jij nog maar lekker van je vakantie. Hopelijk heb je dan gewoon super mooi nieuws op verschillende fronten. We weten dat je aan ons denkt, en andersom ook :)

    @hier: druk druk maar zo zo zo leuk!!!! Heerlijk ik geniet. :)
     
    Ster2016 vindt dit leuk.
  16. BJlover

    BJlover Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Hoi dames,

    Was een tijdje niet meer geweest. Beetje drukke weken gehad vorige week en deze week.
    Ik ga zo proberen om alles terug te lezen nog.

    Vorige week dinsdagavond had ik 10-minuten gesprekken voor mijn jongens. Beide zijn over. De ene naar groep 6 alweer en de jongste naar groep 3. Daarna naar een informatieavond geweest over borstvoeding. Ik twijfelde namelijk heel erg, door mijn ervaringen. Maar we gaan het toch proberen straks

    Vorige week donderdag hadden we een afspraak in het AMC, voor het hartje van de kleine meid. De afspraak was verzet van 13 juli naar 6 juli. Daarna nog een keer van 11 uur naar 15 uur. Het gaatje is in verhouding niks gewijzigd. Wel groter geworden, maar het hartje is ook gegroeid. We hadden een aantal vragen en hebben deze ook kunnen stellen. Mijn grootste vraag was of ze wilden dat ik de keizersnede in het AMC zou krijgen of dat ik naar het Ter Gooi mag. Ze verwachten weinig narigheid, dus gaan we de keizersnede in het Ter Gooi laten uitvoeren (Daar weet ik zeker dat ze Gentle Sectios uitvoeren)
    Zodra de kleine geboren wordt, moeten we gelijk het AMC bellen voor een afspraak. De cardioloog wilt haar zien als ze 2 a 3 weken oud is.
    Ook zal er in het Ter Gooi een ecg gemaakt moeten worden en doorgestuurd worden naar het AMC.
    De kleine meid kan er last van krijgen, rond de 2 weken. Dat kan je dan zien door slecht eten, teveel afvallen en snel ademen. Dan moeten we sowieso aan de bel trekken en eventueel eerder naar het AMC. Als dat zo is, zal er gekeken worden of de klachten te verhelpen zijn door medicijnen. Zo niet zit de kans erin dat ze geopereerd wordt. Maar dat is voor nu koffiedik kijken allemaal.

    In de ochtend kwam kraamzorg langs. Gelijk de klossen besteld, dus die worden ergens in september geleverd. Hopelijk leveren ze ook een trampoline lol..

    Deze week ook weer wat afspraken. De oudste heeft zijn laatste inentingen gehad dinsdag, daardoor voelde hij zich woensdag niet lekker. Buikpijn, hoofdpijn, pijn in zijn schouder en koorts. Ik weet ook precies welke prik hij in die arm heeft gekregen. Heeft hij eerder ook zo'n last van gehad. Alleen van die BMR. Rest is hij fluitend doorheen gegaan.

    In de vooravond naar de vk geweest. Bloeddruk was weer netjes. Ze kon niet voelen hoe de kleine lag in mijn buik, maar met de echo de week ervoor lag ze in stuit. Nu maakt het niet heel veel uit bij mij hoe ze ligt. Over gehad dat mijn leidinggevende me had geadviseerd om met 34 weken te stoppen. Ook vanwege mijn leeftijd. En de vk gaf haar gelijk. Met de pijn in mijn schaambot en de andere kwaaltjes wordt het ook steeds zwaarder. Ik kan regelmatig mijn draai niet vinden. Dus vandaag besproken op mijn werk dat ik met 34 weken stop.
    Dat betekend nu dat ik alleen volgende week werk, dan 3 weken vakantie en daarna 1 weekje voor mijn verlof. Ergens baal ik, maar ergens kan ik ook niet wachten.
    Vk heeft ook een afspraak geregeld bij de kinderarts om alles te bespreken over de kleine voor ze geboren wordt, zodat de kinderarts niet voor een verrassing staat straks. Helaas is de afspraak op 27 juli, maar laten we nou net in die week met vakantie zijn. Dus morgen even bellen om te verzetten.
     
  17. Happyjoy

    Happyjoy Bekend lid

    21 jun 2016
    848
    10
    18
    @Barbsan Oh meid het blijft spannend bij je he... hopelijk mag kleine meid nog even fijn bij je in de buik blijven.

    @Romymama Ahhh wachten wachten wachten.. heel frustrerend lijkt me! Succes meid, nog heel even volhouden.

    @Elisabeth83 Zo mooi om te horen dat jullie lekker genieten :) Kan me voorstellen dat het wel heel druk is.

    @Ster2016 Oh al bijna met verlof joh, gaat snel! Vordert de verbouwing goed?

    @Jairy0811 Leuk dat het kamertje al klaar is. Geeft toch wat rust he. Dat onzekere is volkomen normaal denk ik.. Ik heb het ook nu nog met grote regelmaat.

    @ Hier: Inderdaad even een weekje wat minder online geweest... Druk geweest met verjaardagen etc. en dat kost toch allemaal wel veel energie. Ik werk eigenlijk veel te lang door, tot 37 weken. (Ja ik weet dat het eigenlijk niet mag....) Ik hoop dat ik het volhoud. Afgelopen week groeiecho gehad. Meisje was wel wat kleiner als de laatste keer maar nog geen reden tot zorg volgens de VK. Het buikje was ook erg lastig te meten door de ligging, dus dit kan ook nog een vertekend beeld geven. We hebben de draaipoging besproken, maar dit is al niet meer van toepassing. Ze is al dusdanig ver ingedaald dat ze met haar billetjes helemaal in het bekken ligt. Een draaipoging schijnt normaliter een slagingspercentage te hebben van 40%, vrij laag dus. De VK schatte het hier nu op zon 10% in. Dat vinden we beiden echt veel te weinig om er uberhaupt over na te gaan denken. Het gaat dus een keizersnede worden... over 1.5 week gaan we daar alle ins en outs over bespreken.
    Ik meen me te herinneren dat dit normaliter eerder wordt gedaan als de uitgetelde datum toch? Iemand hier ervaring mee?
     
  18. BJlover

    BJlover Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Een geplande keizersnede wordt meestal met 39 weken gedaan.
     
  19. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Hoi meiden, ff tussendoor want heb jullie mening nodig.
    Gisteren leek testje al positief (eerste foto onderste test.) Maar na opdrogen is hij negatief. Vandaag weer hetzelfde (2e foto) lijkt weer positief. Wat denken jullie? Is hij nou positief of nog negatief?
     
  20. Happyjoy

    Happyjoy Bekend lid

    21 jun 2016
    848
    10
    18
    Ik vind ze er allemaal niet positief uit zien. Nog even dooetesten zou ik doen...
     

Deel Deze Pagina